Gomez Peer, tjäna pengar genom "folding"

Permalänk
Medlem

Gomez Peer, tjäna pengar genom "folding"

Jag har en tid nu gjort research angående hur man tjäna pengar på internet. Det mesta jag hittat har varit scams. Men nu har jag hittat ett program som använder din en del av din dators prestanda och internetuppkoppling och ger betalar dig en mindre summa för detta. Jag har googlat och kollat vad andra anser om denna tjänst, de verkar vara överens om att det inte är en scam, spyware etc. Man tjänar inte mycket pengar, man vad jag kunde läsa kan man tjäna runt 1 dollar per dag, men det varierar beroende vilket region man befinner sig hur mycket man får. De betalar dig till ditt paypal konto.

Men det är helt klart intressant om man har ett gäng datorer som man kan köra.

Deras hemsida hittar du nedan. Om någon här har erfarenhet om detta företag skulle jag uppskatta din erfarenhet!! Jag har själv precis registrerat ett konto där och ska testa detta, har ett gäng maskiner här som jag kan köra detta på!!

http://www.gomezpeerzone.com

Här är en lista över hur mycket man tjänar per minut

http://www.gomezpeerzone.com/current-payment-rates/

Här kommer några exempel, tyvärr ligger sverige på lägsta nivån!

Dock är jag lyckligt lottad eftersom jag bor i Australien och tjänar således 4 gånger så mycket som ni gör i Sverige!!! Sug på den svenne banan

SWEDEN----------------$0.000249942

SINGAPORE------------$0.001000002
AUSTRALIA -----------$0.001000002
AUSTRIA----------------$0.000499998
BRAZIL-------------------$0.001000002
GERMANY---------------$0.001000002

Permalänk
Medlem

tjänar man 1 dollar per dag så går ju strömförbrukningen över vinsten xD

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

tjänar man 1 dollar per dag så går ju strömförbrukningen över vinsten xD

Beror ju på hur mycket man använder sin dator, om man kör med en laptop etc.

Dock så drar en normal desktop dator utan bildskärm påslagen runt 100-120watt, med den strömförbrukningen skulle man fortfarande gå med vinst!!

Det är inte krävande för varken processor eller grafikkort, det drar ytterst lite processorkraft, så man märker inte att strömförbrukningen går upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xtenzion:

Beror ju på hur mycket man använder sin dator, om man kör med en laptop etc.

Dock så drar en normal desktop dator utan bildskärm påslagen runt 100-120watt, med den strömförbrukningen skulle man fortfarande gå med vinst!!

Det är inte krävande för varken processor eller grafikkort, det drar ytterst lite processorkraft, så man märker inte att strömförbrukningen går upp.

Hur funkar "folding" som inte tar processorkraft?
Trodde det var poängen.

Har man gratis el eller värmer huset med direkt-el så spelar det dock inte så stor roll.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xtenzion:

Beror ju på hur mycket man använder sin dator, om man kör med en laptop etc.

Dock så drar en normal desktop dator utan bildskärm påslagen runt 100-120watt, med den strömförbrukningen skulle man fortfarande gå med vinst!!

Det är inte krävande för varken processor eller grafikkort, det drar ytterst lite processorkraft, så man märker inte att strömförbrukningen går upp.

Hur menar du att folding inte är krävande för processor eller grafikkort? Det är programvara som använder den prestandan som är "kvar" hos CPUn eller GPUn för att vika proteiner. Utan att ändra inställningar kommer komponenten man använder att köras i 100%, hur är det inte krävande och "drar ytterst lite"?

Permalänk

det är inte folding utan ett javaprogram som besöker webbplatser för att se om de fungerar. Luktar scam men visst, man kanske skulle skriva upp sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Hedersmedlem

Kollade inte igenom länken så jag ber om ursäkt då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

det är inte folding utan ett javaprogram som besöker webbplatser för att se om de fungerar. Luktar scam men visst, man kanske skulle skriva upp sig

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis, dock har jag besökt många olika forum och flera skriver att de fått sina pengar på sina paypal konto, dock skriver de att det inte är mycket pengar man tjänar, men man tjäna små summor, men små summor är bättre än inget.

