någon som vet vad detta kort gör?

Permalänk
Medlem

någon som vet vad detta kort gör?

hej, jag har en kompis som fick en skrot dator av sin pappa. han ska så klart upp gradera den efter hand pengarna rullar in.

problemet är att vi inte kan hitta något grafik kort i windows 7. det står bara VGA bildskrämskort i enhetshanteraren.

så här ser det ut

http://imageshack.us/photo/my-images/16/img028mu.jpg/

vi kan inte hitta någon info på självaste kortet.

vad är det för något där sitter?
är det *intel r pentium r 4 cpu 3.20ghz* som håller i grafiken?
och kortet i ut gångarna? där sitter ändå en fläk i den

tack för hjälpen i förhand

Permalänk
Medlem

Ta ut det och ta fler bilder på det.

"är det *intel r pentium r 4 cpu 3.20ghz* som håller i grafiken?"
Nej, det är datorns cpu.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Vad är det för dator? Är det ett hemmabygge eller är det en Dell/HP/Annat? Om det är det andra så kan du ju kolla upp vad just den modellen hade för grafikkort. Det kan vara utbytt, men värt ett försök ändå.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk

Ladda hem gpu-z eller likvärdigt program för att se vad det är för GFK som sitter i nu, väldigt svårt att se på bilden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Vad är det för dator? Är det ett hemmabygge eller är det en Dell/HP/Annat? Om det är det andra så kan du ju kolla upp vad just den modellen hade för grafikkort. Det kan vara utbytt, men värt ett försök ändå.

Tycker det ser ut som en gammal Compaq, och som du säger så googla på modell beteckningen så borde du kunna hitta lite spec's för den iaf.
Och någon fler bild på enheten ute ur lådan, borde stå nått på kortet som kan ge en hint på vad det är.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Ladda hem gpu-z eller likvärdigt program för att se vad det är för GFK som sitter i nu, väldigt svårt att se på bilden.

Funkar det utan drivrutin för kortet? Om det gör det så är det absolut det bästa sättet, prova det först av allt.

Nja...32-bits drivrutiner från vista brukar funka, men enligt vad jag har fått höra så är det mycket värre med 64-bit versioner. Jag har dock inte testat själv.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteveK:

Nja...32-bits drivrutiner från vista brukar funka, men enligt vad jag har fått höra så är det mycket värre med 64-bit versioner. Jag har dock inte testat själv.

nVidia har släppt supporten för FX-serien för flera år sedan. Vad jag länkar till är sista versionerna av drivrutiner. Har inte själv någon större erfarenhet av vistadrivers i Win7. Var väl att man körde någon precis vid win7-lanseringen.
Funkar det så funkar det, i annat fall är det nytt grafikkort eller att byta tillbaka till gamla XP. Finns inte direkt något större utbud av AGP grafikkort så XP är väl billigaste lösningen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

nVidia har släppt supporten för FX-serien för flera år sedan. Vad jag länkar till är sista versionerna av drivrutiner. Har inte själv någon större erfarenhet av vistadrivers i Win7. Var väl att man körde någon precis vid win7-lanseringen.
Funkar det så funkar det, i annat fall är det nytt grafikkort eller att byta tillbaka till gamla XP. Finns inte direkt något större utbud av AGP grafikkort så XP är väl billigaste lösningen.

Jo absolut, jag menar bara att det inte är säkert att det kommer att funka.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen!!!! allihopa!! nu funkar det! tack!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är en compaq med ett gammalt gforce kort, svårt att se modellen uppifrån däremot, har själv en sån antikvitet stående
Har du tur har den rambusminnen också så då kan du ta en titt på hur de ser ut jämfört med normala minnen
Den låter som fan ? och är slöare än en miniräknare idag? och drar 200W i tomgång ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Moderkort P4S... Högst sannilikt SiS Chipset, och jag skymtar minnen utan heatspreader, definitivt inte rambus.

Roligt att det fungerar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara