Permalänk
Medlem

HJÄLP TILL ATT STOPPA ACTA!

Här kan ni kolla vad det innebär: http://www.youtube.com/watch?v=N8Xg_C2YmG0 Sprid vidare detta! tack!

Permalänk
Medlem

Om jag inte kollar på din länk, vad kan du då berätta för mig om detta ACTA?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Om jag inte kollar på din länk, vad kan du då berätta för mig om detta ACTA?

Detta är Eu's svar på PIPA och SOPA, denna lagen är till för att censurera internet, övervaka allt och alla etc. Men jag råder dig verkligen att kolla på videon som förklarar detta mer detaljerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asdarn:

Detta är Eu's svar på PIPA och SOPA, denna lagen är till för att censurera internet, övervaka allt och alla etc. Men jag råder dig verkligen att kolla på videon som förklarar detta mer detaljerat.

Om jag inte kollar på videon... Hur skulle du mer detaljerat gå in på fyra punkter i Anti Counterfeit Trade Agreement som visar på censur av Internet, massövervakning och etc? Finns det några förespråkare för ACTA och vad säger de om lagförslagen? Finns det delar av ACTA som kan plockas ur och göras något bra med? Vilka är motståndarna till ACTA och vad har de för fyra huvudargument emot dessa lagförslag?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Du kräver väl inte att folk som har hittat något dom inte tycker om och som vill sprida sin åsikt faktiskt ska veta vad saken innebär? Och att dom också ska kunna motivera deras ståndpunkt? Det vore ju absurt!

Permalänk
Medlem

Kräver och kräver.. man kan väl _önska_?!
Nästa gång någon vemsomhelst springer ut på stan och ropar "ACTA vill censurera Internet!!" så ska jag ta fram grannens hockeyklubba och flå mig en foliehatt.

Även:
NEJ! ACTA är inte till för att censurera Internet.
NEJ! Jag har inte sett din dumma YT-video.
NEJ! Jag har inte läst lagförslaget utom de redan obefintligt offentliga delarna.
NEJ! Jag tänker inte skriva på någon hittepålista för att påverka.
JA! Jag ser fram emot att ACTA blir färdigt så att vi kan börja gå till handling istället för att yla som vargen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Kräver och kräver.. man kan väl _önska_?!
Nästa gång någon vemsomhelst springer ut på stan och ropar "ACTA vill censurera Internet!!" så ska jag ta fram grannens hockeyklubba och flå mig en foliehatt.

Även:
NEJ! ACTA är inte till för att censurera Internet.
NEJ! Jag har inte sett din dumma YT-video.
NEJ! Jag har inte läst lagförslaget utom de redan obefintligt offentliga delarna.
NEJ! Jag tänker inte skriva på någon hittepålista för att påverka.
JA! Jag ser fram emot att ACTA blir färdigt så att vi kan börja gå till handling istället för att yla som vargen.

Tyst med dig din landkrabba, annars får du gå på plankan! ARRRGH!!!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

E-exakt så! Shit det är slarvigt skrivet men p-precis så där.

-----
Just nu är det lugnet före stormen. Eller kanske bubblet innan smygfisen. Anyhow, det är outhärdligt när flyglarmet går i ett och zeroplanen inte ens har lämnat hangarfartyget än. Ge mig blod idag! Jag vill se huvuden rulla och böcker brinna. Jag vill inte se "häjlp till att stopa DERP!1". GÖR DET SJÄLVA! Jag kan bistå med mindre handeldvapen och sprängmedel om ni inte hittar.
Låt acta, sopa, och pipa och allt vad vi kommer på gå igenom så vi kan börja lida lite på riktigt. Dystopisk framtidsskildring 1984kallocainneuromancer GE MIG NUUUUUU!

-------

Skrivet av Crippa90:

Tyst med dig din landkrabba, annars får du gå på plankan! ARRRGH!!!

Julianna Mauriello. Mmmmmmmmm.
Nej men annars så är det tyvärr lite så de flesta pirater fungerar. Är man inte med dem så är man mot oss. Man kan förstå när Falkvinge skriver av sig och funderar högt och man vet ungefär hur han menar och man lyckas tolka det rätt. Men när någon 00-talist sticker opp och spyr copypasta utan källförteckning så hatar man bara på hela skeppet.

Gha!
Grraaaaahhh!!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Rubrik i caps och spamvibbar -> tråd låst.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

STOPPA DEM!
SPRID ORDET FÖR KUNG OCH FOSTERLAND.

Ja, detta budskap kräver varje versal som tänkas kan!

Här är en stackare som inte kommer kunna fortsätta p.g.a denna idioti!
http://www.youtube.com/watch?v=KG3FpBzszFg

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Hur i hela vet ni att ACTA är motsvarighet till SOPA och PIPA?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.