Jag kollade upp ett gäng andra alternativ och samtliga var bluff och scams, men denna verkade vara legitim. Jag kör det själv just nu och har redan tjänar 1 dollar, men har haft två datorer som rullat några dagar (har dock stängt av dem när jag inte använder dem för att spara på ström).

Här i Brisbane har vi subtropiskt klimat, så kan tyvärr inte köra datorn och få dra nytta av värmen, eftersom vi inte värmer upp våra hus här.

Permalänk
Medlem

Borde det inte då funka att sätta upp massa VM:s på en maskin bakom en australiensisk proxy och på så sätt dra in ett par tusenlappar varje månad? >:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av glemmy:

Hur funkar "folding" som inte tar processorkraft?
Trodde det var poängen.

Har man gratis el eller värmer huset med direkt-el så spelar det dock inte så stor roll.

Direktverkande el fungerar dock bara på vintern om det är flera minusgrader ute och om man ser till att datorn står på ett sådant ställe att värmet sprids i hela huset. Eller ja, det stämmer inte ens då fullt ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Direktverkande el fungerar dock bara på vintern om det är flera minusgrader ute och om man ser till att datorn står på ett sådant ställe att värmet sprids i hela huset. Eller ja, det stämmer inte ens då fullt ut.

Menar du om man ska ha datorn som enda värmekälla, eller va?

Vi kanske definierar direktverkande el på olika sätt?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Direktverkande_elv%C3%A4rme

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av glemmy:

Menar du om man ska ha datorn som enda värmekälla, eller va?

Vi kanske definierar direktverkande el på olika sätt?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Direktverkande_elv%C3%A4rme

Du kan bara ersätta direktverkande eluppvärmning med en alla direktverkande elvärmning som till exempel en dator eller en glödlampa om man har ett 100 % uppvärmningsbehov vilket vi bara har på vintern. Fast inte ens då är det riktigt sant eftersom både datorer och glödlampor ofta är betydligt sämre placerade ur uppvärmnignssynpunkt. Så under tre fjärdedelar av året stämmer inte antagandet. Speciellt på sommaren är det direkt felaktigt.

Direktverkande el för uppvärmning är för övrigt ett sällsynt korkat sätt att slösa med el och det borde utrotas omedelbart och ersättas med olika typer av värmepumpar. Enda gången det kan vara försvarbart är för att ta toppar i värmebehov i värmepumpar samt som värmekälla i passivhus. I det senare fallet är den bara i nödfall och kommer antalgingen bara användas vid väldigt sträng kyla. I sådana fall är det inte ekonomiskt försvarbart med en värmepump.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du kan bara ersätta direktverkande eluppvärmning med en alla direktverkande elvärmning som till exempel en dator eller en glödlampa om man har ett 100 % uppvärmningsbehov vilket vi bara har på vintern. Fast inte ens då är det riktigt sant eftersom både datorer och glödlampor ofta är betydligt sämre placerade ur uppvärmnignssynpunkt. Så under tre fjärdedelar av året stämmer inte antagandet. Speciellt på sommaren är det direkt felaktigt.

Direktverkande el för uppvärmning är för övrigt ett sällsynt korkat sätt att slösa med el och det borde utrotas omedelbart och ersättas med olika typer av värmepumpar. Enda gången det kan vara försvarbart är för att ta toppar i värmebehov i värmepumpar samt som värmekälla i passivhus. I det senare fallet är den bara i nödfall och kommer antalgingen bara användas vid väldigt sträng kyla. I sådana fall är det inte ekonomiskt försvarbart med en värmepump.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar.

Jag kan ta mina föräldrars villa som exempel. Där finns endast element som drivs av el (samt en luftvärmepump men den ignorerar vi). Uppskattar att elementen är igång lite mer än halva året (dygnet runt under vinterhalvåret och kanske något på nätterna månaderna innan och efter). Under den här tiden kommer en dator också värma upp och på så sätt slipper elementen värma lika mycket i just det rummet.
Visst, datorn är inte optimalt placerad men värmer fortfarande och höjer medeltemperaturen i rummet.
Därmed är 1 kWh i datorn inte en helt bortkastad kWh.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av glemmy:

Jag förstår faktiskt inte vad du menar.

Jag kan ta mina föräldrars villa som exempel. Där finns endast element som drivs av el (samt en luftvärmepump men den ignorerar vi). Uppskattar att elementen är igång lite mer än halva året (dygnet runt under vinterhalvåret och kanske något på nätterna månaderna innan och efter). Under den här tiden kommer en dator också värma upp och på så sätt slipper elementen värma lika mycket i just det rummet.
Visst, datorn är inte optimalt placerad men värmer fortfarande och höjer medeltemperaturen i rummet.
Därmed är 1 kWh i datorn inte en helt bortkastad kWh.

Poängen är att det är just bara under vintern som du kan untytja värmet. På våren, sommaren och hösten eldar du för kråkorna. Det ideala fallet är alltså läget då elementen går för fullt men inte ens då kan en dator ersätta ett element fullt ut på grund av 1, temperatur, 2, placering, 3, reglering.

Tittar man sen på någon som har en värmepump är det direkt korkat att värma med en dator då en dator gör el till värme med en verkningsgrad på 100 % medan en värmepump gör om el till värme med en verkningsgrad på runt 300 %.

Att påstå att det är ok att låta datorn stå på med motiveringen att man kan utnyttja värmet är alltså en väldigt grov förenkling som ofta är direkt fel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Poängen är att det är just bara under vintern som du kan untytja värmet. På våren, sommaren och hösten eldar du för kråkorna. Det ideala fallet är alltså läget då elementen går för fullt men inte ens då kan en dator ersätta ett element fullt ut på grund av 1, temperatur, 2, placering, 3, reglering.

Tittar man sen på någon som har en värmepump är det direkt korkat att värma med en dator då en dator gör el till värme med en verkningsgrad på 100 % medan en värmepump gör om el till värme med en verkningsgrad på runt 300 %.

Att påstå att det är ok att låta datorn stå på med motiveringen att man kan utnyttja värmet är alltså en väldigt grov förenkling som ofta är direkt fel.

Håller med om det sista, men menar samtidigt att värmet från datorn inte är fullständigt bortkastat.
Men varför skulle datorn bara göra nytta när elementet går för fullt?

Jag är säker på att elementen skulle vara igång mer om det inte fanns en enda elektrisk apparat i huset.
Antagligen skulle man spara en hel del ström då elementen är bra placerade etc. men värmet från elektriska apparater är inte helt bortkastat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

erhm, java app som enbart finns till windows?
nagon som har lust att kolla med exempelvis wireshark vad appen skickar och tar emot?

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av glemmy:

Håller med om det sista, men menar samtidigt att värmet från datorn inte är fullständigt bortkastat.
Men varför skulle datorn bara göra nytta när elementet går för fullt?

Jag är säker på att elementen skulle vara igång mer om det inte fanns en enda elektrisk apparat i huset.
Antagligen skulle man spara en hel del ström då elementen är bra placerade etc. men värmet från elektriska apparater är inte helt bortkastat.

Det är i alla lägen bättre att använda ett element än en dator att värma huset med. Det är min poäng så att rättfärdiga slöseri med el med att man får tillbaks värmet är en grov förenkling som bara är vettiga att göra i vissa fall. Folk som häver ur sig detta vet inte när antagandet är giltligt och det har av någon outgrundlig anledning blivit en sanning bland datornördar och glödlampstalibaner.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Min el ingår i hyran, så varför inte?
Hur lång tid tar det innan Kontot blir aktivt? Är Pending just nu.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är i alla lägen bättre att använda ett element än en dator att värma huset med. Det är min poäng så att rättfärdiga slöseri med el med att man får tillbaks värmet är en grov förenkling som bara är vettiga att göra i vissa fall. Folk som häver ur sig detta vet inte när antagandet är giltligt och det har av någon outgrundlig anledning blivit en sanning bland datornördar och glödlampstalibaner.

