Finns å många tablets, vilken är ''bäst''?

Permalänk
Avstängd

Finns å många tablets, vilken är ''bäst''?

Tja! Nu är det å att jag vill gärna skaffa en tablet. Jag ska använda den för att surfa internet, kolla filmer och kanske spela lite då och då. Jag har tittat på iPad 2 och vill gärna ha den men den har ju inte flash och detta gör att jag inte kan titta på så mycket förutom youtube och några andra kända sidor. Jag skulle ju kunna skaffa nåt som iSwifter eller vad det heter för at kunna titta men jag har hört att det är laggigt. Så vad rekomenderar ni? Jag har tittat på Motorola XOOM, samsung galaxy tab, asus transformer (inte prime). Min budget ligger på 4500kr, kanske 5000kr om det är något utöver det vanliga.

Permalänk
Medlem

Eftersom det är jätteenkel att jailbreaka en ipad2 idag så är det lättfixat med flash och massa andra saker för den delen

Men om du inte vill göra detta så finns oftast de sidor du vill komma åt som har flash på appstore att ladda ner gratis, i alla fall de mest kända sidor med flash. Kan inte tänka mig att det är laggigt på en ipad2 då hårdvaran är mer än kapabel till det.

Jag rekomenderar vad du än föredrar själv, gillar du iOS och dess utbud eller gillar du android mer? Det är oftast där man får se över vad man gillar mest personligen. iPad 2 känns dock mest modern av det du listar då xoom har ganska gammal hårdvara liksom asusen du listar.. Men jag är lite partisk över vad jag själv skulle välja eftersom jag själv använder en iPad 2 och är jättenöjd!

Mer rättvist är väl att jämföra ipad2 med asus transformer prime t.ex.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

Xoom tar ipad2 easy

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Xoom tar ipad2 easy

Jag tycker dessa svar är värdelösa som folk ger, då de inte ger frågeställaren något att gå på, så kan du utveckla lite?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

kanske någon andriod med Tegra 3?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skillz:

Eftersom det är jätteenkel att jailbreaka en ipad2 idag så är det lättfixat med flash och massa andra saker för den delen

Men om du inte vill göra detta så finns oftast de sidor du vill komma åt som har flash på appstore att ladda ner gratis, i alla fall de mest kända sidor med flash. Kan inte tänka mig att det är laggigt på en ipad2 då hårdvaran är mer än kapabel till det.

Jag rekomenderar vad du än föredrar själv, gillar du iOS och dess utbud eller gillar du android mer? Det är oftast där man får se över vad man gillar mest personligen. iPad 2 känns dock mest modern av det du listar då xoom har ganska gammal hårdvara liksom asusen du listar.. Men jag är lite partisk över vad jag själv skulle välja eftersom jag själv använder en iPad 2 och är jättenöjd!

Mer rättvist är väl att jämföra ipad2 med asus transformer prime t.ex.

Min bror som är lite äldre har en iPad och jag älskar den! Och det där med jailbreak. Jag hade en iPod 2nd/3rd gen 8gb när den kom. När jag jailbreakade den blev den väldigt seg! Är det samma sak med iPad? Blir den också seg när man jailbreakar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skillz:

Jag tycker dessa svar är värdelösa som folk ger, då de inte ger frågeställaren något att gå på, så kan du utveckla lite?

Jaha, gå och gråt någon annanstans då?
vad var värdelöst? han hade kollat på Xoom och han sa att han var sugen på en iPad 2.
då sa jag vad jag tyckte, vad var värdelöst? berätta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Jaha, gå och gråt någon annanstans då?
vad var värdelöst? han hade kollat på Xoom och han sa att han var sugen på en iPad 2.
då sa jag vad jag tyckte, vad var värdelöst? berätta..

Varför denna attityd som svar tillbaka och inte ett enkelt svar på frågan? Kan du snälla försöka diskutera på ett vuxet sätt istället.. Det är inte fragzone vi hänger på.

Ditt svar är värdelöst då det inte ger någon givande information eller begrund bakom ditt svar. Det är ungefär som att säga "apple är bäst allt annat är skit!" eller "sweclockers är sämst!" eller... "jag är bäst alla andra suger" - följdfrågan är varför tycker man så?

Så jag undrar något som så enkelt är, varför tycker du så? Man lär väl tycka så av en anledning, eller?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Min bror som är lite äldre har en iPad och jag älskar den! Och det där med jailbreak. Jag hade en iPod 2nd/3rd gen 8gb när den kom. När jag jailbreakade den blev den väldigt seg! Är det samma sak med iPad? Blir den också seg när man jailbreakar?

