Permalänk
Medlem

göra så musen gör rakare linjer

Känns ut som att min mus inte kan göra samma rakalinjer som den kunde förut, musen är razer deathadder. Finns det något sätt att fixa så den kanske rör sig rakare på något sätt?

Permalänk
Medlem

Dra raka linjer med armen? Tror inte att det är musens fel, du kanske har höjt känsligheten?

Permalänk
Medlem

Kan finnas en inställning för detta i mjukvaran.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Gör rent sensorn med tops, var försiktig så du inte repar den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SayZk:

Dra raka linjer med armen? Tror inte att det är musens fel, du kanske har höjt känsligheten?

En G400 har t.ex. en förmåga att förutspå rörelser så en en rörelse åt höger = rak linje i 99% av fallen.
Så jo, det har en del att göra med vad man har för mus och underlag.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Jag har för mig det är specifikt vilken sensors just din mus använder, alltså att det inte går att ändra utan är förbestämt. Så jag skulle gissa på att det har med paranoia att göra Dock har jag ingen som helst aning i fall det går att ändra eller inte. Vet bara att jag inte hittar någon sådan inställning för min diamondback 3g.
Fast när jag tänker efter så borde du kolla Enchaced precison för musen i windows kontrollpanel. Den brukar för det mesta bara beröra accelerationen fast det låter imo mer logiskt ifall det har med förutseende av musrörelse att göra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

asså förut under sommaren så hade musen en helt annan känsla när man rörde den ingame. Sedan crasha moderkortet och när ja bytte ut de så börja de kännas helt fel, som att den inte rör sig som den gjorde förut.

vet egentligen inte hur ja ska förklara de hära :/ den känns bara ut helt konstigt :S Vet någon om portarna i moderkortet kan ha något att göra med det? för var inte samma alls på mitt gamla asus kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av knivad:

asså förut under sommaren så hade musen en helt annan känsla när man rörde den ingame. Sedan crasha moderkortet och när ja bytte ut de så börja de kännas helt fel, som att den inte rör sig som den gjorde förut.

vet egentligen inte hur ja ska förklara de hära :/ den känns bara ut helt konstigt :S Vet någon om portarna i moderkortet kan ha något att göra med det? för var inte samma alls på mitt gamla asus kort

Du pratar om prediction. Dvs när du drar musen åt vänster eller höger så blir den spikrak även om du inte drar helt rakt. Någon gammal firmware har jag för mig hade detta eller något liknande på deathaddern. Kan det vara så och att du installerade en ny uppdaterad firmware där detta var fixat?

För mig ska en mus följa din hand, och inte gissa vart den ska. Men dock så verkar endel gilla detta.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Japp prediction är ett j..la gissel.Min Deathadder led av det tills jag uppdaterade firmwaren.Här laddar du ned den senaste,var noga med att välja rätt firmware för din modell av Deathadder.
Jag använder firmware v1.39 för att ta bort prediction på min 1800DPI(gamla modellen)Deathadder.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Här finns en mousefix för windows 7, vilket jag antar att du kör

Denna+ tEan's firmware länk

http://donewmouseaccel.blogspot.com/2010/03/markc-windows-7-m...

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Medlem

Ladda ner firmware 1.4 som sätter på prediction, helt värdelöst förövrigt att köra med.
Mousefix har inget med prediction att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ladda ner firmware 1.4 som sätter på prediction, helt värdelöst förövrigt att köra med.
Mousefix har inget med prediction att göra.

Nu hänger jag inte med.Du menar väl fw 1.39 för att stänga av prediction på Deathadder 1800dpi?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Nu hänger jag inte med.Du menar väl fw 1.39 för att stänga av prediction på Deathadder 1800dpi?

Han ville ju ha prediction.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Han ville ju ha prediction.

Jesus vad jag läser dåligt,trodde han ville bli av ned det

Beror väl på att jag aldrig i min vildaste fantasi trodde någon ville ha prediction

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

skitsamma, tror ja fixade problemet "ungefär"