Permalänk
Medlem

Mus liknande Microsoft Explorer 3.0

Hejsan!

Som rubriken lyder letar jag efter en spel mus som är i samma storlek som 3.0an,
använder just nu en Razer Deathadder men jag tycker den är för liten för min hand.

Försökt leta på forumet efter någon liknande men inte hittat någonting.

Har använt 3.0or i 9 års tid fast det är ju ingen vidare kvalite i dem,
så skulle behöva förslag på liknande möss fast med bättre kvalite då.

Så kort å gott, spel mus, lik 3.0, lika stor eller större, gärna för å nackdelar på olika möss.

Tacksam för svar.

Mvh

Permalänk
Hjälpsam

Personlig favorit i design och utförande MX518, eller den nya med uppgraderad optik (men samma design/storlek) G400.

Dock är den inte likformig, så inte så lämplig för vänsterhänta, men kanske ingen issue för dig?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Personlig favorit i design och utförande MX518, eller den nya med uppgraderad optik (men samma design/storlek) G400.

Dock är den inte likformig, så inte så lämplig för vänsterhänta, men kanske ingen issue för dig?

Är högerhänt, men har prövat mx518 tidigare fast det var ingenting för mig.

Mvh

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Läste recensioner om EC1 som ska vara den större modellen,
stod att den började dubbelklicka efter någon månads användning, vilket jag har för mig att även 3.0an gör.

Stod även att det var liknande material på utsidan som på Deathadder, så verkar inte vara någonting för mig.

Tacksam för svaret doc.

Mvh

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowcatch:

Exakt hur är den lik en explorer 3.0?
En ambidextrous mus vs högerhänt ergonomiskt formad ;O

DeathAdder och EC1 är mest lik explorers form.

Klarar du dig med dom 400 dpi på Explorer 3.0 så ser jag ärligt talat ingen anledning att byta, sensorn är väldigt stabil och buggfri jämfört med iprincip alla nya.

Har en explorer 3.0 här hemma som köptes för oj så många år sedan (orginalet med grå yta, inte den nya), dock är nästan all grå färg borta på den men den fungerar som en klocka ändå.
Används dock inte nu för 400 dpi är för lite för mig idag.

Permalänk

Steelseries kommer ju med nya möss, som ligger uppe på deras hemsida. De verkar vara sjukt trevliga att spela med, kör själv på en Sensei och det är den bästa musen som tillverkats imo. http://steelseries.com/products/mice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Exakt hur är den lik en explorer 3.0?
En ambidextrous mus vs högerhänt ergonomiskt formad ;O

DeathAdder och EC1 är mest lik explorers form.

Klarar du dig med dom 400 dpi på Explorer 3.0 så ser jag ärligt talat ingen anledning att byta, sensorn är väldigt stabil och buggfri jämfört med iprincip alla nya.

Har en explorer 3.0 här hemma som köptes för oj så många år sedan (orginalet med grå yta, inte den nya), dock är nästan all grå färg borta på den men den fungerar som en klocka ändå.
Används dock inte nu för 400 dpi är för lite för mig idag.

Har en sådan gammal 3.0 liggande någonstans, den ljus gråa versionen, väldigt sliten den med.
Jo jag klarar mig helt klart med 400 dpi, verkar bli att använda 3.0 då.

Tacksam för svaren jag fått!

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem

Microsoft Comfort Mouse 6000 är också VÄLDIGT lik 3.0:an, fast enligt mig LITE bekvämare. Däremot så är den inte någon spelmus men bör nog funka hyfsat bra ändå.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

Kolla in Ace Edge 3200. Jag använde en explorer wireless för många år sedan. Jag tyckte att den var bra då men den fick flytta undan när batteriluckan gick sönder. Har använt diverse OEM och billiga möss sedan dess tills för några veckor sedan då jag köpte min Edge 3200 (med silver topp). Jag tycker den ligger bra i handen, men långtidskvalitet kan jag förstås inte uttala mig om

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Steelseries egna möss har inget med 3.0 att göra <<

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Jag hade också ett flertal 3.0 innan jag bytte mus. Först till en Steelserie Ikari. Rekommenderas inte. Dålig drivrutin och kass hårdvara. Googla på Ikari Double Click. Fick en sådan mus och det vart ett återköp.

Köpte sedan en Mionix Naos 3200. Den är i klass med 3.0 och rekommenderas varmt. Hårdvaran är ok. Du kan byta mellan 3 färger om du så vill och mjukvaran har mycket inställningsmöjligheter.

3.0 går fortfarande att hitta om man letar lite på nätet.

Permalänk
Medlem

Inte direkt svårt att hitta 3.0 funnits hos maxfps hela tiden.
Dock dyr idag imo, 349:-
Billigare för några år sedan.

Permalänk
Medlem

En kompis till mig köpte en 3.0 för 299:- på teknikmagasinet, nog för att man hellre stödjer maxfps.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT