HAF-X Ny Top och Front. Hjälp med ritning

Permalänk
Medlem

HAF-X Ny Top och Front. Hjälp med ritning

Hej, ska göra ny top och front till mitt "Cooler master HAF-X".
Det ska vara clean och i aluminium. (Fyrkantigt)

Top: Vill få plats med 2 stycken 200mm fläktar.
Front: Vill få plats med 2 stycken 200mm fläktar.

Och behöver hjälp med ritning, snarast!!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Nepp ingen.
Förväntar du dig faktiskt att nån ska skissa up en detaljerad ritning åt dig för att du är för lat för att göra det själv ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Nepp ingen.
Förväntar du dig faktiskt att nån ska skissa up en detaljerad ritning åt dig för att du är för lat för att göra det själv ?

Kan tyvärr inte göra det själv.
Därför frågar jag här på forumet.

Permalänk
Avstängd

Du borde kanske försöka lära dig det då, ifall du vill hålla på att modda

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en smula svårt att göra en ritning åt dig när man inte vet storleken på delarna du vill ha uppritade samt nån form av grundidé, hade jag haft ett sådant chassi hade jag lätt kunna rita upp nått åt dig men utan några mått eller liknande blir de väldigt svårt

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

230mm brett. (ev, Front)
530mm högt. (ev, Front)

520mm långt (Mått .> tak)

Helst så ska både tak och front vara ganska "tjocka", så man får plats med fläkt där osv.

Kanske om ni kontaktar mig på epost.
Notepad@hotmail.se

Är trött nu, kanske kan fixa lite mer beskrivning imorgon!.
Kontakta mig via PM/Epost om ni vill hjälpa till!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att du inte kan skissa upp det själv tror jag att du bara skaffar ett Lian-Li chassi så får du det du vill ha istället ( förutom 4 x 200mm fläktar | till vad om man får fråga ? | samt att du får ett snyggt helhhetsintryck ).

Sen OT: Skapa en projekt tråd ist för att skapa en massa nya.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Enkelt utgångsobjekt, försök förklara hur du vill ha de ändrat, gärna genom att öppna bilden i tex paint och helt enkelt rita

Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

Det var ingen som gjorde en ritning åt mig, ha lite fantasi och lär dig något, allt serveras inte på silverfat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzanity:

http://dl.dropbox.com/u/26600078/Solidworks/Bilder/Allm%C3%A4...

Enkelt utgångsobjekt, försök förklara hur du vill ha de ändrat, gärna genom att öppna bilden i tex paint och helt enkelt rita

Tack!
Ska rita lite..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hade satt en Lamptron Fan Controller FC5 V2 i de ena hålet till att styra fläktarna.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag hade satt en Lamptron Fan Controller FC5 V2 i de ena hålet till att styra fläktarna.

Okej, vi får se hur det blir med "Fan Controllers".
Ska ju köra vattenkylning så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napalm:

Okej, vi får se hur det blir med "Fan Controllers".
Ska ju köra vattenkylning så

Vill du verkligen ha 4x 200mms då? Kan tänka mig att 2st tjocka 360mm (t.ex RX360) radiatorer skulle tjäna dig bättre isf

Dessutom har du ju fortfarande fläktar vid vattenkylning, så en kontroller är fortfarande ofta motiverad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Vill du verkligen ha 4x 200mms då? Kan tänka mig att 2st tjocka 360mm (t.ex RX360) radiatorer skulle tjäna dig bättre isf

Dessutom har du ju fortfarande fläktar vid vattenkylning, så en kontroller är fortfarande ofta motiverad.

Yes, ska köra kontroller.
Kommer bli massa "småfläktar".

Blir att modda lite till än bara detta.

Blir ett "HAF-X Extended" också

Mvh