Oblivion - Finns det någon "ultimat" mod-samling?

Permalänk
Medlem

Oblivion - Finns det någon "ultimat" mod-samling?

Jag undrar om det finns någon ultimat mod-samling till Oblivion, främst för grafiken, som det finns för Morrowind (Morrowind Overhaul)?

Jag har spelat Skyrim ett tag nu och är sugen på att spela Oblivion igen, då jag bara spelat det ca 20 timmar förut.

Jag tänker helt klart köra med OOO, så det har jag koll på. Men en grafisk uppdatering hade inte varit fel, dock har jag inte tålamod att leta upp och buggtesta 10+ moddar... det är därför jag letar efter en redan färdig pack som anses bra/bäst.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Jag undrar om det finns någon ultimat mod-samling till Oblivion, främst för grafiken, som det finns för Morrowind (Morrowind Overhaul)?

Jag har spelat Skyrim ett tag nu och är sugen på att spela Oblivion igen, då jag bara spelat det ca 20 timmar förut.

Jag tänker helt klart köra med OOO, så det har jag koll på. Men en grafisk uppdatering hade inte varit fel, dock har jag inte tålamod att leta upp och buggtesta 10+ moddar... det är därför jag letar efter en redan färdig pack som anses bra/bäst.

/hulle.

Skriver här för att följa utvecklingen. Jag är intresserad av att hitta en overhaul också, det är inte riktigt värt besväret annars.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Var själv med och buggtestade den här samt bidrog med kandidater. Allt fungerar bra tillsammans utan buggar/andra problem.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tack, skall kolla närmare på den guiden.

Dock hoppades jag hitta något i stil med den automatiserade installationen av Morrowind Overhaul. Jag orkar inte hålla på med alla extraprogram (wrye osv...) och dessutom tiotals separata moddar.

Ytterligar en sak, finns det ingen mod som lägger till dynamiska skuggor till Oblivion, som Skyrim har och som Oblivion hade innan de släpptes då Bethsoft tog bort dem?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tack, skall kolla närmare på den guiden.

Dock hoppades jag hitta något i stil med den automatiserade installationen av Morrowind Overhaul. Jag orkar inte hålla på med alla extraprogram (wrye osv...) och dessutom tiotals separata moddar.

Ytterligar en sak, finns det ingen mod som lägger till dynamiska skuggor till Oblivion, som Skyrim har och som Oblivion hade innan de släpptes då Bethsoft tog bort dem?

/hulle.

Tyvärr finns ingen .exe som installerar det åt dig. Vill du ha ett fint spel får du ta tiden att göra det fint. ''Vill man vara fin får man lida pin''! Dock har vi försökt få tillåtelse från originalmoddarna till en installer, men det är inte klart ännu. Kanske kommer i framtiden?

För närvarande finns inga dynamiska skuggor, dock har Morrowind MGE XE som renderar sådana, och en av de bakom MGE XE jobbar just nu på sin alldeles egna grafikförbättrare Voodoo som ska fungera till alla spel med DX9 och senare. Finns en tidig beta jag kan länka dig till när jag kommer hem.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Var själv med och buggtestade den här samt bidrog med kandidater. Allt fungerar bra tillsammans utan buggar/andra problem.

Får tacka för guiden(eller tipset, rättare sagt)

Har dock fått lite problem såsom att regn genererar stora lila block och att vissa NPCs typ banditer saknar mesh. Har ju dock en backup så jag får ta och göra om det någon dag. Ett problem dock är att när jag installerar vissa moddar enligt guiden, så vill dem ersätta filer från andra moddar(främst ersätts filer från de inofficiella patcharna). Ska jag trycka ja eller nej på dessa? Eller har jag gjort fel om den frågar om det?

EDIT: Kanske ska tillägga att jag inte kört igenom hela guiden heller, stannade efter steg 4(landskapsmoddar).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wizbro:

Dock har vi försökt få tillåtelse från originalmoddarna till en installer, men det är inte klart ännu. Kanske kommer i framtiden?

Är det någon form utav copyright eller så på mods? Förstår inte vad man ska med tillåtelse för annars, det är väl bara för någon kunnig att ta alla bästa mods å slänga ihop en installer.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Credits where credits due, man ber om tillåtelse först. Det är artigare så.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

De flesta mod-skaparna skriver i sina readme-filer att deras grejer inte får användas i andra projekt eller laddas upp någon annanstans utan tillstånd, och det kan vara lite svårt att få kontakt med skapare så här långt efter release. Väljer man att skita i det så räknas det som ren stöld inom mod-communityn, vilket inte är särskillt populärt och bannas direkt från de flesta mod-sidorna och forumen. På Nexus finns det tex en hel sektion att fylla i vad gäller permissions när man laddar upp en fil.