Jailbreak i sig gör aldrig att enheten blir seg, utan det beror på vad du installerar som gör att den kan bli seg. Så blir den seg så bör man nog ta bort det man installerat sist som gjorde den seg

Svar på frågan är i alla fall att jag inte märker av någon seghet alls trots att jag installerat en del saker. Men jag kollar också alltid över vad jag installerar så det inte är något som segar ner enheten Hårdvaran på en ipad2 bör dock vara mer än tillräckligt snabb då om man jämför med en ipod 2a eller 3e generation så är den väl säkerligen 4gånger snabbare rent cpu-mässigt och säkerligen minst 10 gånger snabbare grafikmässigt!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Kindle Fire säljer tydligen riktigt bra. Om det beror på pris, prestanda eller prisvärdhet vågar jag inte uttala mig om, men den kanske är värd att överväga vid ett köp.
http://fudzilla.com/home/item/25770-kindle-fire-wipes-floor-w...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skillz:

Jailbreak i sig gör aldrig att enheten blir seg, utan det beror på vad du installerar som gör att den kan bli seg. Så blir den seg så bör man nog ta bort det man installerat sist som gjorde den seg

Svar på frågan är i alla fall att jag inte märker av någon seghet alls trots att jag installerat en del saker. Men jag kollar också alltid över vad jag installerar så det inte är något som segar ner enheten Hårdvaran på en ipad2 bör dock vara mer än tillräckligt snabb då om man jämför med en ipod 2a eller 3e generation så är den väl säkerligen 4gånger snabbare rent cpu-mässigt och säkerligen minst 10 gånger snabbare grafikmässigt!

Vet inte varför men sidorna jag nog mest kommer besöka är, Sweclockers, YouTube, google, Facebook och southparkstudios. En sak till.. kan man tanka ner film på iPaden? Eller måste man tanka på datorn sen sätta in filmerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag rekomenderar vad du än föredrar själv, gillar du iOS och dess utbud eller gillar du android mer? Det är oftast där man får se över vad man gillar mest personligen. iPad 2 känns dock mest modern av det du listar då xoom har ganska gammal hårdvara liksom asusen du listar.. Men jag är lite partisk över vad jag själv skulle välja eftersom jag själv använder en iPad 2 och är jättenöjd!

Mer rättvist är väl att jämföra ipad2 med asus transformer prime t.ex.

Vad grundar du ditt resonemang på om att Xoom har en gammal hårdvara? Den är ju i många avseende bättre än iPad2. Upplösning, skärmstorlek, RAM-minne, minneskortplats, stereohögtalare, HDMI och USB (utan adaptrar)...
Sen beror det på hur man utnyttjar hårdvaran vilken är en annan sak

Har en Xoom som just fick ICS (Ice Cream Sandwich) och den är helt underbar. Kan hålla med om att den var lite seg med Android 3.2 men det har ju som sagt inte med hårdvaran att göra.

Håller dock med dig om att det är viktigare om man föredrar iOS eller Android. Jag är såld på Android och är därför också partisk även om jag är ganska insatt i båda "religionerna".

Originalfrågan om vilken som är bäst skulle jag lätt svara Transformer Prime på men den ligger ju tyvärr utanför TS budget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pwillow:

Vad grundar du ditt resonemang på om att Xoom har en gammal hårdvara? Den är ju i många avseende bättre än iPad2. Upplösning, skärmstorlek, RAM-minne, minneskortplats, stereohögtalare, HDMI och USB (utan adaptrar)...
Sen beror det på hur man utnyttjar hårdvaran vilken är en annan sak

Har en Xoom som just fick ICS (Ice Cream Sandwich) och den är helt underbar. Kan hålla med om att den var lite seg med Android 3.2 men det har ju som sagt inte med hårdvaran att göra.

Håller dock med dig om att det är viktigare om man föredrar iOS eller Android. Jag är såld på Android och är därför också partisk även om jag är ganska insatt i båda "religionerna".

Originalfrågan om vilken som är bäst skulle jag lätt svara Transformer Prime på men den ligger ju tyvärr utanför TS budget.

Och om jag inte är helt ute och cyklar är de även bättre grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Vet inte varför men sidorna jag nog mest kommer besöka är, Sweclockers, YouTube, google, Facebook och southparkstudios. En sak till.. kan man tanka ner film på iPaden? Eller måste man tanka på datorn sen sätta in filmerna?

Alla sidor förutom southparkstudios funkar fint här. Ska prova med flash installerat och se om jag märker någon slöhet eller dylikt på den sidan.

Du kan tanka ner film på ipaden ja, nej du behöver inte använda en dator för att sätta in filmerna. Du kan även strömma över vilken film som helst från datorn till ipaden genom itunes, funkar jättesmidigt och är i princip bara drag n droppa för att dela med till ipaden så dyker dom upp bland videos utan något krångel.

Skrivet av pwillow:

Vad grundar du ditt resonemang på om att Xoom har en gammal hårdvara? Den är ju i många avseende bättre än iPad2. Upplösning, skärmstorlek, RAM-minne, minneskortplats, stereohögtalare, HDMI och USB (utan adaptrar)...
Sen beror det på hur man utnyttjar hårdvaran vilken är en annan sak

Har en Xoom som just fick ICS (Ice Cream Sandwich) och den är helt underbar. Kan hålla med om att den var lite seg med Android 3.2 men det har ju som sagt inte med hårdvaran att göra.

Håller dock med dig om att det är viktigare om man föredrar iOS eller Android. Jag är såld på Android och är därför också partisk även om jag är ganska insatt i båda "religionerna".

Originalfrågan om vilken som är bäst skulle jag lätt svara Transformer Prime på men den ligger ju tyvärr utanför TS budget.

Tegra2 och dual core till skillnad från nyare android-plattor som använder tegra3 och quad core.. Ska vi prata om att utnyttja hårdvaran så är den nog helt i botten då en nyare androidplatta precis är snabbare än en ipad2 trots fler cores osv..
Högtalaren i ipad2 räcker gott för vad det är, är inte ens värt att nämna stereohögtalare då om man är audiofil eller bryr sig mycket om ljudkvalité så bör man inte ens titta på det inbyggda, enligt mig! Upplösningen är bättre på xoom absolut, men skillnaden är inte så pass stor, men ja där har den en fördel beroende på vad man gör. Ram minne är alltid trevligt med mer, men i ipad2 så finns de inte något som kräver mer än vad som redan finns tillgängligt så där kvittar det om det finns mer.

hdmi och usb utan adaptrar visst, men du får fortfarande använda hdmi kabel, om du nu syftar på att en adapter tar plats så gör en kabel det med och då känns det som om en liten adapter inte är något att prata om, sen finns det tv-ut med kabel på ipad2 via dockkontakten så där är det inte något som inte redan finns där heller, på en ipad2 kan du strömma över 720/1080p bild/ljud trådlöst till en tv iställer för att ha kablar, så det finns fördelar och nackdelar med båda varianterna..

Jag står fast vid att man bör välja det man tycker om mest vad gäller iOS eller android som användare.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Och om jag inte är helt ute och cyklar är de även bättre grafik

http://www.google.se/search?q=tegra2+vs+ipad+2&ie=utf-8&oe=ut...

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

http://www9.pcmag.com/media/images/294505-tablet-chip-showdow...
tegra 2 vinner 2 av 3
tegra 2 bättre

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skillz:

Alla sidor förutom southparkstudios funkar fint här. Ska prova med flash installerat och se om jag märker någon slöhet eller dylikt på den sidan.

Du kan tanka ner film på ipaden ja, nej du behöver inte använda en dator för att sätta in filmerna. Du kan även strömma över vilken film som helst från datorn till ipaden genom itunes, funkar jättesmidigt och är i princip bara drag n droppa för att dela med till ipaden så dyker dom upp bland videos utan något krångel.

Tegra2 och dual core till skillnad från nyare android-plattor som använder tegra3 och quad core.. Ska vi prata om att utnyttja hårdvaran så är den nog helt i botten då en nyare androidplatta precis är snabbare än en ipad2 trots fler cores osv..
Högtalaren i ipad2 räcker gott för vad det är, är inte ens värt att nämna stereohögtalare då om man är audiofil eller bryr sig mycket om ljudkvalité så bör man inte ens titta på det inbyggda, enligt mig! Upplösningen är bättre på xoom absolut, men skillnaden är inte så pass stor, men ja där har den en fördel beroende på vad man gör. Ram minne är alltid trevligt med mer, men i ipad2 så finns de inte något som kräver mer än vad som redan finns tillgängligt så där kvittar det om det finns mer.

hdmi och usb utan adaptrar visst, men du får fortfarande använda hdmi kabel, om du nu syftar på att en adapter tar plats så gör en kabel det med och då känns det som om en liten adapter inte är något att prata om, sen finns det tv-ut med kabel på ipad2 via dockkontakten så där är det inte något som inte redan finns där heller, på en ipad2 kan du strömma över 720/1080p bild/ljud trådlöst till en tv iställer för att ha kablar, så det finns fördelar och nackdelar med båda varianterna..

