Vilka multiplayer spel skulle du vilja se komma tillbaka?

Permalänk
Inaktiv

Vilka multiplayer spel skulle du vilja se komma tillbaka?

Som titeln lyder så handlar den här tråden om vilka Multiplayer spel man skulle vilja se komma tillbaka

Jag själv skulle vilja se Jedi Academy komma tillbaka då det är ett riktigt kul spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Som titeln lyder så handlar den här tråden om vilka Multiplayer spel man skulle vilja se komma tillbaka

Jag själv skulle vilja se Jedi Academy komma tillbaka då det är ett riktigt kul spel.

Vietcong - Fist Alpha spenderat så grymt mycket tid på det när jag var yngre!
Sen är väl en remake av Diablo 2 med mer content en dröm av dess like!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Counter-strike source,
Vadå cs:s tänker nog ni nu^^.

Men jag menar såklart css år 2008-2009. Då man kunde alla buggar och sådant, då buggarna var endel utav spelet.

Nu för tiden fukkar ju utvecklarna upp css hela tiden, med en massa updates med så som achivements och skit -.-, jag´vill ha css som ett lag-spel, inte ett publicspel.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semplezz:

Counter-strike source,
Vadå cs:s tänker nog ni nu^^.

Men jag menar såklart css år 2008-2009. Då man kunde alla buggar och sådant, då buggarna var endel utav spelet.

Nu för tiden fukkar ju utvecklarna upp css hela tiden, med en massa updates med så som achivements och skit -.-, jag´vill ha css som ett lag-spel, inte ett publicspel.

Vet exakt hur du tänker.
Jag tävlade i CSS innan dom fuckade upp allting med achivements och ändrade siktet.

Permalänk
Medlem

W40k: Space Marines
Säljs fortfarande och folk spelar det men är riktigt dåligt med folk + så är det 2 st dlc a 9.99$ som delar upp spelarbasen ännu mera, gillar spelstilen och tycker det är balanserat mellan klasserna.
Sen har det inga dedikerade servers och 90% av tiden spelar man på servers som det tar runt 1 sekund för skotten att registrera och då är man redan död. Kan ta ett exempel när jag spelade Assault klass, som kan flyga och använder melee för att döda folk, tydligen var jag server, och jag hoppade in i ett rum med 6-7 motståndare och alla sköt på mig konstant men spelet vägrade registrera deras träffar så jag fick runt 15-16 kills före nån 'lyckades' träffa mig.
Bra spel som blivit förstört av THQs försök att pumpa ut så mycket pengar som möjligt till minsta kostnad för de håller på gå i konkurs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Vet exakt hur du tänker.
Jag tävlade i CSS innan dom fuckade upp allting med achivements och ändrade siktet.

jag kämpade kvar endå^^, dock drog jag från svenska döda scenen till tyska och börja spela i den scenen

Spelade du i något lag man kanske känner igen?:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Semplezz:

jag kämpade kvar endå^^, dock drog jag från svenska döda scenen till tyska och börja spela i den scenen

Spelade du i något lag man kanske känner igen?:)

Jag spelade i ett lag men kommer tyvärr inte ihåg namnet.
Dock så hoppade jag in i turneringar och ersatte spelare.
T.ex om en person i laget inte kunde spela så kunde jag hoppa in och ersätta den personen.

Jag har aldrig gillat den Svenska CSS scenen då jag märker att det är för mycket ungar där och tonåringar som leker gangsters över internet.

En otrevlig konversation som jag hade med en kille.

"Han: Öhh jävla lottare. Sån jävla tur du har! (dödade honom)
Jag: Eller så var det helt enkelt att jag använde mina skills för att döda dig?
Han: Haha nej du lottar ju som fan. Du spelar med fucking IDF Defender din jävla noob.
Jag: Kan du vara snäll och sluta bete dig som ett barn och bara spela?
Han: FUCK YOU! Jävla fitta."
*Jag blev kickad från servern*

Dold text

Jag vet att det är så pass många som tycker om "gamla" CSS så att faktiskt är rätt mycket folk som drar ned versionen utan achivements osv via torrent och spelar sen över hamachi eller illegala servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Jag vet att det är så pass många som tycker om "gamla" CSS så att faktiskt är rätt mycket folk som drar ned versionen utan achivements osv via torrent och spelar sen över hamachi eller illegala servrar.

