Alina läcker Radeon HD 7950

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Kolla bara på priserna på lga2011
Dock så tycker jag inte att 4k är så mycket för det kortet. Presterar antagligen lite bättreän gtx 580 (jag tänker 6950vs6970), och har dessutom 3gb minne! Det spelar ingen roll vad det får i 3dmark 11 1280x1024, om du ska spela i 5760x1080!
Kolla priserna på gtx580 3gb innan ni börjar gnälla

Antingen är du blind alternativt har du väldigt dåligt minne.När 5xxx serien kom så var den 80-100% bättre än föregångaren i 4xxx serien.Dessutom fick de ingen konkurrens förrens mer än 6 månader senare.

Nuvarande 7xxx serien är mellan 40-60% bättre än föregångaren i 6xxx serien.Dom kommer dock inte att vara utan konkurrens i över 6 månader.

Att då sätta pris som är 25-30% högre än man gjort vid tidigare generations växlingar(när dessutom prestandanökningen verkligen inte alls är lika stor som förut och man inte kommer vara ensam särskilt länge med nya kort) är totalt huvudlöst.

Betänk även att Amd är "underdogs" som skulle må väldigt bra av att ta marknadsandelar av Nvidia så framstår prissättningen än mer idiotisk.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Nuvarande pris gör att tillgången motsvarar efterfrågan ganska väl.
Lägre pris skulle bara göra att AMDs intäkter minskar då produktionstakten inte kan ökas.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Nuvarande pris gör att tillgången motsvarar efterfrågan ganska väl.
Lägre pris skulle bara göra att AMDs intäkter minskar då produktionstakten inte kan ökas.

Så varför höll 5xxx serien ett så pass humant pris då jag vill minnas att tillgången var ännu sämre då?

Har dom dåliga yields? Det skulle ju iof förklara ockerpriser.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Så otroligt usel prissättning. Presterar den som ett GTX 580 och kostar ungefär lika mycket men med krympt tillverkningsteknik så är det ju bara löjligt. Krympt tillverkningsteknik är det som i första hand ska leda till lägre priser. Skiter i om GTX 780 kostar 6000:- eller mer nu, men jag köper inte AMD längre efter deras nya prissättning.

Håller med, men nu är det inte bekräftat ifall priset är så hög men alla företag höjer priset när efterfrågan är max.
Man ska inte döma den nya generationen förrän motståndaren kommer.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Man vet aldrig.. Allt som kom efter att man började låsa upp 6950 om att dom efter ett tag av "laser låsta" via bara ett falskt ryckte.. Så finns nog allt en risk att det kommer gå att låsa upp 7950

Kan till och med vara som så att det är ngt AMD gör med flit bara för att dom vet attdom dyraste korten inte säljer lika bra som dom billigare.. Eller kan tänka mig att det är så..

Beror ju som sagt på då efterfrågan på 7970 är tillräckligt bra och kommer förbli så tills Nvidia släpper något bättre så det kommer nog dröja innan AMD har råd att avvara fullt funtionsdugliga till sämre serier än 7970/7990 on det nu stämmer att det dröjer till mitten/slutet av 2012 innan ersättare för 580/590 landar.
Med den nya och helt korrekta prissättningen på 79x0 finns heller ingen anledning att chansa när det om detta stämmer skiljer på tok för lite att motivera snålhet 7950 vs 7970.

Permalänk

Sedär, en mycket lyckad marknadsföringskampanj som inte kostat en krona. Nu har hela forumet uppmärksammat Alina och försäljningen kommer tillfälligt öka. Har de tur så genererar tilltaget tillräckligt mycket positiva reaktioner för att företaget ska få sig en skjuss och långsamt kunna ta upp kampen mot Inet. Vore spännande att se vad som händer om Alina kan lyckas etablera sig som delad forumhuvudleverantör. Kanske kan konkurrensen sporra Inet att öka mängden pingvinstångar, eller komma med någon saftig kampanj? Håll utkik efter kommande tävlingar sponsrade av Alina. Detta är säkerligen bara första steget i deras plan att ta över Sweclockers och bli Sveriges mest personliga hårdvarubutik.

