Permalänk
Medlem

Festivaler!

Nu när det är kallt och tråkigt så kanske man inte direkt tänker sig att det bara är några månader kvar till festivalerna kör igång. Ska du\ni på någon festival? Vilka band vill ni se på just den festivalen ni ska på eller vill åka på?

Själv så har jag VIP-Biljett till Rockstad Falun då det är så pass nära och billigt. Inte särskilt sjuk line-up på något sätt men många band som är helt okej och till och med riktigt bra.
http://rockstadfalun.net/

Funderar på att köpa biljett till Graspop också och åka med festivalbussen. Ensam på båda blir det då ingen annan jag känner är särskilt intresserad. Här börjar vi snacka lite skönare line-up. Ungefär 34 band ska in till varav 2 stycken ska headlinea precis som Black Sabbath ska.
http://www.graspop.be/nl/bands/index.html

Vad säger ni? Borde man hellre åka till Metalcamp? Det har alltid varit lite av en dröm för mig. Nackdelen är att man måste ta sig dit på egen väg då festivalbussen inte ordnar resor dit. Fördelen är att det är billigt att leva där och sjukt skön stämning där av vad jag hört.
http://metalcamp.com/index.php?page=program

Eller klassiska Wacken till och med? Lite kortare resa dit än till Belgien och Slovenien. Bra band men inte lika bra som Graspop enligt mig även om Cradle of Filth spelar här.
http://www.wacken.com/en/woa2012/main-bands/billing-20120/

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Var på Emmaboda i sommras, funderar på att dra dit igen om det blir feta artister.
Får Rusko skuldkänslor och kommer i år i stället är jag ett säkert kort hehe

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Drar nog på Rockstad: Falun, Peace & Love och Skankaloss som förra året. Hade ju varit kul med Metaltown men får se om jag orkar ta mig dit. Och good luck att få tag i en biljett till wacken.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Drar nog på Rockstad: Falun, Peace & Love och Skankaloss som förra året. Hade ju varit kul med Metaltown men får se om jag orkar ta mig dit. Och good luck att få tag i en biljett till wacken.

Varför skulle det inte gå att få tag på en biljett till Wacken menar du? Resa och inträde från Gävle (vilket är närmast för mig) för ca 3500kr finns på festivalbussen. Så det är inga problem.
http://www.festivalbussen.com/neworder.aspx?EventDateID=421

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Har VIP till Rockstad Falun och det är den enda som är bokad för tillfället. Men blir med stor säkerhet Metaltown också. Men även Getaway Rock lockar nå grymt Skulle bra gärna vilja se Manowar och Amon Amarth men det hänger lite på om jag kan lura med mig nån polare dit.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Har VIP till Rockstad Falun och det är den enda som är bokad för tillfället. Men blir med stor säkerhet Metaltown också. Men även Getaway Rock lockar nå grymt Skulle bra gärna vilja se Manowar och Amon Amarth men det hänger lite på om jag kan lura med mig nån polare dit.

Nice att jag inte är ensam härifrån att ha VIP på Rockstad! Känner ingen annan som har det heller faktiskt. Om du inte får med dig någon polare så kan du ju alltid åka med på Graspop istället. Om du nu vill se Amon Amarth och lite andra band. Jag får inte med mig någon som vill åka heller.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Dreamhack

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Skrivet av gavve:

Nice att jag inte är ensam härifrån att ha VIP på Rockstad! Känner ingen annan som har det heller faktiskt. Om du inte får med dig någon polare så kan du ju alltid åka med på Graspop istället. Om du nu vill se Amon Amarth och lite andra band. Jag får inte med mig någon som vill åka heller.

Vi är just nu 5st polare som kör vip till falun. Ja efter att kollat line-upen till Graspop blir man ju lite sugen. Sabbath, Slayer, Megadeth, Trivium, Killswitch, Amon, Exodus, Paradise lost och Alestorm Lockar ju alla väldigt mycket.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

Vi är just nu 5st polare som kör vip till falun. Ja efter att kollat line-upen till Graspop blir man ju lite sugen. Sabbath, Slayer, Megadeth, Trivium, Killswitch, Amon, Exodus, Paradise lost och Alestorm Lockar ju alla väldigt mycket.

Och det ska in 34 band till varav 2 stycken headliners. Metallica, Kiss, Mötley Crue eller Rammstein kanske? Det är ju inte omöjligt. Kommer Metallica lär de ju boka Anthrax också för att få alla "The big 4" dit. För mig så lockar även Lamb of God och Ensiferum. Synd att Cradle of Filth inte kommer (är inte klara ännu i.a.f.)

