Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200 T2, "färgen" börjar lossna

Tjenare!
Tänkte kolla om det finns någon mer än mig som har upplevt att färgen på sin Edge 3200 T2 (ja, den silvriga varianten) börjat lossna.
Detta är ju egentligen inget som stör på det sättet, men det ser förbannat fult ut och ytan blir aningen strävare än innan.

Om detta har hänt er, vad gjorde ni? Köpte ni ny mus eller lyckades ni skicka in den och få ut en ny/annan vara?
Svar skulle uppskattas!

Mvh Mikael

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är ACE vad hade du förväntat dig?

Permalänk
Avstängd

Färgen började lossna litegrann där långfingret låt på min gamla "vanliga" 3200.

Det är ett rätt normalt symptom för möss och tb. Och tvivlar på att garanti täcker sådant..

Skrivet av Goldyz:

Det är ACE vad hade du förväntat dig?

Musen är faktiskt bra, läs swec recension.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av Goldyz:

Det är ACE vad hade du förväntat dig?

Signed.

Permalänk
Avstängd

Haha bara för att ACE gjorde värdelösa Nätagg så betyder ju inte det att allt de har är skräp.

Läs recensionen.
http://www.sweclockers.com/recension/6210-fyra-lyxiga-moss-fo...

Förövrigt slår keramik fötter allt annat skit på marknaden.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Musen är inte dålig, nej. Testa den själva eller gör som de andra säger, läs recensionerna på den. Jag har testat bland annat Deathadder, MX518, R.A.T 7/9 och en del andra möss, men inte tyckt att de var "bra" nog. Jag har ganska stora händer och kör med "palm" greppet, vilket för mig är sjukt skönt just på Edgen.

Antar att jag får leva med att den ser väl använd ut, ingen mus jag direkt har tänkt att byta ut om jag absolut inte måste.

Permalänk

Jo min ace edge 3200 har börjat förlora sin färg vilket göt mig lite små sur för det ser riktigt fult ut, men är ändå ganska nöjd med den för den är bekväm och tycker det är bra att man kan ändra lite själv på den som t.ex. vikten och sid skalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Musen är inte dålig, nej. Testa den själva eller gör som de andra säger, läs recensionerna på den. Jag har testat bland annat Deathadder, MX518, R.A.T 7/9 och en del andra möss, men inte tyckt att de var "bra" nog. Jag har ganska stora händer och kör med "palm" greppet, vilket för mig är sjukt skönt just på Edgen.

Antar att jag får leva med att den ser väl använd ut, ingen mus jag direkt har tänkt att byta ut om jag absolut inte måste.

Skrivet av PCnörden:

Jo min ace edge 3200 har börjat förlora sin färg vilket göt mig lite små sur för det ser riktigt fult ut, men är ändå ganska nöjd med den för den är bekväm och tycker det är bra att man kan ändra lite själv på den som t.ex. vikten och sid skalet

Har inte sett tråden för en nu, men har iaf samma problem. Håller verkligen med om att den inte är dålig, klart bästa musen jag provat och den absolut skönaste oxå. Klart bättre än Deathadder som min brorsa köpte och allt annat jag testat. Dom kanske ser nice ut och kanske är gjorda av bättre material, men föredrar en mus som sitter bra i handen. Har iaf inte ens frågat inet om det går på garantin, men man kanske ska göra det. Tog iaf lite bilder på hur min ser ut Man kanske ska lacka om den?

http://img707.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=dscn16...

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:
Skrivet av schitzo:

Färgen började lossna litegrann där långfingret låt på min gamla "vanliga" 3200.

Det är ett rätt normalt symptom för möss och tb. Och tvivlar på att garanti täcker sådant..

Musen är faktiskt bra, läs swec recension.

Har pratat med Inet under veckan, om att färgen på min 3200 lossnar. Jag frågade dom om är värt att skicka in den, för det känns ju inte så kul att behöva betala 250kr om dom skulle anse att det är mitt fel. Det här fick jag iaf som svar:

"Jag har talat med våra tekniker och dom anser att det är ok att skicka in musen för åtgärd efter dom har kontrollerat bilden du länkar till.
Ha nu en fortsatt bra dag."

När jag läste det tolkade jag det som att dom kontrollerat bilderna, men nu känns det mer som att dom skulle göra det? Jag hoppas iaf att jag får den utbytt och slipper betala fel avgiften :/ När han skrev att "dom anser att det är ok att skicka in musen" så känns det ju ändå som att dom har kontrollerat bilderna. Annars känns det ju lite konstigt att skriva att det är "ok"?

Jag får väl se hur det går...