Permalänk
Medlem

Om jag får välja fysisk butik så blir det Alina i uppsala, Stor gratis parkering nära ingången.
Inet på sveavägen, stort parkeringshus = Typ runt 150:-/timme, eller gatuparkering medan lapplisorna haglar lappar på bilen = ännu dyrare.
Komplett.se för lagersaldot och priserna, Inet och Alina följer ganska bra men kan bättre + för fraktfritt över 500:-
Men Alina har web-priser i butik medan Inet har dyrare butikspriser
Alla ni som röstade på Inet - var det från hjärtat eller av gammal vana? Jag röstade på Alina pga. butikens personal, har inte behövt köpa på postorder, då jag bor 20 minuters bilväg från Uppsala, och Alina ligger på ''rätt'' sida.
Hoppas på någon riktad kampanj mot oss i Sweclockers. med priser liknande Inets Tack-Rea.
Komplett.se kan ju oxå få lägga fraktnivån på 500:- för oss.
CDON.se försöker ju tränga sig på med sin reklam före videosnuttarna.
Det är bara bra för oss att vi får flera butiker att bli uppvaktade av

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

FÖR DYRT?!?!?!
Amd hade kunna lagt på en tusenlapp och ändå blivit av med alla kort! Vill du ha ett grafikkort för 3500 kr, jamen köp ett 580 då...
AMD är ingen välgörenhetsorganisation, tvärtom gör VDn tjänstefel om han inte gör sitt yttersta för att vrida varenda krona ur plånboken av oss, verkligen förfördelade svenskar..

Och till alla företagsstrateger i världsklass på fordonsprogrammet i Malung: Tack för kaffet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Skrivet av tEan:

Antingen är du blind alternativt har du väldigt dåligt minne.När 5xxx serien kom så var den 80-100% bättre än föregångaren i 4xxx serien.Dessutom fick de ingen konkurrens förrens mer än 6 månader senare.

Nuvarande 7xxx serien är mellan 40-60% bättre än föregångaren i 6xxx serien.Dom kommer dock inte att vara utan konkurrens i över 6 månader.

Att då sätta pris som är 25-30% högre än man gjort vid tidigare generations växlingar(när dessutom prestandanökningen verkligen inte alls är lika stor som förut och man inte kommer vara ensam särskilt länge med nya kort) är totalt huvudlöst.

Betänk även att Amd är "underdogs" som skulle må väldigt bra av att ta marknadsandelar av Nvidia så framstår prissättningen än mer idiotisk.

Men sen får du inte glömma argumentet om early adopters, de köpstarka som alltid köper det senaste oavsett pris. Dessutom säger den företagsekonomi jag lärt mig på universitet att har man ingen konkurrens kan man just sätta priset hur man vill. AMD vet att folk kommer köpa och drar därför in storkovan nu innan de har konkurrens från Nvidia senare i vår. Och artiklarna påstår ju att kortet som konstaterats "säljer som smör i solsken".

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

FÖR DYRT?!?!?!
Amd hade kunna lagt på en tusenlapp och ändå blivit av med alla kort! Vill du ha ett grafikkort för 3500 kr, jamen köp ett 580 då...
AMD är ingen välgörenhetsorganisation, tvärtom gör VDn tjänstefel om han inte gör sitt yttersta för att vrida varenda krona ur plånboken av oss, verkligen förfördelade svenskar..

Och till alla företagsstrateger i världsklass på fordonsprogrammet i Malung: Tack för kaffet!

Skickades från m.sweclockers.com

Vad Amd behöver är att ta marknadsandelar. Det gör man definitivt inte om man är först på marknaden med en produkt men ändå gör så att presumtiva kunder inväntar konkurrentens svar innan de bestämmer sej pga att man satt priserna åt helvete för högt.

Det här trodde jag faktiskt att du och resten av dina fordons kumpaner i Malung förstod?

Skrivet av Autotragisk:

Men sen får du inte glömma argumentet om early adopters, de köpstarka som alltid köper det senaste oavsett pris. Dessutom säger den företagsekonomi jag lärt mig på universitet att har man ingen konkurrens kan man just sätta priset hur man vill. AMD vet att folk kommer köpa och drar därför in storkovan nu innan de har konkurrens från Nvidia senare i vår. Och artiklarna påstår ju att kortet som konstaterats "säljer som smör i solsken".