Jag står fast vid att man bör välja det man tycker om mest vad gäller iOS eller android som användare.

Ok nu börjar jag luta mer mot iOS. Men jag såg att Asus skulle skulle släppa en 7'' med tegra 3 för endas 249 dollar. Kommer säkert kosta 2500-300 här i Svergie. Tycker du jag ska vänta och se alla specs på den eller gå direkt på iPad?

Permalänk
Avstängd

Ja ta iPad förfan! Lyssna på killen med kollen!

Permalänk
Medlem

Själv har jag en iPad 2 och är nöjd, 4:3 är mycket bättre än 16:9 när man surfar IMO. iOS apputbud är svårslaget, man hittar alltid något nytt. Android har också sina fördelar med custom roms, flash etc. Dock saknar jag faktiskt inte flash då det finns appar som löser det. Köp vad som känns bäst helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Samsungs Galaxy Tab var 2011 års bästa surfplatta och tar iPad2 lätt. (Bättre mer högupplöst s-amoled skärm, något bättre prestanda, lättare, något tunnare, snyggare, lite billigare, fler portar och inkopplingsmöjligheter).
http://www.idg.se/2.1085/1.424790/2011-ars-coolaste-prylar-pl...

Om jag skulle köpa en surfplatta idag så skulle jag satsa på satsa på den här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1029727
Det är nog den allra bäst just nu, men det kan hända att det dröjer ett par veckor innan den kommer in på lager.

Om du vill "vara som alla andra" och inte sticka ut så rekommenderar jag en iPad (De har typ 90% av marknaden i Sverige eftersom de flesta aldrig hört talas om att det skulle finnas något annat). Om du vill ha något unikt och lite personligt som ger större möjligheter i hårdvaran så rekommenderar jag en surfplatta från Samsung eller Asus, det kommer att säkert att intressera alla tekniknyfikna du känner och är en bättre produkt imho.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Och om jag inte är helt ute och cyklar är de även bättre grafik

Du är ute och cyklar Tegra 2 (eller 3) GPUn är definitivt inte bättre än den i iPad 2.

Men det spelar rätt liten roll i sammanhanget. Det finns ju ingen platta som är bäst för alla. Gillar man inte OSet spelar det ju ingen roll om hårdvaran är grym. Läs på om för och nackdelarna med de olika OSen och testa för att se vilket som passar dig bäst och välj därefter hårdvaran. Faller iOS dig i smaken är ju dock valet av hårdvara inte så svårt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Du är ute och cyklar Tegra 2 (eller 3) GPUn är definitivt inte bättre än den i iPad 2.

Men det spelar rätt liten roll i sammanhanget. Det finns ju ingen platta som är bäst för alla. Gillar man inte OSet spelar det ju ingen roll om hårdvaran är grym. Läs på om för och nackdelarna med de olika OSen och testa för att se vilket som passar dig bäst och välj därefter hårdvaran. Faller iOS dig i smaken är ju dock valet av hårdvara inte så svårt

i den jag länkade är tegra 2 av 3 bättre än ipad 2.

Permalänk
Medlem

Jag har kollat lite närmre och det verkat som att prestandan är helt jämförbar mellan iPad2 och de bästa androiderna. Ibland hamnar iPad2 högst, ibland Transformer Prime etc. Det beror på val av test etc. Här är ett test som visar hur nära i grafikprestanda de ändå ligger (och mycket högre än t.ex. iPad1):
http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro21&show...

Mao är det nog rätt klokt att försöka testa hårdvaran, se hur den känns i handen, och inte minst jämföra operativen, för det finns inte några stora prestandaskillnader (om man jämför med de bättre androiderna mao).

Permalänk
Medlem

Min uppfattning av IPad är :

1. Fel format om man vill se film
2. Alldeles för klumpig för att kunna hålla framför sig med en hand under längre tid.
3. Har endast mono högtalare
4. iOS är okay men det är definitivt inget wow, att ha tillbaka knapp längst upp i vänster hörn är bara bakvänt på en platta dessutom saknade jag tillbakaknapp i flera bilder. Detta är så klart en personlig uppfattning och det är något du måste skaffa dig själv.

