Permalänk
Medlem

Inför Grill 2012

Argh nu när det vaknas ny bostad så måste man ju fan har en grill.

Kikat på Weber One-touch Pro Classic

Någon som har erfarenhet av denna?
Verkar perfekt då man alltid står med tallrik i näven "vart fan ska ja ställa dennan nu då".
Samt själva grillen är 57cm i diameter så man får ju plats med lite mer än bara prinskorvar.

Samt hittar inte vart man kan köpa överdrag som är för grillen.
Lika så gjutjärn stekplattan.

Vart och kände och rykte lite i denna och det verkar vara fräsig grill.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Har du någonsin tänkt på att ha en rökgrill? Blir fruktansvärt gott när man röker en bit filet mignon eller revben över flera timmar på låg värme. Smakar mycket och blir väldigt mört!

http://www.verner-verner.se/product/TIL-223.9850.000/

Det ska finnas hickory och andra träflisor man kan köpa för att sätta rätt arom på det man röker. Har sett mer och mer av sånt i svenska butiker.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Vi tänkte börja med en kolgrill,sen om man utökar sin grillpark får framtiden utvisa.
Men tack för förslaget,päronen brukar faktiskt röka diverse grejer.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Finns en tråd på minhembio som får det att vattnas i munnen. Måste ju finnas några grill/bbq forum man kan titta in i också

Permalänk
Medlem

Då är det dags att SweC får en grilltråd med

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Föräldrarna äger en Weber, inget fel på den. Prisvärd vet jag inte om den är men grilla kan man iaf göra på den.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Då är det dags att SweC får en grilltråd med

Toivo jag utmanar dig att starta en grilltråd!

Permalänk
Medlem

Farsan är en grill fanatiker och äger 2 onetouch gold 67cm och allt jag hör från han är hur j*vla bra dem är, kostar en del men håller länge. Han hade en 57cm tidigare som han grillade på året om tidigare och den var helt rostfri och fri från större skador efter cirkus 7-8år. Och då var de efter vad jag skulle kalla hård användning (sommar:3-4ggr i veckan, vinter:2ggr i veckan).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Entusiast

Weber kostar en del men så håller de också och de brukar vara smart designade. Farsans trotjänare används flitigt på somrarna och börjar nu visa en del tecken på rost men det är inget fel på den. Andra billiga grillar har säckat ihop efter ett par år bara. Ytlig rost är ju nästan omöjligt att komma ifrån när man eldar i en metallpryl. Ingen lack i världen överlever det någon längre tid.

Köper du en weber lär du inte ångra dig. En riktig grill är nog det första jag ska köpa när jag får köpt mig en villa.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Weber gör bra grejer, brorsan har en som han använder flitigt sen vet man själv hur sunkiga alla billiga kolgrillar blir efter bara en sommar på landet...finns gott om roliga tillbehör också men då kostar det en del.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Finns en tråd på minhembio som får det att vattnas i munnen. Måste ju finnas några grill/bbq forum man kan titta in i också

Fyfan, har suttit och kollat i den tråden nu ett tag. Vad jag blir sugen på att grilla. Speciellt kamben.... Vart är sommaren ?!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Fyfan, har suttit och kollat i den tråden nu ett tag. Vad jag blir sugen på att grilla. Speciellt kamben.... Vart är sommaren ?!

Sommaren?
Fram med grillfan ändå.
Tro att snö å kyla hindrar,pfst

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Sommaren?
Fram med grillfan ändå.
Tro att snö å kyla hindrar,pfst

Haha, snön är ju värst och kylan gör mig inget Blir väldig sugen på att dra fram grillen. Får fundera lite till... Förbannade snö..

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Haha, snön är ju värst och kylan gör mig inget Blir väldig sugen på att dra fram grillen. Får fundera lite till... Förbannade snö..

Då skottar man fram en liten yta där man ställer grillen.

Sen pricken över i:et.
Så står man i flipp flopp,shorts och skjorta när grannarna ser
Suger att man inte har en trädgård än,annarsvhade jag fan gjort det hehe

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Får du en bra deal på en One-touch Pro är det köpläge. Kalasbra grill. Och mindre grill än 57cm är bara dumsnålt, man får ont om plats snabbare än man tror...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Ja har en dankok. KoStade en del men snygg som satan och all plåt i rostfritt. Ser exaktlikadan ut idag som för 5 år sedan när jag köpte den. Grillar i snitt 1-2 gånger i veckan under vår sommaren. Samt några gånger på vintern. I helgen senast.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Sommaren?
Fram med grillfan ändå.
Tro att snö å kyla hindrar,pfst

eller hur! vi grillade revben förrförra julen