Kopierar mitt svar från ett tidigare inlägg" Så varför höll 5xxx serien ett så pass humant pris då jag vill minnas att tillgången var ännu sämre då? " För övrigt hänvisar jag till svaret ovan.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Vad Amd behöver är att ta marknadsandelar. Det gör man definitivt inte om man är först på marknaden med en produkt men ändå gör så att presumtiva kunder inväntar konkurrentens svar innan de bestämmer sej pga att man satt priserna åt helvete för högt.

Det här trodde jag faktiskt att du och resten av dina fordons kumpaner i Malung förstod?

Kopierar mitt svar från ett tidigare inlägg" Så varför höll 5xxx serien ett så pass humant pris då jag vill minnas att tillgången var ännu sämre då? " För övrigt hänvisar jag till svaret ovan.

Ehm, spelar det någon roll? Om de säljer slut på allting när det kostar som det gör, varför skulle de sätta ett lägre pris?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Vad Amd behöver är att ta marknadsandelar. Det gör man definitivt inte om man är först på marknaden med en produkt men ändå gör så att presumtiva kunder inväntar konkurrentens svar innan de bestämmer sej pga att man satt priserna åt helvete för högt.

Det här trodde jag faktiskt att du och resten av dina fordons kumpaner i Malung förstod?

Kopierar mitt svar från ett tidigare inlägg" Så varför höll 5xxx serien ett så pass humant pris då jag vill minnas att tillgången var ännu sämre då? " För övrigt hänvisar jag till svaret ovan.

AMD vinner inga marknadsandelar på att sälja kortet billigt om det resulterar i att folk får vänta i en månad innan leverans.
Det enda det skulle resultera i är att de förlorar möjlig inkomst och får skit för att de inte kan leverera i tillräcklig mängd.

Det borde vem som helst kunna räkna ut.

Dagens lansering är förmodligen ett resultat av vad de lärde sig vid lanseringen av HD5k. Sälj inte så billigt att efterfrågan vida överstiger tillgången. Det resulterar i missnöjda kunder och förlorade intäkter.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

AMD vinner inga marknadsandelar på att sälja kortet billigt om det resulterar i att folk får vänta i en månad innan leverans.
Det enda det skulle resultera i är att de förlorar möjlig inkomst och får skit för att de inte kan leverera i tillräcklig mängd.

Det borde vem som helst kunna räkna ut.

Dagens lansering är förmodligen ett resultat av vad de lärde sig vid lanseringen av HD5k. Sälj inte så billigt att efterfrågan vida överstiger tillgången. Det resulterar i missnöjda kunder och förlorade intäkter.

Det är väl klart att dom tar marknadsdelar om dom tar ett rimligt pris även om tillgången är dålig just nu.Vid 5xxx serien så bokade massor folk kort och väntade sedan i vissa fall flera månader på att få kortet( just pga det fördelaktiga priset).Skulle fungera precis lika bra nu.

Men nu skjuter de sej själva i foten och får väldigt många potentiella kunder att invänta Kepler i stället för att boka ett kort i 7xxx serien pga för höga priser.

Varför är det så svårt att förstå?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Det är väl klart att dom tar marknadsdelar om dom tar ett rimligt pris även om tillgången är dålig just nu.Vid 5xxx serien så bokade massor folk kort och väntade sedan i vissa fall flera månader på att få kortet( just pga det fördelaktiga priset).Skulle fungera precis lika bra nu.

Men nu skjuter de sej själva i foten och får väldigt många potentiella kunder att invänta Kepler i stället för att boka ett kort i 7xxx serien pga för höga priser.

Varför är det så svårt att förstå?

Existerande kort går åt. Fler marknadsandelar än så kan dom ö.h.t. inte göra anspråk på.

