Kan inte starta spel på min nya dator

Permalänk

Kan inte starta spel på min nya dator

Tjena, jag har köpt en ny gaming dator som är ihopbyggd... den funkar perfect, MEN när jag ska starta te.x WoW står det: Failed to find a suitable display device. Exiting program.
Cod bops står det: DirectX error encountered an unreconrable error. Check the readme for possible solutions
Fast det finns ingen "Readme"... Vad ska jag göra för att få dehär att funka så man kan rädda kvällen?
(jag har DirectX 11)

Dator stats:

Intel Core i5 2500K 3,3GHz processor
8GB ram minne
1T Intern minne
Fractal design core 3000 chassi
Radeon HD 6950 Double graffe kort (1 grafik kort med 2 portar)
Corsair TX650 Nätagg
H67MA-E35 Kort

Permalänk
Medlem

Är drivrutiner till grafikkortet installerade?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk

@Grasp247 Kan va det, har inte byggt ihop en dator och så innan... ska testa, Tack!

Permalänk

@Grasp247 Det var inte det felet

Permalänk

Låter definitivt som att du inte har några drivrutiner som är upp to date

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Ladda ner directx websetup så du får alla nya directx filer, även om grafikkortet är dx11 så behöver du separata drivrutiner.

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem

ta ur grafikkortet, i med det igen. hmm jag fick samma direct x fel på mitt wow
,, då vad de ja som råkade ställa in direct x 11, och mitt kort stöder inte det XD
aja, vet inte vad som är fel?

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk

@xfmimd de kan ju va de som sagt, men jag vet inte om jag installerar på rätt ställe, vart ska jag gå in osv? (Jaja, nybörjare som sagt)

Permalänk

@Tawen, mitt kort stöder det... men jag har inget ESL armband, och riskrear hällst inte att ta sönder :S

Permalänk
Medlem

Angående cod problemet så skulle ja rekommendera dig att testa gå in på biblioteket högerklicka på spelet och gå in på egenskaper och verifiera integriteten ............. det kan lösa det, löste iaf mitt problem med mw3 ett antal ggr. (asså i steam )

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlbergFilip:

@Tawen, mitt kort stöder det... men jag har inget ESL armband, och riskrear hällst inte att ta sönder :S

Det är lugnt, plockat ut och in mitt flera ggr utan.

Permalänk
Medlem

Har du installerat strömkabeln till grafikkortet? Om inte så orkar inte kortet driva spel men skulle teoretiskt kunna fungera med mycket låg belastning som tex windows.

Mvh

Emil

Permalänk

@mOOpiTh De funka inte

Permalänk

@EmilH Hur gör man det om det nu är det felet :s?

Permalänk

@Rudzki Vill hällst inte riskera endån. har aldrig gjort förut :/

Permalänk

Har du laddat ner drivrutiner och catalyst här? : http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.aspx

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlbergFilip:

Radeon HD 6950 Double graffe kort (1 grafik kort med 2 portar)

Vad betyder det här?

Jag antar att ditt windows är uppdaterat?
Drivrutiner för grafikkortet är installerat?
Moderkortet har väl också fått drivrutiner installerat?

Pro tip: det går att citera och redigera inlägg

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

#frankof Det kan va det problemet.. tack!

Permalänk

TACK SOM FAN WolfOfVengeance!!! Wow och cod funkar nu!

Permalänk
Medlem

Så bra, blir fint med en ny fräsig dator