Permalänk
Medlem

snabb hjälp antistatiskt band

aa ... som det står ovan så behöver jag hjälp undrar bara hur viktigt det är att andvända antistatiskt armband när man ska bygga ihop en dator.det är mitt första bygge så jag är lite ivrig vill bara bygga ihop den det är därför jag vill ha hjälp och jag vill ha det snabbt.
tack i förhand

Visa signatur

FUCK GOOGLE ASK SWECLOCKERS!! (forum)

Permalänk
Skrivet av hassel96:

aa ... som det står ovan så behöver jag hjälp undrar bara hur viktigt det är att andvända antistatiskt armband när man ska bygga ihop en dator.det är mitt första bygge så jag är lite ivrig vill bara bygga ihop den det är därför jag vill ha hjälp och jag vill ha det snabbt.
tack i förhand

Antistat armband är inte nödvändigt, dock så skadar det inte! Men använder du inte det så se till att pilla så lite som möjligt på kretskorten och ta helst ute i kanterna.

Och ta det LUGNT när du bygger! Jag kan inte säga detta tillräckligt många gånger till dig. Jag tror att jag snackar för alla här på SweC att vi har sett alldeles för många som är lika ivriga som dig och glömmer någonting och det hela slutar med att dom har tagit sönder någon komponent i datorn!
Ännu en gång, Ta det LUGNT!

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring