Permalänk
Medlem

Sata 6GB/s kablar

Hej, snabb fråga, är det speciella kablar för SATA 6GB/s eller funkar det med vanlia SATA kablar?:)

MVH flancen

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Vanliga funkar, iaf enligt inet senast jag frågade.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
99:e percentilen

Det funkar, jag har dock hört att man ska använda kablar märkta SATA 6Gbps för optimal hastighet. De som följde med mitt nya moderkort har den märkningen och är tjockare än de som följde med mitt gamla, och de verkar vara delade i två. Det kan vara det som är skillnaden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Som i alla andra tidigare trådar i frågan har man konstaterat att det finns ingen skillnad annat än den att vissa kablar är skärmade

Permalänk
Hedersmedlem

Framgår f ö även tydligt i samlingstråden i denna forumdel.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrAcKman:

Framgår f ö även tydligt i samlingstråden i denna forumdel.

Precis - det ruggiga e att snubben varit med sedan 2004 och ännu inte lärt sig läsa samlingstrådar eller ens söka.

Huuuuhh...

Permalänk
Medlem

Likadana kablar med en extra plastbit på

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

Hej, snabb fråga, är det speciella kablar för SATA 6GB/s eller funkar det med vanlia SATA kablar?:)

MVH flancen

skulle du känna att du verkligen vill ha sata3-kablar kan du få två av mig .. kom med mobot ..
och vi verkar ju bo i samma håla ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.