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Bevis på att den är väl använd

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Bevis på att den är väl använd

Du menar att färgen nötts bort?
Har aldrig varit med om att färgen nötts bort på tidigare möss, och den började ju lossna efter knappt en månads användning
Har inte tänkt tanken på att man kanske borde felanmäla för en jag såg denna tråd, men man kanske skulle gjort det redan från början

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Du menar att färgen nötts bort?
Har aldrig varit med om att färgen nötts bort på tidigare möss, och den började ju lossna efter knappt en månads användning
Har inte tänkt tanken på att man kanske borde felanmäla för en jag såg denna tråd, men man kanske skulle gjort det redan från början

Ja, menade att färgen nöts bort ja.

Det måste ju vara något som inte är rätt när färgen försvinner så tidigt, men om det hade varit något år så hade det ju iallafall varit förståeligt att färgen försvinner.
Man kan ju iallafall testa att felanmäla och se vart det leder någonstans!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Ja, menade att färgen nöts bort ja.

Det måste ju vara något som inte är rätt när färgen försvinner så tidigt, men om det hade varit något år så hade det ju iallafall varit förståeligt att färgen försvinner.
Man kan ju iallafall testa att felanmäla och se vart det leder någonstans!

Har haft min sen i höstas, men det började ganska tidigt. Har ju redan felanmält den, så ska bara skicka in den nu.
Det jag undrade var hur Inet ser på felet, men det lät ju ändå som att det skulle gå på garantin? Den har ju ändå 2års garanti också börjar färgen lossna redan dom första månaderna. Om man jämför med tex en telefon som också är täckt med lackad plast och som jag tom använder bra mkt mer, den trots att jag haft den i otroliga ett och ett halvt år har fortfarande inte visat något tecken på att färgen ska gå nötas bort. Då kan man ju undra hur musen är lackad?

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Har haft min sen i höstas, men det började ganska tidigt. Har ju redan felanmält den, så ska bara skicka in den nu.
Det jag undrade var hur Inet ser på felet, men det lät ju ändå som att det skulle gå på garantin? Den har ju ändå 2års garanti också börjar färgen lossna redan dom första månaderna. Om man jämför med tex en telefon som också är täckt med lackad plast och som jag tom använder bra mkt mer, den trots att jag haft den i otroliga ett och ett halvt år har fortfarande inte visat något tecken på att färgen ska gå nötas bort. Då kan man ju undra hur musen är lackad?

Kanske tog dom någon gammal färg dom hade kvar från Raw näraggen och sprayade på?
Skämt åsido så borde det ju täckas av garantin om inte annat. Inet kanske är så schyssta att du får pengarna tillbaka, eller någon liknande produkt? Dom har ju trots allt en riktigt bra kund service så det är väl bara att skicka in den och kolla vad som händer sen.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Kanske tog dom någon gammal färg dom hade kvar från Raw näraggen och sprayade på?
Skämt åsido så borde det ju täckas av garantin om inte annat. Inet kanske är så schyssta att du får pengarna tillbaka, eller någon liknande produkt? Dom har ju trots allt en riktigt bra kund service så det är väl bara att skicka in den och kolla vad som händer sen.

Ja inte är det något fel på deras service, problemet är väl att jag helst vill ha en ny mus av samma modell. Har då aldrig haft en mus som denna, hur skön som helst, keramiska fötter som håller för evigt, snygg belysning med justerbara färger, 5 olika snabb makro och DPI lägen, enkel och mkt användbar dpi switch, lift knapp som anpassar musen till i princip vilket underlag som helst på ca 3 sek, ställbara vikter och greppsida osv... Helt klart den bästa musen för pengarna Om jag måste byta får jag väl lägga pengar emellan och hitta någon likvärdig, men lär bli svårt

EDIT:
Enligt mig finns det ingen värdig ersättare på inet, ska man gå efter passformen i handen så kanske Ikari, men då saknar man alla extra knappar som jag börjat använda ganska ofta. Annars är det ganske corsair M90, men ingen som ligger i 3200:ans prisklass och ingen annan modell har keramiska fötter.
Hoppas verkligen dom får tag i ett exemplar någontans, om det så är den svarta så lägger jag pengar emellan.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Ja inte är det något fel på deras service, problemet är väl att jag helst vill ha en ny mus av samma modell. Har då aldrig haft en mus som denna, hur skön som helst, keramiska fötter som håller för evigt, snygg belysning med justerbara färger, 5 olika snabb makro och DPI lägen, enkel och mkt användbar dpi switch, lift knapp som anpassar musen till i princip vilket underlag som helst på ca 3 sek, ställbara vikter och greppsida osv... Helt klart den bästa musen för pengarna Om jag måste byta får jag väl lägga pengar emellan och hitta någon likvärdig, men lär bli svårt

EDIT:
Enligt mig finns det ingen värdig ersättare på inet, ska man gå efter passformen i handen så kanske Ikari, men då saknar man alla extra knappar som jag börjat använda ganska ofta. Annars är det ganske corsair M90, men ingen som ligger i 3200:ans prisklass och ingen annan modell har keramiska fötter.
Hoppas verkligen dom får tag i ett exemplar någontans, om det så är den svarta så lägger jag pengar emellan.