Det är iaf ett väldigt känsligt ämne, särskillt då många av de populärare skaparna ofta är professionella sådana och vill ha koll på sitt material. Har sett fall i andra mod-communitys där det har gått till domstol och handlat om ganska saftig böter. Så tillstånd ska absolut respekteras.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ok att man som respektabel moddare kanske inte vill stöta sig med alla, men säkert måste ett antal pers satt ihopa sina egna smidiga packs hemma och man tycker ju att en del sådana borde flyta runt på nätet.

Jag har iaf börjat spela nu med OOO, sen får vi se om jag installerar nån trevlig grafik-mod också.

Visst är det så att med OOO skall man inte hålla på och inte försöka lvla som folk höll på med i vanilla? OOO tar väl bort all levelskalning för mobs?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hulle:

Ok att man som respektabel moddare kanske inte vill stöta sig med alla, men säkert måste ett antal pers satt ihopa sina egna smidiga packs hemma och man tycker ju att en del sådana borde flyta runt på nätet.

Jag har iaf börjat spela nu med OOO, sen får vi se om jag installerar nån trevlig grafik-mod också.

Visst är det så att med OOO skall man inte hålla på och inte försöka lvla som folk höll på med i vanilla? OOO tar väl bort all levelskalning för mobs?

/hulle.

Japp all levelscaling är borta.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Får tacka för guiden(eller tipset, rättare sagt)

Har dock fått lite problem såsom att regn genererar stora lila block och att vissa NPCs typ banditer saknar mesh. Har ju dock en backup så jag får ta och göra om det någon dag. Ett problem dock är att när jag installerar vissa moddar enligt guiden, så vill dem ersätta filer från andra moddar(främst ersätts filer från de inofficiella patcharna). Ska jag trycka ja eller nej på dessa? Eller har jag gjort fel om den frågar om det?

EDIT: Kanske ska tillägga att jag inte kört igenom hela guiden heller, stannade efter steg 4(landskapsmoddar).

Ja, du borde pröva göra hela guiden innan du kan bestämma att något gått snett. Ja, du ska alltid välja skriva över. Dock är det viktigt att du följer ordningen i guiden till punkt och pricka - de listas i ordningen de kommer i för en anledning.

Skrivet av Firkraag:

Är det någon form utav copyright eller så på mods? Förstår inte vad man ska med tillåtelse för annars, det är väl bara för någon kunnig att ta alla bästa mods å slänga ihop en installer.

Vissa moddare bryr sig inte över huvud taget, medan andra bara vill vara med i credits sektionen, andra måste du be om tillåtelse för osv. Det beror helt på vems modd du ska återanvända.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Ja, du borde pröva göra hela guiden innan du kan bestämma att något gått snett. Ja, du ska alltid välja skriva över. Dock är det viktigt att du följer ordningen i guiden till punkt och pricka - de listas i ordningen de kommer i för en anledning.

Följde guiden efter att ha gjort en kopia(av backup mappen då alltså), men nu kraschar det precis innan den laddat klart första banan(dvs när man trycker new game) kanske för att jag inte startade och testade emellanåt eller så har jag valt fel nånstans(mer troligt). Blir att försöka igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Följde guiden efter att ha gjort en kopia(av backup mappen då alltså), men nu kraschar det precis innan den laddat klart första banan(dvs när man trycker new game) kanske för att jag inte startade och testade emellanåt eller så har jag valt fel nånstans(mer troligt). Blir att försöka igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan alltid kolla om någon modd är någon annan färg än blå/grön/lila i Wrye Bash. Om du har en tex röd modd laddad orsakar den problem. Sedan är ju det älskade samt gamla sättet att sätta på en modd i taget och ladda om tills du stöter på den som ger dig en krasch.

Måste ha spenderat minst sju gånger så mycket tid som jag spelat på att testa via det sättet...

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Du kan alltid kolla om någon modd är någon annan färg än blå/grön/lila i Wrye Bash. Om du har en tex röd modd laddad orsakar den problem. Sedan är ju det älskade samt gamla sättet att sätta på en modd i taget och ladda om tills du stöter på den som ger dig en krasch.

Måste ha spenderat minst sju gånger så mycket tid som jag spelat på att testa via det sättet...

EDIT: Nej, det var inte det som var problemet.

EDIT: Tar och gör om guiden, men ser till att starta emellanåt och se så att det fungerar.

Uppdatering: Efter att ha gått igenom FCOM-guiden så krashar spelet på samma sätt. Är tämligen säker på att jag följde den till punkt och pricka, den är ju dock inte helt vattentät då den på vissa ställen blir lite otydlig. Wrye Bash ser glad ut och rekommenderade mig att inaktivera:

  • FCOM_Francescos.esp

  • FCOM_FrancescosItemsAddOn.esp

  • FCOM_Knights.esp

  • DLCSpellTomes - Unofficial Patch.esp

När jag skapade patchen. Den inbyggda "Mod checkern" råder mig att ändra i några moddar eftersom de är "smutsiga", men det var ingenting jag gjorde när det fungerade förut(med lila regn osv). Guiden verkar inte heller nämna någonting om det.

EDIT: Tack för hjälpen så här långt förresten

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

EDIT: Nej, det var inte det som var problemet.

EDIT: Tar och gör om guiden, men ser till att starta emellanåt och se så att det fungerar.

Uppdatering: Efter att ha gått igenom FCOM-guiden så krashar spelet på samma sätt. Är tämligen säker på att jag följde den till punkt och pricka, den är ju dock inte helt vattentät då den på vissa ställen blir lite otydlig. Wrye Bash ser glad ut och rekommenderade mig att inaktivera:

  • FCOM_Francescos.esp

  • FCOM_FrancescosItemsAddOn.esp

  • FCOM_Knights.esp

  • DLCSpellTomes - Unofficial Patch.esp

När jag skapade patchen. Den inbyggda "Mod checkern" råder mig att ändra i några moddar eftersom de är "smutsiga", men det var ingenting jag gjorde när det fungerade förut(med lila regn osv). Guiden verkar inte heller nämna någonting om det.

EDIT: Tack för hjälpen så här långt förresten

Om du inte har löst problemet kan jag återkomma i morgon eller senare i helgen.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Om du inte har löst problemet kan jag återkomma i morgon eller senare i helgen.

Fick nu till FCOM, dels missade jag steget This is pretty involved, so pay attention; men även(tror jag) -Essential-* Rename the MMM.bsa file to FCOM_Convergence_Mart's Monster Mod.bsa. Har dock en fråga angående OOO, när man använder OMOD-varianten så frågar den en stor mängd frågor efter man valt installationstyp. Ska man trycka nej på alla? Det var så jag tolkade det.

EDIT: Fungerade bra att starta, sen körde jag BSA-redirection och därefter krashar det vid uppstart. Får även problem med filtret nu igen. Fortfarande rött och Wrye klagar på att den saknar en eller flera masters. Gjorde steg 4 i ett svep(efter steg 3 fungerade det perfekt) och sedan så körde jag BOSS, byggde jag om patchen följt av BSA-redirection. Nu krashar det som sagt. Wryes inbyggda Mod checker signalerar inga fel.

EDIT2: Detta kanske är enklare att göra via Skypes fjärrskrivbord/Teamviewer, förutsatt att du vill och har tid. Då kanske du kan se enkelt om jag missat någon detalj. PMa mig om det låter intressant

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd

Om man vill ha något komplett nytt men gillar oblivion i övrigt kan jag varmt rekommendera Nehrim projektet som i mitt tycke var mycket välgjort och tom har tätare spelkänsla och mycket smidigare gameline än originalet. (om man kör en icke steam installation av oblivion kan man köra dem parralellt relativt smidigt men steam accont kräver litet mer pyssel men bör fungera om man gör enligt anvisningarna på sidan.).

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Fick nu till FCOM, dels missade jag steget This is pretty involved, so pay attention; men även(tror jag) -Essential-* Rename the MMM.bsa file to FCOM_Convergence_Mart's Monster Mod.bsa. Har dock en fråga angående OOO, när man använder OMOD-varianten så frågar den en stor mängd frågor efter man valt installationstyp. Ska man trycka nej på alla? Det var så jag tolkade det.

EDIT: Fungerade bra att starta, sen körde jag BSA-redirection och därefter krashar det vid uppstart. Får även problem med filtret nu igen. Fortfarande rött och Wrye klagar på att den saknar en eller flera masters. Gjorde steg 4 i ett svep(efter steg 3 fungerade det perfekt) och sedan så körde jag BOSS, byggde jag om patchen följt av BSA-redirection. Nu krashar det som sagt. Wryes inbyggda Mod checker signalerar inga fel.

