Permalänk

Trådlöst räckvid

Hejsan! har precis införskaffat en PC att ha vid min tv. har letat en hel del efter trådlöst tangentbord och mus som jag kan ha till detta men har svårt att bestämma mig helt enkelt

tänkte höra om nägon vet ett bra trådlöst tangentbord/mus set som fungerar bra vid en räckvidd på minimum 3 meter och inte kostar alltför mycket.

är det kanske värt att skaffa ett med bluetooth istället för IR (eller vad det andra nu är) ?

Tacksam för tips och svar!

Visa signatur

Sokrates. Fighting Philosofer

[I´d Rather die on my feet than to live on my knees]

Permalänk
Medlem

bluetooth är det som gäller. ir funkar väldigt dåligt på så långt avstånd

Permalänk
Medlem

Jag har ett billig Microsoft Media Keyboard eller nåt sånt, kostade 300 för ett set. Det är precis så att jag tappar täckningen i soffan på andra sidan rummet om jag har mottagare på baksidan och då är det kanske 2-2,5m mellan dem.

I början av 2000-talet hade jag ett Logitech set som fungerade i ett annat rum på andra sidan en villa genom väggar, säkert 8m bort, utan några som helst problem. Variar grovt med andra ord.

De finns men undvik det jag har

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Tänkte bara säga att jag hitta nog något jag tror kan bli bra ändå.

blev ett http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_bluetooth_ntbk_mouse_5... och ett http://cdon.se/hemelektronik/logitech%C2%AE_dinovo_edge-71950...

hoppas bara dom fungerar tillsammans!!

Visa signatur

Sokrates. Fighting Philosofer

[I´d Rather die on my feet than to live on my knees]

Permalänk
Medlem

Dinovo Edge kan jag gå i god för, funkar från nedervåningen för o styra datorn här uppe

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

+ 1 för förestående kommentar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag skulle föreslå att du försöker hitta en keyboard + mus av samma märke, så du får dem båda på samma receiver.

Hade själv problem med anslutningen till keyboarden då ja körde microsoft mus + logitech keyboard och Internet via WLAN.
Det blev liksom för många signaler, eller så verkade det iaf

EDIT: Kom precis ihåg att dessa problem började faktiskt först då jag skaffade wireless hörlurar, så kanske det går bra med 2 olika iaf men 4 trådlösa signaler på en burk jävlades

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

det finns ingen tillhörande mus till detta tangentbord som använder samma reciever då?

läste något om en muspekare på detta tangentbord med men fatta inte riktigt om det va en typ touchpad på tangentbordet som fungerar som mus också eller hur det va? vill iosf ha en mus också på sikt iaf

någon som vet detta?

Visa signatur

Sokrates. Fighting Philosofer

[I´d Rather die on my feet than to live on my knees]

Permalänk
Avstängd

Köp någon Logitech mus bara, har för mig att dom alla har samma receiver "Unify" eller nått kallar dom det.
Och ja tangetbordet du länkade till har en inbyggd touchpad, är nog inget du vill prova spela på dock

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.