Mycket underhållande flash-äventyrs/pusselspel.

Permalänk
Glömsk

Mycket underhållande flash-äventyrs/pusselspel.

http://www.albartus.com/motas/

Roligt men lite drygt. Jag klarade ut det på 30-40 minuter ungefär.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Häftigt
Ännu en gång rekommenderar jag http://www.popcap.com/gamepopup.php?theGame=bookworm

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Glömsk

Bookworm? Gammalt kan jag bara säga! Spelade det för flera månader sedan.

Mitt rekord är 170 000, och det längsta ord jag hittat är PARACHUTE. Dessvärre klarade spelet inte av så långa ord, så jag fick inga poäng för det.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Bookworm? Gammalt kan jag bara säga! Spelade det för flera månader sedan.

Mitt rekord är 170 000, och det längsta ord jag hittat är PARACHUTE. Dessvärre klarade spelet inte av så långa ord, så jag fick inga poäng för det.

Hmm, 170 000, vilken level var det?
Okej då, det är gammalt, men det har faktiskt en rätt hyffsad livslängd. Man kan gå tillbaka till det som ens snabba nöje efter någon månad.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Glömsk

Amerikanerna är ju inte dumma när det kommer till sånt här:

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

ahhhhh fick spasmer hur får man upp dn låsta dörren den som e låst med ett kådlås ........ jag tror man ska använda en disket vid datorn. men vet ej

hjälp

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Batchoz
ahhhhh fick spasmer hur får man upp dn låsta dörren den som e låst med ett kådlås ........ jag tror man ska använda en disket vid datorn. men vet ej

hjälp

Om det är till någon tröst kan jag säga att det där kodlåset är långt ifrån det drygaste pusslet i spelet. Det kommer ett pussel med 12 olika figurer. Väljer man rätt figur kommer man till nästa serie... 12 olika figuerer där med. Väljer man däremot fel kommer man tillbaka till första serien. Det är totalt 26 serier i pusslet. Mwhahaha.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

vänta behöver hjälp har klarat kodlåset men nu är jag i nästa rum och där så vet jag ej vad jag ska göra har let ut en råtta men han står bara i rått hålet sen har jag tagit bitar i från väggen men vad ska jag göra nu aaaahhhhh hjälp snälla Psionicist

Permalänk
Medlem

det där låset med 26serier eller vad det var.. usch vad jobbigt det var

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

fastnade vid kodlåset... drygt spel

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

nä nu vad ska man göra vi laser maskinen

Permalänk
Medlem

Jag behöver hjälp med kodlåset
Får inte in disketboxen i c64:an ...

edit: never mind...

edit 2: AHH jag har ett huvud i en låda å lite kakel... va fan!

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

ahh nu är jag i ett rum med typ en smileis kod grej vad ska man gör fattar noll

Permalänk
Medlem

Gah, har kommit dit man behöver färgade hjul, kommer inte på hur jag får fram det röda, har penna och papper.
Kom på nu... *suck*
weee, nu har jag klarat det

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

shit klarade just smiles koden och kom till eet motorcykel rum . jag har kommit ed till typ ett lönn rum under golvet fast fattar ej vad jag ska göra där

Permalänk
Medlem

aaaa okey nu är jag på en panel med små rattar vad ska man göra,

eller nu tror jag at jag klarade det fast problemet är nu enter input (som det står på panelen) vad sk man göra

Permalänk
Medlem

hur fan gör man det där med kodlåset ? jag får spaaaaassssmmmer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homerjs
hur fan gör man det där med kodlåset ? jag får spaaaaassssmmmer

Ett tips, använd datorn..

C64-flaggan är fin

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

jiippii klarade spelet.

fick alla samma slut eller är det olika .?

ska inte säga för mycket men var det en robot där på slutet för er andra

Permalänk
Hedersmedlem

Hur tusan ska man göra med stenplattorna? Har fått upp bridgen, men får inte mönstret att stämma

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Hedersmedlem

Strunt i det.. fixade det nu!

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

klarade det

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

jag har kommit till typ 4e banan. Hur gör man? Jag har tänt eld i brasan och haft sönder en metallplatta i mindre bitar och stoppat in dom i en panel

Visa signatur

fiskbäver ffs..

Permalänk

Hade också problems med 4:an, man ska ha ett mellan rum mellan de två bitar som ger en fyrkant om de sitter ihop, så att stången kan åka in där (hoppas man förstår min förklaring)

Edit: Stavfel.

Permalänk

persson.. huh?
kan du posta screenshot?

Visa signatur

fiskbäver ffs..

Permalänk

nu löste jag det
tack persson

Visa signatur

fiskbäver ffs..

Permalänk

satan vad smileykoderna är jobbiga

Visa signatur

fiskbäver ffs..

Permalänk
Medlem

vad ska man göra i rummet med bitar på golvet som man kan reotera, jag har fångat huvudet och tagit dom 3 plattorna från väggen, vad ska jag göra nu ???

Visa signatur

In Nomine Patris . Et Fili . Et spiritus Sancti.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Gah, har kommit dit man behöver färgade hjul, kommer inte på hur jag får fram det röda, har penna och papper.
Kom på nu... *suck*
weee, nu har jag klarat det

Samma situation. Tips, tack!

Edit: Nevermind, nu är det avklarat!

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag löst allt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower