Permalänk
Medlem

Beat'em Up spel.

Tjena, Letar efter ett bra Beat'em up spel till PC.
Har kollat lite på Super Street Fighter IV (Arcade Edition).

Några reviews på YouTube har olika åsikter om detta, t.ex att det endast Street Fighter Junkies som tycker om det?
Stämmer detta? Kommer använda en Xbox 360 kontroll. Hur är utmaningen när man kör ensam?

Finns det något bättre spel till PC?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

inga nya spel i 3d, du har ju guilty gear och alla dom 2d spelen annars, men jag avråder dig verkligen från att köpa ett fighting spel om du ska spela själv.. Lite som att spela poker mot datorn, det är liksom inte så kul när motståndaren sett alla dina kort. Annars är street fighter righting skoj, har dock inte kört arcade edition.

Permalänk
Medlem

Finns extremt få såna till PC vad jag vet, urvalet är betydligt större på konsoll. Om man avviker lite från genren finns t.ex. Devil May Cry 4 eller till och med Batman AA och AC.

Edit: Sen är det väl möjligt att köra emulator och riktigt gamla klassiker.

Permalänk
Medlem

Skall du köra fightingspel någorlunda seriöst så råder jag dig at tänka om gällande 360 kontrollern. De må vara en bekväm kontroller för det mesta, men D-pad'en är under all kritik, särskilt i fightingspel.
Street Fighter är helt okej, bra balans i spelet, dock inte så skoj mot AI som mot människor. BlazBlu är ett trevligt och snabbt 2D spel, men kanske inte den typen du söker.
Skiljer en hel del mellan spelen och deras sätt att kontrolleras.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

BlazBlu är ett trevligt och snabbt 2D spel, men kanske inte den typen du söker.
Skiljer en hel del mellan spelen och deras sätt att kontrolleras.

Är inte Street Fighter IV (Arcade Edition i 2D också?)
Visste faktiskt inte att BlazBlue finns till PC. Verkar dock slutsålt överallt.
Är lite den gamla arkadkänslan jag vill ha. Spelade Street Fighter 2 som en galning till SNES.
Det var därför jag började snegla mer på detta.

Prototype såg riktigt nice ut. Lika med DMC 4. Är inte dessa 2 lite mer av Hack'n'Slash?

Tack för svaren.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Fighting is magic?

Eller är det inte ute än?

Kanske inte är för dig heller...

Enda beat 'em up till PC jag känner till dock (inte insatt)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det Beat 'em up http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_'em_up eller fighting spel som Street Fighter du är ute efter?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Är inte Street Fighter IV (Arcade Edition i 2D också?)
Visste faktiskt inte att BlazBlue finns till PC. Verkar dock slutsålt överallt.
Är lite den gamla arkadkänslan jag vill ha. Spelade Street Fighter 2 som en galning till SNES.
Det var därför jag började snegla mer på detta.

Prototype såg riktigt nice ut. Lika med DMC 4. Är inte dessa 2 lite mer av Hack'n'Slash?

Tack för svaren.

Om du vill ha arkadkänsla är SF4 ditt bästa val, om inte enda val, för pc. Street Fighter 4 är helt i 3D. Det går ju att köra online så man behöver inte ha kompisar hemma.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Är det Beat 'em up http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_'em_up eller fighting spel som Street Fighter du är ute efter?

Ah, sorry Vi kallade alltid Street Fighter och Mortal Kombat för Beat'em up när jag var liten. Nu när jag tänker efter så har du nog rätt.
Dock så fanns det inte lika många fightingspel förut, så man kanske la in dem i samma genre.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dew87:

Är det Beat 'em up http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_'em_up eller fighting spel som Street Fighter du är ute efter?

Med tanke på att han skrev Street Fighter i sin öppnings post så är det väl ganska säkert att anta att det är Fighting spel han menar? Men det visste du ju redan.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Prova Bloodrayne

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Har verkligen försökt lära mig SSIV köpte sticka och allt, fixar inte tajmingen i combos-arna hur jag än försöker. Sen kollar man vänliga människor på youtube som pedagogiskt (eller inte) som visar i 110kmh hur lätt det är

Visa signatur

http://planetnimn.blogspot.se Välkommen till Planet Nimn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Med tanke på att han skrev Street Fighter i sin öppnings post så är det väl ganska säkert att anta att det är Fighting spel han menar? Men det visste du ju redan.

Jag antog att det var fallet ja, men jag vill helst vara säker innan eventuell spel rekommendation.

Edit: Fighting genren är jag inte kunnig i. Dock i Beat 'Em Up eller mer åt Hack'n Slash så har du bland annat Dakrsiders och Devil May Cry 4. Finns en hel del gamla titlar också som Fighting Force om det skulle intressera. I vilket fall som helst så skulle nog en av denna generationens konsol passa bättre för just detta syftet.

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Förutom BlazBlue finns ju en del andra 2D fighters. Guilty Gear XX #Reload är likt Blazblue.
Du kan få tag i spel från Amazon annars. Sverige är inte enda stället att köpa ifrån. Påpekar dock precis som innan att fajting med 360 inte är en trevlig upplevelse. Just pga sunkigt styrkort på 360 kontrollern.

http://www.amazon.co.uk/BlazBlue-Calamity-Trigger-PC-DVD/dp/B...

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen.

Köpte Street Fighter IV (Arcade Edition) från Zavvi.com (england)
Och blev också brutalt sugen på Prototype (inte så mycket fighting). Som jag hitta på tradera för 100 spänn.

Så tack för alla tipsen. BlazBlue får vänta till ett annat tillfälle.

Tråkigt att Soul Calibur V inte släpps till PC.
Hittade också något som heter Fight Maker, som tydligen är en editor som man gör sina egna fighting spel i (verkade lite rolig).

Men igen. Tack tack.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)