"Sammankoppla" Origin-konton?

Permalänk
Avstängd

"Sammankoppla" Origin-konton?

Fan alltså.. Köpte Bad Company 2 igår på Mediamarkt och tänkte att jag kunde lösa in koden i mitt nuvarande Origin-konto där jag har bland annat Battlefield 3 Limited Edition..

Hur som helst, efter lite trissel och trassel så har jag råkat skapa ett helt nytt konto istället där jag nu endast har Bad Company 2..

Kan jag på något vis ändra detta så att jag får alla spel på samma konto?

Permalänk
Avstängd

Ingen som har en endaste susning? :/

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med EA Support och fråga om de kan flytta över Bad Company 2 från ditt nya Origin konto till ditt gamla. Antingen ringer du dem på 08 44 68 00 04 eller går du in på deras hjälp portal och kontaktar dem via e-mail.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M0rditz:

Ta kontakt med EA Support och fråga om de kan flytta över Bad Company 2 från ditt nya Origin konto till ditt gamla. Antingen ringer du dem på 08 44 68 00 04 eller går du in på deras hjälp portal och kontaktar dem via e-mail.

Ska göra detta, tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Ska göra detta, tack för svaret!

Återupplivar en gammal tråd...!

Hur gick det, fick du hjälp med ovanstående? Jag var nämligen i kontakt med EA på supportnumret ovan, och killen där hävdade att det inte var möjligt, vilket jag tvivlar på.

Hyfsat störande att ha två olika konton med origin...

Edit: Tråden kanske borde ligga under spelforumet ist?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daolo:

Återupplivar en gammal tråd...!

Hur gick det, fick du hjälp med ovanstående? Jag var nämligen i kontakt med EA på supportnumret ovan, och killen där hävdade att det inte var möjligt, vilket jag tvivlar på.

Hyfsat störande att ha två olika konton med origin...

Edit: Tråden kanske borde ligga under spelforumet ist?

Jag orkade helt enkelt inte bry mig om detta, ej kört BC2 sedan perioden då jag köpte det.. Men har kontouppgifter sparade såklart.. Så om lusten faller någon gång antar jag att det endast är att logga in på det andra..

Detta är ett i-landsproblem, har större hårdvarurelaterade problem att ta tag i..

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Jag orkade helt enkelt inte bry mig om detta, ej kört BC2 sedan perioden då jag köpte det.. Men har kontouppgifter sparade såklart.. Så om lusten faller någon gång antar jag att det endast är att logga in på det andra..

Detta är ett i-landsproblem, har större hårdvarurelaterade problem att ta tag i..

Hehe visst är det ett i-landsproblem.. Det som stör mig är att jag har flera spel på resp. konto. Lanseringen av Origin var i den bemärkelsen inte klockren för min del. Men, det är väl bara att tänka på att det finns dem som har det värre.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande ett problem så har EA en Livechatt om man kontaktar support via deras Amerikanska sida istället för den Svenska, om jag minns rätt. Dom har löst mina problem snabbt och enkelt förut. Kanske något att pröva?