Permalänk
Medlem

Asus ul30vt dålig kvalité?

Hej, sitter här just nu med min ul30vt som håller på att falla i bitar. All plast håller på att släppa! Började med att plasten som skyddar gångjärnen som bara sitter dit med en liten pigg lossnade detta gjorde så gångjärnet började hoppa ur sin position vilket har gjort att datorn börjar delas i mitten. Sedan började plasten vid fläktuttaget spricka ena sprack sen gjorde gångjärns problemet att hela plasten vid fläkten har spruckit så nu kan man lyfta vänstersidan och se in i datorn. Nu till dagens problem högra sidan av skärmen har släppt vid exakt samma ställe! Gångjärnet.. Så just nu kan jag dela på högra sidan av skärmen! Någon mer än jag som har haft problem med kvalitén speciellt vid gångjärnet?

Permalänk
Inaktiv

är datorn yngre än två år tycker jag du ska ringa Asus kundtjänst och kolla om de går som slit skada eller inom garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

är datorn yngre än två år tycker jag du ska ringa Asus kundtjänst och kolla om de går som slit skada eller inom garantin.

Troligtvis kommer de ta det som jag har tappat den men idag blev det värre när jag öppnade locked så rök plasten vid halva gångjärnet så just nu kan jag se in i skärmen sedan märket där det står asus så kan man lyfta hela panelen där. Dock inga tappskador på den. Får ta och maila de och kolla annars får man köpa en annan dator.
Nu har hela gångjärnet lossnat tror jag tar det på hemförsäkring.

Permalänk
Medlem

Haha jäklar vad surt! Men som sagt hör med Asus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av distress:

Haha jäklar vad surt! Men som sagt hör med Asus!

Jo då jag köpte den från onoff som surt är, får maila de och se hur man ska göra. Ingen annan med problem specifikt vid skärmen?
Edit: Bara jag som tycker asus har en väldigt knepig sida. Hittar telefonnummer men ej mejl.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skippy:

Jo då jag köpte den från onoff som surt är, får maila de och se hur man ska göra. Ingen annan med problem specifikt vid skärmen?
Edit: Bara jag som tycker asus har en väldigt knepig sida. Hittar telefonnummer men ej mejl.

du kan maila här ifrån, svar generellt inom 24h från svenska kundtjänsten
http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

du kan maila här ifrån, svar generellt inom 24h från svenska kundtjänsten
http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx

Tack, ska kolla igenom det annars får det bli att införskaffa en ny!

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Hej, sitter här just nu med min ul30vt som håller på att falla i bitar. All plast håller på att släppa! Började med att plasten som skyddar gångjärnen som bara sitter dit med en liten pigg lossnade detta gjorde så gångjärnet började hoppa ur sin position vilket har gjort att datorn börjar delas i mitten. Sedan började plasten vid fläktuttaget spricka ena sprack sen gjorde gångjärns problemet att hela plasten vid fläkten har spruckit så nu kan man lyfta vänstersidan och se in i datorn. Nu till dagens problem högra sidan av skärmen har släppt vid exakt samma ställe! Gångjärnet.. Så just nu kan jag dela på högra sidan av skärmen! Någon mer än jag som har haft problem med kvalitén speciellt vid gångjärnet?

Exakt samma sak har hänt för mig, du är inte ensam om det är problemen!

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightstreet:

Exakt samma sak har hänt för mig, du är inte ensam om det är problemen!

Hur löste du det?

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Hur löste du det?

Jag har inte löst det, utan jag tänkte köpa en ny dator efter jul... vissa saker går inte att laga, sen fungerar inte min överklockning av processorn längre. Annars är jag nöjd med datorn.

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightstreet:

Jag har inte löst det, utan jag tänkte köpa en ny dator efter jul... vissa saker går inte att laga, sen fungerar inte min överklockning av processorn längre. Annars är jag nöjd med datorn.

Blir nog att göra samma sak, nu klickar min hårddisk. Blir nog att köpa en ny faktiskt. Funderar ifall man ska ta det på försäkringen eller om det ens är någon vits tanke på laptopen princip inte är värd något? Får ta och ringa de.