EDIT2: Detta kanske är enklare att göra via Skypes fjärrskrivbord/Teamviewer, förutsatt att du vill och har tid. Då kanske du kan se enkelt om jag missat någon detalj. PMa mig om det låter intressant

Det ska finnas en liten lista i Bash med masters i det nedre högra hörnet. Om du klickar där (var som helst i rutan) och sedan på Save ska masterberoendet försvinna. Pröva det.

Sedan verkar det ju som om Step 4 är boven, så ta den modd för modd.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Det ska finnas en liten lista i Bash med masters i den nedre högra hörnet. Om du klickar där (var som helst i rutan) och sedan på Save ska masterberoendet försvinna. Pröva det.

Sedan verkar det ju som om Step 4 är boven, så ta den modd för modd.

Byggde om patchen igen, och nu fungerar det utan problem. Att ändra masterlistan och spara om den tog dock inte bort rödmarkeringen i Wrye. Antar att filtret fungerar ändå?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Vanligtvis ska rödmarkerade moddar inte gå att aktivera i Bash, stämmer det? Det har gått ett antal månader sedan jag sist stötte på en sådan.

Menar du OBGE eller Bashed Patch med filtret? Hänger inte riktigt med. Dock är jag glad att det nu fungerar för dig! Att bygga om patchen löser ofta en hel del problem.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Vanligtvis ska rödmarkerade moddar inte gå att aktivera i Bash, stämmer det? Det har gått ett antal månader sedan jag sist stötte på en sådan.

Menar du OBGE eller Bashed Patch med filtret? Hänger inte riktigt med. Dock är jag glad att det nu fungerar för dig! Att bygga om patchen löser ofta en hel del problem.

Det går utmärkt att aktivera den rödmarkerade modden, det är All Natural - Indoor Weather Filter For Mods.esp som jag syftar på. Har nu även gått igenom hela steg 5 utan problem, enda "lilla" problemet jag har nu är att alla saknar ögon oavsett färg. Kan det vara ett tämligen vanligt fel, eller är det bara att börja avaktivera moddar som gäller? Egenligen spelar det ingen större roll, lite tråkigt är det ju men man ser ju inte ögonen speciellt ofta.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag undrar om det finns någon ultimat mod-samling till Oblivion, främst för grafiken, som det finns för Morrowind (Morrowind Overhaul)?

Jag har spelat Skyrim ett tag nu och är sugen på att spela Oblivion igen, då jag bara spelat det ca 20 timmar förut.

Jag tänker helt klart köra med OOO, så det har jag koll på. Men en grafisk uppdatering hade inte varit fel, dock har jag inte tålamod att leta upp och buggtesta 10+ moddar... det är därför jag letar efter en redan färdig pack som anses bra/bäst.

/hulle.

Hoppas du har spelat klart morrowind

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Det går utmärkt att aktivera den rödmarkerade modden, det är All Natural - Indoor Weather Filter For Mods.esp som jag syftar på. Har nu även gått igenom hela steg 5 utan problem, enda "lilla" problemet jag har nu är att alla saknar ögon oavsett färg. Kan det vara ett tämligen vanligt fel, eller är det bara att börja avaktivera moddar som gäller? Egenligen spelar det ingen större roll, lite tråkigt är det ju men man ser ju inte ögonen speciellt ofta.

Jaha, jag var säker på att det inte skulle gå. Jag känner igen det där med ögonen. Kommer inte ihåg EXAKT hur jag löste det, men jag tror det kan ha att göra med TNR. Pröva bygga om patchen och fixa din archive invalidation igen. Det finns också en Character Creation Overhaul Compilation modd någonstans på TESNexus som jag brukade använda, men jag kan tyvärr inte komma ihåg det exakta namnet. Efter att jag installerat den modden löste sig även problemet.

Lycka till!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

FCOM.

Men cp att installera.

Det mergar Francesco + OOO + MMM + nåt mer.

Men grafiskt.

OBGEv3 (med .fx paketet, du kan lägga till HBAO, Sunrays etc direkt ingame)
Qarls Texture Pack 3(+updates)
All Natural
Improved Signs/Doors/Vegetables & Meat/Trees & Flora1+2/Doors
Finns en Water shader till OBGE som är bättre än standard vattnet också.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Hoppas du har spelat klart morrowind

Jo det har jag men det gjorde jag året det släpptes, så det var ett tag sedan nu... har inte orkat köra det igen, trots overhaul.

Jag har Daggerfall i originalkartong här som jag köpte och tokspelade när det kom också.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."