Permalänk

Hur byter man ut kylpasta?

Va tycker ni är den bästa och säkraste metoden att göra sig av med gammal kylpasta för byte? Ge gärna lite tips på hur ni brukar göra osv! :=

Permalänk
Medlem

aceton o skithuspapper kör jag me

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Jag startar med tops, rensar lite från gammal skitpasta (framförallt på system som inte jag har byggt där prösa mängder tillförts) ;P
Sen så tar jag fram en flaska t-röd, häller ut lite sprit i korken av flaskan, varav jag doppar några tops och börjar putsa för att få bort pastan ännu mera!
Slutligen så hämtar jag ett par (2) kaffefilter som jag viker ihop så att de blir behändigare, sen använder jag en med lite t-röd för att putsa rent processorn, och en på kylare.

Definitivt värt processen jämfört med vad jag gjorde förr (Tog bara lite toalett papper och gned bort pastan), inte för att det blir någon skillnad i temperatur, utan för att jag känner mig nöjd med ett hyfsat välgjort jobb!

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Jag startar med tops, rensar lite från gammal skitpasta (framförallt på system som inte jag har byggt där prösa mängder tillförts) ;P
Sen så tar jag fram en flaska t-röd, häller ut lite sprit i korken av flaskan, varav jag doppar några tops och börjar putsa för att få bort pastan ännu mera!
Slutligen så hämtar jag ett par (2) kaffefilter som jag viker ihop så att de blir behändigare, sen använder jag en med lite t-röd för att putsa rent processorn, och en på kylare.

Definitivt värt processen jämfört med vad jag gjorde förr (Tog bara lite toalett papper och gned bort pastan), inte för att det blir någon skillnad i temperatur, utan för att jag känner mig nöjd med ett hyfsat välgjort jobb!

Tack för tipset! Har funderat på T-röd och filter faktiskt, har hört att vanligt toa papper tex lämnar kvar massa rester papper på CPU'n så det får väl bli ditt tips tack för snabbt svar!

Permalänk

T-röd och tops fungerar utmärkt för mig.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZebbeSebbe:

Tack för tipset! Har funderat på T-röd och filter faktiskt, har hört att vanligt toa papper tex lämnar kvar massa rester papper på CPU'n så det får väl bli ditt tips tack för snabbt svar!

t-röd är inte 100% rent det heller, men det är lättillgängligt och 100% kvalificerat för rengöring

Permalänk
Medlem

och full blir man

Visa signatur

1.MSI 970A-G45 * AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BE * XFX Radeon HD6870 BE * Scythe Katana 3 * Corsair TX 650W V2 80+ Bronze * Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE * Cooler Master Elite 430 *
2. GA-990FXA-UD3#Phenom 965 3.4 #5750 1Gb Silent#2x4 gb Ram#FD R3¤FD Newton 650# 5 Fans

Permalänk
Hedersmedlem

Uttjatat ämne.

* Tråd låst enl. §2 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.