Hade jag köpte en platta idag så hade jag valt något smidigt som man kan hantera utan att vara livrädd för att den ska gå isönder. Jag hade faktiskt en 7" Android platta som kändes väldigt lagom i storleken. Den var lätt att hantera, lätt att hålla med en hand framför sig en längre stund och man kunde lägga undan den enkelt utan att den låg direkt i vägen. Om storleken räcker är det bara du själv som kan avgöra.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

i den jag länkade är tegra 2 av 3 bättre än ipad 2.

Det du länkar till är inte GPU benchmarks. De testar CPUn (och mjukvara till stor del). Att testerna är från början av 2011 gör inte saken bättre. Har hänt massor med sen dess på OS fronten, både för iOS och Android.

Permalänk

Jag har en galaxy tab 10.1 och jag skulle råda dig att köpa en ipad 2 istället. Android laggar hur man än gör, jag har bytt till minst 5 olika "rommar" och kör på CM9 (ICS) just nu men det laggar fortfarande här och var. Samma sak gäller för min android telefon (optimus 2x). Båda är överklockade till 1.4Ghz men det hjälper knappt. den enda fördelen jag kan hitta just nu med Android är widgets och att det är lättare att lägga över filer via usb (vem gör det nuförtiden ändå?). Detta väger inte upp ipadens fördelar tyvärr, jag har vart en trogen "android fanboy" men nu börjar jag tröttna faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Min bror som är lite äldre har en iPad och jag älskar den! Och det där med jailbreak. Jag hade en iPod 2nd/3rd gen 8gb när den kom. När jag jailbreakade den blev den väldigt seg! Är det samma sak med iPad? Blir den också seg när man jailbreakar?

Nej, den blir inte seg. iPhone 3G/3GS hade problem, inga andra iOS-enheter har det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

Jag har en galaxy tab 10.1 och jag skulle råda dig att köpa en ipad 2 istället. Android laggar hur man än gör, jag har bytt till minst 5 olika "rommar" och kör på CM9 (ICS) just nu men det laggar fortfarande här och var. Samma sak gäller för min android telefon (optimus 2x). Båda är överklockade till 1.4Ghz men det hjälper knappt. den enda fördelen jag kan hitta just nu med Android är widgets och att det är lättare att lägga över filer via usb (vem gör det nuförtiden ändå?). Detta väger inte upp ipadens fördelar tyvärr, jag har vart en trogen "android fanboy" men nu börjar jag tröttna faktiskt.

Det där är märkligt, vissa säger att det flyter hur bra som helst, andra säger att det laggar? Antar att folk är olika känsliga? Har några kompisar som har Google Nexus och de vill påstå att de laggar inte alls.

Min HTC Desire S laggar lite då och då men jag förmodar att det är HTCs extra mjukvara som gör det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Det där är märkligt, vissa säger att det flyter hur bra som helst, andra säger att det laggar? Antar att folk är olika känsliga? Har några kompisar som har Google Nexus och de vill påstå att de laggar inte alls.

Min HTC Desire S laggar lite då och då men jag förmodar att det är HTCs extra mjukvara som gör det.

De som säger att det inte laggar förnekar sanningen eller så är de "fps blinda". Det är som när någon skriver att deras dator flyter på i spel x med y hårdvara sen har de 25 fps egentligen men för dem flyter de på då de inte har kört med högre fps förut men om denna person nu vänjer sig vid 60fps konstant kommer den tycka att 25 är ospelbart efter.

Om man vill framtvinga lagg medvetet i Android (varierar från enhet till enhet men alla har sin akilleshäl) kan man:
* Ladda en sida med många stora bilder och/eller flash objekt
* installera en app samtidigt som du gör något annat (kommer stanna upp någon sekund medan den installerar)

Sen finns det massa helt random tillfällen när den hackar till och i en del appar laggar det medan andra flyter på. T.ex. es file explorer hackar som ett bildspel på min galaxy tab medan det flyter grymt bra på min optimus 2x av någon anledning. Så lagg kan variera från olika enheter och rommar men alla har dem lagg här och var. T.ex. miui har någon bugg som gör att settings menyn börjar lagga ibland tills man startar om telefonen.

Permalänk