Permalänk

Minecraft plugin?

Tjena har en server för mej och brorsan och hans vänner. Kör 1.1 Bukkit. Undrar då hur jag gör så att folk bara kan slå sönder sina egna blocks och så? Alltså alla andra kan bara förstöra sina egna byggda hus mm.. Medans jag kan slå sönder allt? Sen om ni har några tips på bra plugins.

Tack på förhand!

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem

Menar du "OwnBlock"?

Permalänk

Ja precis men kan jag då som Admin ändå ha sönder andras?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Ja precis men kan jag då som Admin ändå ha sönder andras?

Du måste då ta användning utav "Permissions" och lägga till så att dom får ha tillåtelse till OwnBlocks. ^^

Permalänk

Kan du förklara hur jag gör något dylikt? Även tips på andra "must have" plugins.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Kan du förklara hur jag gör något dylikt? Även tips på andra "must have" plugins.

Vet du inte hur man använder Permissions? Kolla Youtube
Och några till bra plugins är:
WorldGuard
WorldEdit
Hawkeye, LogBlock eller BigBrother (använd helst en av dem)
NoCheat
Lockette (eller LWC)
BanHammer
Essentials

Det där var väll några bra plugins, som jag använder till min server. ^^

Permalänk

Finns det något som typ jag som admin kan göra allt men jag kan ändra vad dem andra på servern kan och inte kan göra.

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Finns det något som typ jag som admin kan göra allt men jag kan ändra vad dem andra på servern kan och inte kan göra.

Det gör du också med Permissions. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Finns det något som typ jag som admin kan göra allt men jag kan ändra vad dem andra på servern kan och inte kan göra.

Kolla någon permissions tutorial på tuben. Jag kör bpermissions och det fungerar bra. De flesta plugins tillhandahåller rättighetsobjekt som man sedan nyttjar i permissions-filen. Standard är att du inte kan göra något. Du kan få tillåtelse till ett kommande och funktioner eller att upphäva diverse skydd. Vilka rättighetsobjekt som finns till respektive plugin står i dess wiki. Standardrättigheter som att förstöra blocks, använda chatt, använda dörrar, knappar, ta skada etc. styrs från själva permissionspluginet.

Permalänk

Lite random.. men har någon original texture packen till 1.1?

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PcCrazyMods:

Lite random.. men har någon original texture packen till 1.1?

Varför behöver du den? Det är ju bara att radera ".minecraft"-mappen (glöm inte en backup på dina sparade världar) och sedan låta den ladda spelet igen?

Permalänk

Jaha..okej tack!

Visa signatur

All you have in this world is your word, so speak up!