Permalänk
Medlem

Råd ang Xtreamer Pro

Här borde finnas någon med en likadan mediaspelare som kan hjälpa mig?

Försöker ansluta NAS'en till min dator utan att få det att fungera!
Har läst hur mycket som helst och för alla så verkar det vara en självklarhet och dem/ni är supernöjda. Vad jag kan förstå så är där även många nybörjare som mig som skaffat en sån här mediaspelare och även dem har lyckats utan några bekymmer.
Själv är jag trött på använda USB minne hela tiden.

Xtreamern är ansluten med sladd till min router. Vilket min dator också är.
NAS'en är även aktiverad i själva programmet på Xtreamern (på/i TVn).
Vad jag misstänker så är det i detta läget som den som enhet ska komma upp i "den här datorn" men där händer ingenting. Vad bör jag göra?

Jag har varit inne på routern där jag letat upp och sett att min mediaspelare är ansluten. Och lyckats på något vis göra den till en sorts enhet som gör att den nu kommer upp som en Medieenhet i mitt nätverk på datorn som öppnas med Windows media player. Men jag kan inte göra/synka något i de programmet.

Hoppas där är någon som kan hjälpa mig. Tror det är en j*vligt simpel sak som ska göras för att få den ansluten. Vilket jag såklart inte kan komma på?!

Mvh

Permalänk
Medlem

Prova att högerklicka i "Den här Datorn" > Lägg till en nätverksplats. Så får jag min NAS i "Den här datorn". Jag har även min NAS i nätverket inte som en mediaenhet utan som en vanlig dator. Jag har dock ingen erfarenhet av Xtreamer och hur den nas funktionen fungerar. Så någon annan kanske har ett bättre svar.

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Medlem

Har fått det att fungera. Jag gjorde något likande igår kväll som du beskriver utan framgång. Men tydligen så krävdes det en omstart?! För idag när jag startade upp datorn på nytt så fanns Xtreamern som en enhet

Skulle dock behöva mer hjälp..

Vad använder man sig av för uppgifter för att logga in på http://myxtreamer/jukebox egentligen?
Har provat med sysadmin och mitt lösenord till min router utan att få det o fungera..

Och.. hur tar jag egentligen bort filmer som jag inte vill ha på jukeboxen? Jag har fått bort dem om jag så kallat går in den "vanliga" vägen. Men när jag går in i Jukebox "mode" så finns dem kvar?!
På kontrollen så finns det såklart "delete" men samma knapp ändrar jag bara menyläge med

Permalänk
Medlem

http://192.168.0.158/media/sda1/scripts/xJukebox/

så där ser min länk ut för jukeboxen

Du måste självsagt använda ditt ip nr för din xtreamer

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Jaha. Det jag skrev var en länk som informerade mig när jag gjorde inställningar på TVn för själva Xtreamern. Men så kräver det en inloggning som jag inte har?

Nu sitter jag inte hemma så jag kan prova den länken du skriver, med mitt ip givetvis. Men provar jag skriva http://(mitt ip) så kommer jag in på en inloggning för bara xtreamern. Och även där så kräver den en inloggning?
Kanske det är likadant på din länk? Var hittar jag eller var skaffar jag mig dem uppgifterna?

Permalänk
Medlem

Prova läsa manualen som följde med enheten.

Sidan 60 och framåt är det nog du är ute efter

http://www.xtreamer.nu/Manual/Xtreamer_Pro_UserManual_English...

Permalänk
Medlem

Du måste aktivera web guit. Å installera jukeboxen, sedan ska det fungera.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Det blir inte ett dugg klarare för mig på det.
Det den beskriver är hur jag gör att att komma till inloggningen. Dvs skriva Xtreamerns ip i adressfältet och sen verkar det som att enligt den beskrivningen så ska man vara inne i xtreamerns "system"??
Så ser det iallafall inte ut för mig. Jag har inget annat att välja på mer än att skriva rätt inloggningsuppgifter. Som jag inte har en aning om vad det är.

Ska jag vara fullt ärlig så vet jag inte vad jag ska göra där inne egentligen. Men det är något jag kan lista ut bara kan jag kan komma in och se vad som KAN göras

Permalänk
Medlem

Vill även förtydliga att jag har hela nätverket trådat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxbiker:

Du måste aktivera web guit. Å installera jukeboxen, sedan ska det fungera.

Vad innebär det och hur gör jag?
Googlar jag det så kommer där bara svar på olika sorters guitars

Permalänk
Medlem

Asså det är en funktion du måste sätta igång i xtreamern. Läs manualen jag länkade till. Där finns bilder och allt.

Permalänk
Medlem

Enklast är att bara se till att allt är rätt installerat (Jukebox och liknande), om det strular så testa då för Guds skull installera den igen, det brukar lösa många problem. Se också till att du har senaste firmware och att du gör en "reset to default" under inställningarna på xtreamern när du uppdaterat firmware.
Hade en Xtreamer Mk1 med sidewinder till men blev ärligt talat less på allt strul och att jukeboxen var så otroligt seg att jag köpte en Dune istället och sålde Xtreamern, min dune fungerar problemfritt vilket var e ny upplevelse på mediastreamer-fronten. Xtreamer var bra i början, men har på sista tiden haft väldigt dåligt med support och varit väldigt dyra (jämfört med förr) samt att funktioner helt saknas, skippas eller "dumpas" på användarna (se Jukebox m.fl.)