Permalänk
Medlem

Antingen är man först med ett nytt kort = lite dyrare
Eller så väntar man till det blir lite billigare, när den första svängen har mättat de som köper oavsett pris.
Då finns flera modeller att välja på och det blir lite priskrig, mellan märkena = lite billigare.
Men att vänta på konkurentens nästa grafikkort, det gör dom som ändå inte hade tänkt köpa.
För när det har kommit så går allt ett varv till.
Den som väntar i datorbranchen blir alltid utan.
Det kommer nytt varje vecka.
Jag högg direkt på ett HD6870 när det kom (Dyrt) och köpte 2st HD6950 när dom kom (Dyrare), samt ett HD6970 häromdagen för 2000:-
Därför så har jag inte brottom med HD7970 utan väntar gärna till HD7950 har kommit och fått ett humant pris.
HD7970 kan man ju köpa om ett år då det har kommit ner i pris. Mina 2st HD5850 presterar tillsammans eller ensdamma fortfarande tillräkligt för det vi i familjen gör.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Existerande kort går åt. Fler marknadsandelar än så kan dom ö.h.t. inte göra anspråk på.

Fler bokade kort ur 7xxx serien betyder färre sålda Kepler kort=fler marknadsandelar för Amd.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Fler bokade kort ur 7xxx serien betyder färre sålda Kepler kort=fler marknadsandelar för Amd.

Där har du fel. Beställningar kan inte räknas som marknadsandelar, endast levererade kort innebär marknadsandelar. Beställningar kan avbokas om det finns en konkurrent som kan leverera...

AMD gjorde ett misstag med HD5k och prissatte den för lågt vilket skapade lång väntetid för köpare och AMD fick kritik för den dåliga tillgången.

Högre pris innebär större inkomst för AMD, kortare väntetid för köparna och mindre kritik för dålig tillgång.

Kepler finns ännu inte i sikte och när den väl kommer får vi se hur det påverkar AMDs prissättning. Fram tills dess är det bara att köra sitt eget race.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Där har du fel. Beställningar kan inte räknas som marknadsandelar, endast levererade kort innebär marknadsandelar. Beställningar kan avbokas om det finns en konkurrent som kan leverera...

AMD gjorde ett misstag med HD5k och prissatte den för lågt vilket skapade lång väntetid för köpare och AMD fick kritik för den dåliga tillgången.

Högre pris innebär större inkomst för AMD, kortare väntetid för köparna och mindre kritik för dålig tillgång.

Kepler finns ännu inte i sikte och när den väl kommer får vi se hur det påverkar AMDs prissättning. Fram tills dess är det bara att köra sitt eget race.

Kritik för dålig tillgång har båda tillverkarna fått för de senaste generationernas släpp så det är inget specifikt för 5xxx serien.Just nu finns det ingen konkurrent som kan hota SI så även beställningar som inte kan levereras förens om en månad eller två kommer gynna Amd:s marknadsandelar.

5xxx serien roffade åt sej en massa marknadsandelar p.g.a ingen konkurrens ihop med ett väldigt bra pris trots dålig tillgång,så nej jag har inte fel.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Skrivet av tEan:

Kritik för dålig tillgång har båda tillverkarna fått för de senaste generationernas släpp så det är inget specifikt för 5xxx serien.Just nu finns det ingen konkurrent som kan hota SI så även beställningar som inte kan levereras förens om en månad eller två kommer gynna Amd:s marknadsandelar.

5xxx serien roffade åt sej en massa marknadsandelar p.g.a ingen konkurrens ihop med ett väldigt bra pris trots dålig tillgång,så nej jag har inte fel.

tEan>Varför denna bitterhet? Och sen att du fundamentalistiskt jämför med 5XXX-serien vet jag inte vad det är för ett argument. Det var då, hur AMD tänker nu och vilken affärsdata man sitter på nu vet vi inget om. Du får väl göra som en majoritet, vänta tills mellansegmentsmodellerna släpps eller vänta på att priserna sjunker på toppmodellerna. Annars köper du det. Eller så mailar du AMD och ber dem sänka priset eftersom du är upprörd. De gör det säkert när de läser din argumentation.

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Autotragisk:

tEan>Varför denna bitterhet? Och sen att du fundamentalistiskt jämför med 5XXX-serien vet jag inte vad det är för ett argument. Det var då, hur AMD tänker nu och vilken affärsdata man sitter på nu vet vi inget om. Du får väl göra som en majoritet, vänta tills mellansegmentsmodellerna släpps eller vänta på att priserna sjunker på toppmodellerna. Annars köper du det. Eller så mailar du AMD och ber dem sänka priset eftersom du är upprörd. De gör det säkert när de läser din argumentation.