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Blir nog att göra samma sak, nu klickar min hårddisk. Blir nog att köpa en ny faktiskt. Funderar ifall man ska ta det på försäkringen eller om det ens är någon vits tanke på laptopen princip inte är värd något? Får ta och ringa de.

Glömde säga att batteriet också är trasig, kör bara med elsladden nu...

Prova me försäkringen, du har inget att förlora.

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem

samma problem här, efter ett drygt år av användande så gav fästet för skärmgångjärnet upp...

EDIT:

och batteriet, slutade fungera plötsligt, trodde det var mjukvara, men installerat om allt, det laddar inte, kör som stationär nu.

tangentbordet är också paj

har bytt hårddisk, tappat datorn någon gång, så går inte på garantin, men ändå besviken över dålig kvalitet

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emil_fh:

samma problem här, efter ett drygt år av användande så gav fästet för skärmgångjärnet upp...

EDIT:

och batteriet, slutade fungera plötsligt, trodde det var mjukvara, men installerat om allt, det laddar inte, kör som stationär nu.

tangentbordet är också paj

har bytt hårddisk, tappat datorn någon gång, så går inte på garantin, men ändå besviken över dålig kvalitet

Nu börjar mitt batteri strula får att jag borde byta batteri provat starta om och dra ut stoppa i batteriet, men den laddar. Min är aldrig tappad inga märken på den. Måste hålla med.

Permalänk
Medlem

Lustigt. Min skärm har helt lossnat också, började på samma sätt som för dig. Nu hänger skärmen bara i två kablar till skärmen och webkameran. Har gått att använda även om det är jävligt omständigt, ända till idag. poff sa de, bränd lukt kommer från fläkthålet nån stans. Och den vägrar att ladda batteriet, eller acceptera ladd sladden.

Nä, mycket otur med Asus minsann.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Har en vän med exakt samma problem. Plasten är helt sprucken vid gångjärnet och batteriet bara gav upp.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Någon som lämnat in datorn med dessa problem och blivit hjälpt på garantin? Eller påstår dom att det är slitage/yttre påverkan? Precis samma sak har hänt med min. Skärmen sitter löst och platsen vid fläktens utblås har spruckit av värmen.

Sen kan jag passa på att fråga.

När jag ser video, via webben eller film på datorn, så börjar bilden flimra i grönt/blått för att sedan bli helt svart. Sedan kommer ett felmeddelande upp i aktivitetsfältet att grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts. Är det någon fel inställning eller är det nåt fel på grafikkortet? Som kanske täcks av garantin även det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejmattias:

Någon som lämnat in datorn med dessa problem och blivit hjälpt på garantin? Eller påstår dom att det är slitage/yttre påverkan? Precis samma sak har hänt med min. Skärmen sitter löst och platsen vid fläktens utblås har spruckit av värmen.

Sen kan jag passa på att fråga.

När jag ser video, via webben eller film på datorn, så börjar bilden flimra i grönt/blått för att sedan bli helt svart. Sedan kommer ett felmeddelande upp i aktivitetsfältet att grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts. Är det någon fel inställning eller är det nåt fel på grafikkortet? Som kanske täcks av garantin även det?

Kompis nämnd ovan lämnade in sin för 1 månad sedan. Gick på garantin och i princip allt var utbytt, dock inte batteriet som jag förstår bara har 1års garanti..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Det låter bra, lovande. Hade känts dumt om dom påstår att det är yttre påverkan å man fått betala 1000kr för att få tillbaka datorn, i samma skick. Hur lång tid tog det för honom att få tillbaka datorn? vet du?

Permalänk
Medlem

gammal tråd

gammal tråd.. men samma problem. jag fick detta fixat på garantin, men skärmen som gick sönder på grund av gånggärnen fick jag inte fixad. - upplevde mig dåligt bemött flera gånger då jag i praktiken endast ville ha ett mänskligt svar från supporten.

Fick aldrig det löst och kommer sälja min asus för en spottstyver på blocket. - skärmen är ju sönder.

är sjukt besviken på bemötandet jag fick då det verkar vara så att ASUS inte väljer kunden framför problemet.
Har någon samma erfarenhet eller är jag ensam?