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Blir Sweden Rock som vanligt, möjligen Muskelrock också..

Permalänk

Här närmast blir det Re-Earth på Koh Samui. Endast för att känna på hur festivalstämningen är här i Thailand och eventuellt känna sig lite Svensk igen.

HOFFMAESTRO, Movitz, Timbuktu och diverse andra artister.

http://reearth.com/

Sen till sommaren (om man nu någonsin tar sig tillbaka till Sverige dvs.) blir det Metaltown för att se Slayer och Lamb of God (nya albumet imponerar).

Och en liten utlandsvisit ska man väl kunna lirka in också, då blir det Defqon.1 i Holland för att stilla Hardstyle-begäret i.o.m. att man missade Qlimax 2011.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

Sen till sommaren (om man nu någonsin tar sig tillbaka till Sverige dvs.) blir det Metaltown för att se Slayer och Lamb of God (nya albumet imponerar).

Och en liten utlandsvisit ska man väl kunna lirka in också, då blir det Defqon.1 i Holland för att stilla Hardstyle-begäret i.o.m. att man missade Qlimax 2011.

Lamb of Gods nya skiva imponerar verkligen. Men varför ta dig till Sverige för att se dem när du kan åka till t.ex. Belgien och uppleva en grymt mycket större festival där? Självklart spelar även Slayer där.
http://www.graspop.be/nl/bands/index.html

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Skrivet av gavve:

Lamb of Gods nya skiva imponerar verkligen. Men varför ta dig till Sverige för att se dem när du kan åka till t.ex. Belgien och uppleva en grymt mycket större festival där? Självklart spelar även Slayer där.
http://www.graspop.be/nl/bands/index.html

Har eventuellt lite strul med lägenheten där hemma så jag måste hem och ta tag i det. Och kommer jag ändå hem till Sverige över sommarne så känns det dumt att fly landet enda gången det är värt att vara där. Men än är inget klart, på 3-4 månader kan mycket hända! Bäst att bara leva i nuet. Bra festivalsommar blir det åtminstone, onekligen!

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

Har eventuellt lite strul med lägenheten där hemma så jag måste hem och ta tag i det. Och kommer jag ändå hem till Sverige över sommarne så känns det dumt att fly landet enda gången det är värt att vara där. Men än är inget klart, på 3-4 månader kan mycket hända! Bäst att bara leva i nuet. Bra festivalsommar blir det åtminstone, onekligen!

Oh ja! Hade själv planer på metaltown men insåg att det skulle kosta ungefär lika mycket med resa dit och biljett som till Graspop. Visst, lite dyrare blir det ju till Graspop men då är det utomlands också. Och så är det fler dagar och enligt mig bättre band också. Blir första resan med festivalbussen och första festivalen utomlands för mig!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Sweden rock och Metaltown är spikade, blir eventuellt West coast riot också, beroende på vad det får för artister dit.

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk

Bekväm som man e blir det Rockstad och ev Getaway då det är i närheten

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Trevligt att det är lite folk här från Swec som ska på Rockstad. Kanske man stöter på någon. Ska ni som åker dit även campa där? Jag gjorde inte det förra året utan sov hos en polare i Falun. Men i år blir det absolut camping!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Proffsmoddare

Får ju slå ett slag för

http://www.faceplantmetalfest.com

27-28 juli på Amiralen i Malmö och del av Malmö Folkets Park.

Min Styvdotters kille lirar trummor i Wulfgar som lirar där så självklart åker man ju med

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11885927']Får ju slå ett slag för

http://www.faceplantmetalfest.com

27-28 juli på Amiralen i Malmö och del av Malmö Folkets Park.

Min Styvdotters kille lirar trummor i Wulfgar som lirar där så självklart åker man ju med

Oh, tackar för det tipset! Marduk, Månegarm, Dark Tranquillity och Wulfgar på en och samma festival. Bara ~18 mil härifrån med. Blir nog en tripp ner till skåne i sommar.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergmanman:

Här närmast blir det Re-Earth på Koh Samui. Endast för att känna på hur festivalstämningen är här i Thailand och eventuellt känna sig lite Svensk igen.

HOFFMAESTRO, Movitz, Timbuktu och diverse andra artister.

http://reearth.com/

Sen till sommaren (om man nu någonsin tar sig tillbaka till Sverige dvs.) blir det Metaltown för att se Slayer och Lamb of God (nya albumet imponerar).

Och en liten utlandsvisit ska man väl kunna lirka in också, då blir det Defqon.1 i Holland för att stilla Hardstyle-begäret i.o.m. att man missade Qlimax 2011.

