Datorer gillar inte öl, jag behöver ny!

Permalänk
Medlem

Datorer gillar inte öl, jag behöver ny!

Skriver här också, då jag inte bestämt mig riktigt för vad jag vill ha...

Har börjat leta ny dator, då en dator tydligen inte uppskattar att bli bjuden på öl.. (dålig fylleide)
Så behöver nu en mediadator som ska stå inkopplad i tvn.

Om någon har lust att hitta/bygga ihop en bra Mini-ITX, HTPC eller liknande för uppspelning av 1080p samt lite surfande så vore det uppskattat!
4000kr max.

Ciaaao sålänge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enooook:

Skriver här också, då jag inte bestämt mig riktigt för vad jag vill ha...

Har börjat leta ny dator, då en dator tydligen inte uppskattar att bli bjuden på öl.. (dålig fylleide)
Så behöver nu en mediadator som ska stå inkopplad i tvn.

Om någon har lust att hitta/bygga ihop en bra Mini-ITX, HTPC eller liknande för uppspelning av 1080p samt lite surfande så vore det uppskattat!

Ciaaao sålänge

Vänta tills Raspberry Pi kommer :DD

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

som sagt, vänta på raspberry pi, om du gör ett bra skal til den kan du nog bjuda på öl till den också

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Hoppas inte min dator heller tar öl, nu blev jag lite paranoid, håller hårt i ölen som sagt kolla raspberry;)

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Har du kollat köpråd-tråden?
Finns massa förslag där!

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Legendarisk

Du har redan en tråd om detta här:
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne, varken i samma eller olika forumdelar (så kallad korspostning). Om en moderator har låst en tråd, är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

*Tråd låst*

Visa signatur

Abstractions all the way down.