Permalänk
Medlem

Hjälp med val av mus!

Hade en mx518 i 5 år men för några dagar sedan ville jag testa en ny mus så jag körde på den men bäst betyg och recensioner i genomsnitt och som såg trevlig ut vilket resultera i en Steelseries Sensai...

Jag finner det helt obegripligt att den har så höga betyg. Den är alldeles för stor för den sorts mus och du har verkligen inget greppfeste alls utan du får verkligen använda Lillfingret och Tummen och klämma upp den vilket resulterar i att du antingen får skakningar i handen efter flera timmar eller att du låter bli att lyfta den och förlorar kontroll.

Aja hur som helst så vill jag ha tips från er som verkligen gilla Mx518 innan. Funderar Obvious på g500 men tänkte att det fanns någon värdig utmanare?

Permalänk

Hmm har för mig att Logitech G5 var rätt så lik den i form men den verkar ju ha utgått och ersatts av G400 och G500 om jag tyder informationen rätt.

Håller helt med dig om att formen är avgörande, du kanske ska nalla lite på dessa och jämföra?

EDIT:
Sorry, läste inte ditt inlägg tillräckligt noga, ser nu att du redan är inne på ersättningsmodellerna.

Permalänk
Medlem

Jag har själv sutit på Mx518 under 6 års tid, och i höstat tyckte jag det var dags att uppdatera mig på den fronten (även om det fortfarande fungerar felfritt!)
Då jag spelar mycket MMORPG så slog jag till på en Razer Naga, vilket jag inte har ångrat.
Tycker den ligger mycket skönt i handen samt att de extra knapparna underlättar spelets gång otroligt mycket då du inte behöver lika många multi-knapp-macron.

Så om du spelar mycket MMORPG rekommenderar jag Nagan starkt, om du däremot lirar mycket FPS-spel skulle jag nog kolla efter en mus med högre dpi.