Bitter?.Jag trodde vi hade en diskussion.Jag argumenterar för vad jag tycker är ett huvudlös prissättning från Amd:s sida. Att jag sedan jämför med 5xxx serien är väl inte så konstigt då just den serien också (som 7xxx serien) var ensam rätt länge på marknaden men prissattes rätt och jämnade ut Nvidias övertag en hel del.

4xxx serien hade ännu bättre pris/prestanda men var inte ensamma på marknaden och kan därför inte jämföras med situationen nu.Ganska lustigt det här i.o.m att jag har inte stora planer på att köpa ngt Amd kort då jag trivs mycket bättre med Nvidia på alla sätt o vis.Däremot vill jag inte betala samma pris för ett toppkort från Nvidia som jag fick göra under 8xxx och 2xx serien.Vilket kommer ske om Nvidia blir för stora/överlägsna.

Alltså jag vill se Amd jämna ut marknaden ännu mera och det gör man inte(enligt mej) med att avhålla folk från att köpa deras kort,och istället invänta konkurrentens alternativ, p.g.a idiotiska priser.

"Ja ä intä bitter"

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Bitter?.Jag trodde vi hade en diskussion.Jag argumenterar för vad jag tycker är ett huvudlös prissättning från Amd:s sida. Att jag sedan jämför med 5xxx serien är väl inte så konstigt då just den serien också (som 7xxx serien) var ensam rätt länge på marknaden men prissattes rätt och jämnade ut Nvidias övertag en hel del.

4xxx serien hade ännu bättre pris/prestanda men var inte ensamma på marknaden och kan därför inte jämföras med situationen nu.Ganska lustigt det här i.o.m att jag har inte stora planer på att köpa ngt Amd kort då jag trivs mycket bättre med Nvidia på alla sätt o vis.Däremot vill jag inte betala samma pris för ett toppkort från Nvidia som jag fick göra under 8xxx och 2xx serien.Vilket kommer ske om Nvidia blir för stora/överlägsna.

Alltså jag vill se Amd jämna ut marknaden ännu mera och det gör man inte(enligt mej) med att avhålla folk från att köpa deras kort,och istället invänta konkurrentens alternativ, p.g.a idiotiska priser.

"Ja ä intä bitter"

Tjaaa vad ska man säga, jag tror faktiskt att AMD är duktigare på det här än du

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Tjaaa vad ska man säga, jag tror faktiskt att AMD är duktigare på det här än du

Tja,hela debaklet med Bulldozer visar ju på att Amd verkligen inte alltid vet hur en "slipsten ska dras".

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Tja,hela debaklet med Bulldozer visar ju på att Amd verkligen inte alltid vet hur en "slipsten ska dras".

Blanda inte in AMD Processor i denna diskution om grafikkort.
Det är en helt annan fabrik. måhända samma ägere i toppen men de är ganska vitt skilda.
nvidias processorer dikuteras ju inte heller så....

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Blanda inte in AMD Processor i denna diskution om grafikkort.
Det är en helt annan fabrik. måhända samma ägere i toppen men de är ganska vitt skilda.
nvidias processorer dikuteras ju inte heller så....

Det är företaget Amd som styr prissättningar,hur produkten ska marknadsföras etc oavsett om det gäller Cpu avdelningen eller Gpu avdelningen.(Det samma gäller Nvidia).Så jo,Bulldozer är ett relevant exempel på att Amd kan misslyckas grovt och inte alltid vet vad som är bäst för dom själva.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Det är företaget Amd som styr prissättningar,hur produkten ska marknadsföras etc oavsett om det gäller Cpu avdelningen eller Gpu avdelningen.(Det samma gäller Nvidia).Så jo,Bulldozer är ett relevant exempel på att Amd kan misslyckas grovt och inte alltid vet vad som är bäst för dom själva.

Källa på det?
Jag är inte alls säker på att det är så stora kopplingar mellan de olika affärsområdena.
Det är ju definitivt inte samma tekniker iallafall, det märks ju

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...