Nu får vi kanske MOD på oss men går detta utan att Steam får bryt på en och bannar acc? Har sökt så mycket efter ett CSS där man kan spela som på den gamla goda tiden.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YGLeXz:

Nu får vi kanske MOD på oss men går detta utan att Steam får bryt på en och bannar acc? Har sökt så mycket efter ett CSS där man kan spela som på den gamla goda tiden.

Jag vet inte för jag har aldrig gjort det själv men som jag fattar det så är det en tidigt uppladdad standalone av CSS. STEAM har ingen makt där efter som det är pirat.
Sen så aktiverar du väll console och skriver in IP:N till en server som är komplitabel med din version av CSS. Är väll också en pirat server då skulle jag gissa.

Och eftersom det är en pirat kopia så är det OLAGLIGT. Jag säger inte till någon att dom ska göra detta!

Bästa hade ju varit om VALVE hade gjort något som kallas Old school server där det är som gamla CSS. För oss som inte gillar det nya.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Imdak:

W40k: Space Marines
Säljs fortfarande och folk spelar det men är riktigt dåligt med folk + så är det 2 st dlc a 9.99$ som delar upp spelarbasen ännu mera, gillar spelstilen och tycker det är balanserat mellan klasserna.
Sen har det inga dedikerade servers och 90% av tiden spelar man på servers som det tar runt 1 sekund för skotten att registrera och då är man redan död. Kan ta ett exempel när jag spelade Assault klass, som kan flyga och använder melee för att döda folk, tydligen var jag server, och jag hoppade in i ett rum med 6-7 motståndare och alla sköt på mig konstant men spelet vägrade registrera deras träffar så jag fick runt 15-16 kills före nån 'lyckades' träffa mig.
Bra spel som blivit förstört av THQs försök att pumpa ut så mycket pengar som möjligt till minsta kostnad för de håller på gå i konkurs.

Kommer ihåg det spelet!
Spelade det för några år sedan med en kompis och det var fan riktigt kul.

Permalänk
Medlem

Mitt svar här, blir väll att jag tycker att det finns flertal spel som ska få det, både nya och gamla, händer ibland att jag som ett Indie spel fan tar hem något billigt spelar det och njuter extremt mycket av det, sedan för att kunna spela det under en längre tid så tänker man ju att multiplayer ska hålla igång det, fast att spelet är extremt bra, så finns ingen online community alls för det vilket får en att spendera mindre tid på spelet, visst man gillar den tiden man har men man kunde ha haft mer tid och ha det roligare under den tiden! Finns flertal indie spel som aldrig fick den uppmärksamhet de förtjänade även om man nu önskar det : /

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blueson:

Mitt svar här, blir väll att jag tycker att det finns flertal spel som ska få det, både nya och gamla, händer ibland att jag som ett Indie spel fan tar hem något billigt spelar det och njuter extremt mycket av det, sedan för att kunna spela det under en längre tid så tänker man ju att multiplayer ska hålla igång det, fast att spelet är extremt bra, så finns ingen online community alls för det vilket får en att spendera mindre tid på spelet, visst man gillar den tiden man har men man kunde ha haft mer tid och ha det roligare under den tiden! Finns flertal indie spel som aldrig fick den uppmärksamhet de förtjänade även om man nu önskar det : /

Har du spelat "Dungeon Defenders". Skit kul spel men som jag tyvärr tycker har för liten online community.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Har du spelat "Dungeon Defenders". Skit kul spel men som jag tyvärr tycker har för liten online community.

Aa det har jag, spelade det med mina vänner däremot, så ja

Visa signatur

Citera för svar!!