Permalänk

Skada bilen på farthinder?

Hej, körde lite för fort över ett farthinder idag och bilen slog i, det var inget våldsamt utan bara lite nätt. Kollade lite snabbt under bilen med såg inget. Är det något att bekymra sig om eller? Inget allvarligt som brukar ta skada? Det är en skoda octavia 2011 om ni undrar.

Permalänk
Medlem

Kolla om den läcker olja.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Kolla om den läcker olja.

Inte en droppe efter 2 timmar stillastående.

Permalänk
Medlem

Det är ju mer framhjulsinställningen som får en kyss oftast, kolla så att du inte ha vibrationer i ratten över 80km/h

Permalänk
Medlem

Det är med största sannolikhet ingen fara alls.

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk

Okej tack:) Är väl bara jag som oroar mig för saker hela tiden...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Är det inte så att farthinder är gjorda så att det går att köra en viss hastighet över dem utan att bilen ska ta skada, så t.ex. brandkår, polis och ambulans inte behöver sakta in så mycket. Dock kör man fel hastighet så kan man spräcka oljesumpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Är det inte så att farthinder är gjorda så att det går att köra en viss hastighet över dem utan att bilen ska ta skada, så t.ex. brandkår, polis och ambulans inte behöver sakta in så mycket. Dock kör man fel hastighet så kan man spräcka oljesumpen.

Ja men deras bilar är lite högre, inte som en annas sportiga saab 9000 som de tyckte var nödvändigt att ha en frontspoiler som nästan är på backen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Brukar inte bli nå skada, har själv missbedömt och missat lite gupp här o där

Värst e dock när jag kör busbilen.. den jäveln får man backa/snedda över gupp annars fastnar man.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Vanligt att front spoiler tar i eller att man skadar framvagnen och massa stag för framhjulen mm eller oljesumpen till motorn då. bak brukar vara rätt lungt. oftast dragkrok som sitter lägst eller någon infästniing till bakvagnen.

Har plöjt ett fartgupp lite fort så det tog i. duktigt bra. ett annat tog jag i med bakvagnen efter att ha bromsat/gasat mig över typ

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hade en granne som hade maximal otur med sin gammel Merca, han åkte till landet och det var en stor sten i mitten av grusvägen han inte såg och den smällde upp mot oljetråget så hela skiten sprack och det bara rann ut all olja, motorn skar sig tyvärr.