Konstig festival? Varför så mycket svenskt? Har thailand blivit en svenskkoloni på riktigt?

Permalänk

jag och sambon ska iaf se sabaton då de lirar här i sundsvall i december.
vet ej vilka mer band som ska spela, men det blir nog jäkligt nice oavsett vad:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Blir metallsvenskan för att kolla europe, årlig tradition sen 2004. Sweden rock har riktigt sköna band i år så dit ska jag försöka ta mig också. Peace & love var kul sist men har man tjej försvinner halva tjusningen. Lite.

Graspop hade jag inte haft nåt emot men har sett dom flesta banden där, hade varit EPISKT att se kyuss dock!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Skrivet av MooD:

Konstig festival? Varför så mycket svenskt? Har thailand blivit en svenskkoloni på riktigt?

Enormt underlig festival. Ska bli skoj att se om det levererar. Och ja, vi har ju intagit Hua Hin, Koh Lanta och Phuket. Halva Thailand är en Skandinavisk koloni. Resten är Rysk.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Blir metallsvenskan för att kolla europe, årlig tradition sen 2004. Sweden rock har riktigt sköna band i år så dit ska jag försöka ta mig också. Peace & love var kul sist men har man tjej försvinner halva tjusningen. Lite.

Graspop hade jag inte haft nåt emot men har sett dom flesta banden där, hade varit EPISKT att se kyuss dock!

Kyuss kommer ju även till Metaltown! Ifall du missat det.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Då var biljetten till Graspop fixad och klar! 1400 gick det på genom deras sida. Tar nog flyget ner till Brussel och tåget därifrån. Går på runt 13-1400kr allt som allt för resan. Bra mycket skönare än festivalbussen som kostar 2000kr. Alternativt om vi får 1 eller 2 till med oss (vi är 3 som ska åka nu) så bilar vi ner då det blir billigast Lagom taggad man är redan nu då. Nästa fredag kommer det nog ett nytt bandsläpp som det ser ut.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Roskilde och Metaltown för min del. Funderade på Download också men 3 festvaler och Black Sabbath och Pearl Jam samma månad blir lite väl jobbigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavve:

Då var biljetten till Graspop fixad och klar! 1400 gick det på genom deras sida. Tar nog flyget ner till Brussel och tåget därifrån. Går på runt 13-1400kr allt som allt för resan. Bra mycket skönare än festivalbussen som kostar 2000kr. Alternativt om vi får 1 eller 2 till med oss (vi är 3 som ska åka nu) så bilar vi ner då det blir billigast Lagom taggad man är redan nu då. Nästa fredag kommer det nog ett nytt bandsläpp som det ser ut.

Ta flyget är ett hett tips. Inte kul att köra bil i mer än ett dygn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Roskilde och Metaltown för min del. Funderade på Download också men 3 festvaler och Black Sabbath och Pearl Jam samma månad blir lite väl jobbigt.

Download Festival var man ju lite sådär lagom sugen på själv. Men valde Graspop till slut då det var fler band där man ville se. Även om Prodigy och Metallica lockar (Jag har aldrig sett Metallica live någon gång). Sitter och är nyfiken på vilka mer som ska headlinea. Inte omöjligt att det blir Metallica på Graspop heller.

Skrivet av ozo64:

Ta flyget är ett hett tips. Inte kul att köra bil i mer än ett dygn.

Det är ju "bara" 150 mil. Och om vi är 5 som kör är det rätt lugnt om vi kör regelbundna byten och turas om att sova. Vi sträckkör nog inte heller utan passar på att se lite på vägen ner också. Fördelen med flyg är ju att det går snabbare. Fördelen med bil är att man inte behöver passa några tider eller åka några tåg och bara lasta i och ur bilen när man åker och är framme. Prismässigt så är det ungefär samma pris (beräknat på 4-5 personer).

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jo men det är INTE kul att köra hem efter 4 dagars festande. Har varit på Graspop 3 gånger och vi tog flyget alla gångerna. Grymt skönt kan jag säga

Metallica har jag sett 4-5 gånger så de är inte så kul längre. Soundgarden som lockar mest med download.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jo men det är INTE kul att köra hem efter 4 dagars festande. Har varit på Graspop 3 gånger och vi tog flyget alla gångerna. Grymt skönt kan jag säga

Metallica har jag sett 4-5 gånger så de är inte så kul längre. Soundgarden som lockar mest med download.

Ah! Någon som faktiskt varit på Graspop. Antar att du trivs\trivdes bra då du varit där flera gånger? Hur är stämningen? Har bara sett diverse Youtube-klipp och det säger väl inte allt för mycket. Något man bör tänka på?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."