Jag tror att det Zotamedu menar är att

1. Du har en dator, den konsumerar 150 watt, men den avger "bara" säg 100watt i värme.

2. Ett element som konsumerar 150 watt, avger säg 135 watt i värme.

Datorn blir därför mindre effektiv som värmekälla eftersom den inte generar värme lika effektiv och därav förlorar man en del av energin.

Det ovan är bara exemple, vet inte exakta siffror, men vad jag vet är att ett element använder elen mer effektivt för uppvärmning, dvs färre mängd värmeenergi förloras.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xtenzion:

Jag tror att det Zotamedu menar är att

1. Du har en dator, den konsumerar 150 watt, men den avger "bara" säg 100watt i värme.

2. Ett element som konsumerar 150 watt, avger säg 135 watt i värme.

Datorn blir därför mindre effektiv som värmekälla eftersom den inte generar värme lika effektiv och därav förlorar man en del av energin.

Det ovan är bara exemple, vet inte exakta siffror, men vad jag vet är att ett element använder elen mer effektivt för uppvärmning, dvs färre mängd värmeenergi förloras.

Nja, nästan om man inte är så grinig med fysiken. Både elementet och datorn omvandlar 100 % av elen till värme men om man tittar på hur effektivt den värmen används för uppvärmning så är det bättre att använda ett element än en dator. Om man nu inte råkar ha sin dator monterad under ett fönstar och kopplad till en termostat.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nja, nästan om man inte är så grinig med fysiken. Både elementet och datorn omvandlar 100 % av elen till värme men om man tittar på hur effektivt den värmen används för uppvärmning så är det bättre att använda ett element än en dator. Om man nu inte råkar ha sin dator monterad under ett fönstar och kopplad till en termostat.

Det måste ju vara omöjligt att all den el som du matar in i datorn omvandlas 100% till värme, du har fläktarna t.ex. där en hel del av elen går åt att flytta luft, visst du har ett visst luftmotstånd, men en del av strömmen måste ju gå att flytta själva luften. Sen har vi alla andra komponenter, de fyller en funktion, om alla el skulle omvandlas till värme skulle inte det inte finnas någon energi utöver för att göra någonting annat än att just skapa värme.

Jag är en ingen raketforskare, förklara gärna för mig hur det skulle vara möjligt att få ut 100% värme ur den el som man matar in. Vad jag har läst om direktel så är inte ens dem 100% effektiva, att inte all el som man matar går ut till värme, men är dock inte helt hundra när det kommer till element eftersom det inte finns några rörliga delar.

För när el energi omvandlas till rörelseenergi skapas en viss friktion, så viss värme skapas, men det kan väll ändå inte vara 100% ?!?!?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xtenzion:

Det måste ju vara omöjligt att all den el som du matar in i datorn omvandlas 100% till värme, du har fläktarna t.ex. där en hel del av elen går åt att flytta luft, visst du har ett visst luftmotstånd, men en del av strömmen måste ju gå att flytta själva luften. Sen har vi alla andra komponenter, de fyller en funktion, om alla el skulle omvandlas till värme skulle inte det inte finnas någon energi utöver för att göra någonting annat än att just skapa värme.

Jag är en ingen raketforskare, förklara gärna för mig hur det skulle vara möjligt att få ut 100% värme ur den el som man matar in. Vad jag har läst om direktel så är inte ens dem 100% effektiva, att inte all el som man matar går ut till värme, men är dock inte helt hundra när det kommer till element eftersom det inte finns några rörliga delar.

För när el energi omvandlas till rörelseenergi skapas en viss friktion, så viss värme skapas, men det kan väll ändå inte vara 100% ?!?!?

Jodå, allt blir förr eller senare värme. Ljus absorberas och blir värme. Ljud absorberas och blir värme. Luftströmmar dämpas av friktion och blir värme. Den minimala mängd energi som skulle kunna fly ur från ett stängt rum med en dator i är möjligtvis lite ljud och energiinnehållet i det är så litet att det är försumbart.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd.

Har idag börjat använda programmet men hur länge tar det att bli en "active" user?