Ja jag köpte en Qpad 5k när jag var i Örebro, och när jag kom hem hade min kompis 3200. Tyckte den var mycket skönare på alla sätt och vis. Enligt prisjakt finns den ju bara att köpa på ett företag, förut tyckte jag att jag såg den överallt. Men Inet är ju inte helt omöjliga, dom kanske lyckas trolla fram en ny 3200 till dig!

Vet inget om företaget som säljer den, men här är iallafall länken! http://www.newdator.se/67-ace-mo-laser-gaming-edge3200-silver...

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Ja jag köpte en Qpad 5k när jag var i Örebro, och när jag kom hem hade min kompis 3200. Tyckte den var mycket skönare på alla sätt och vis. Enligt prisjakt finns den ju bara att köpa på ett företag, förut tyckte jag att jag såg den överallt. Men Inet är ju inte helt omöjliga, dom kanske lyckas trolla fram en ny 3200 till dig!

Vet inget om företaget som säljer den, men här är iallafall länken! http://www.newdator.se/67-ace-mo-laser-gaming-edge3200-silver...

Jo det verkar som om den håller på försvinna, men undra varför? Det är ju en grymt prisvärd mus, hoppas att Inet kan trolla och hoppas det kommer en ny modell av 3200:an om den här ska försvinna Den finns ju iaf kvar på Ace hemsida än så länge. Finns det inga kvar av dom, får jag behålla den jag har nu om jag inte hittar en ersättare:(

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Jo det verkar som om den håller på försvinna, men undra varför? Det är ju en grymt prisvärd mus, hoppas att Inet kan trolla och hoppas det kommer en ny modell av 3200:an om den här ska försvinna Den finns ju iaf kvar på Ace hemsida än så länge. Finns det inga kvar av dom, får jag behålla den jag har nu om jag inte hittar en ersättare:(

Undrar också varför den är på väg ut, skulle också bara intresserad av en. Annars får man väl hålla lite utkik på marknaden, fast man skulle ju helst vilja ha en ny pga av att den är så billig. Men lycka till med Inet och skriv gärna i tråden vad som hände!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Undrar också varför den är på väg ut, skulle också bara intresserad av en. Annars får man väl hålla lite utkik på marknaden, fast man skulle ju helst vilja ha en ny pga av att den är så billig. Men lycka till med Inet och skriv gärna i tråden vad som hände!

Ska göra det, skickar in den imorn så får vi se hur det går. Får hålla tummarna för en ny 3200

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

måste säga att jag gillar den här musen riktigt mycket dock så blev min också sliten snabbt :/ ja jo den är ju använd varje dag i flera timmar men mina äldre möss (g5 och mx518) och de blev knappt slitna alls i färgen under tiden jag hade dem. Hade logitech mössen i flera år styck fast har bara haft min 3200 i 3 månader och den ser redan ut så här http://i.imgur.com/AJ9rZ.jpg
är ju ifs inget som gör något men ser ju inte så bra ut

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Ska göra det, skickar in den imorn så får vi se hur det går. Får hålla tummarna för en ny 3200

Håller verkligen tummarna för dig!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Håller verkligen tummarna för dig!

Ok, Inet har inte kvar 3200:an som jag hade hoppats på, men har fått 399kr till godo så vad ska man välja? Får självklart lägga till eller tbaka pengar som blir över beroende på mitt val. Funderar starkt på en corsair m90 just nu.

Den ska iaf sitta as bra i handen, den får gärna lysa (att kunna ändra färg är alltid ett +), dpi knapp är i princip ett måste och gärna nått som visar dpi hastigheten. Programerbara knappar är inget måste, men ett +. Möjlighet att ändra vikten är oxå ett +. En sak jag kommer sakna med min gamla 3200:a är dom keramiska glidytorna, men vad kan man göra :(. Jag vet att det fortfarande finns en butik som säljer 3200:an, men skulle vara kul att testa något nytt oxå. Tacksam för svar

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Ok, Inet har inte kvar 3200:an som jag hade hoppats på, men har fått 399kr till godo så vad ska man välja? Får självklart lägga till eller tbaka pengar som blir över beroende på mitt val. Funderar starkt på en corsair m90 just nu.

Den ska iaf sitta as bra i handen, den får gärna lysa (att kunna ändra färg är alltid ett +), dpi knapp är i princip ett måste och gärna nått som visar dpi hastigheten. Programerbara knappar är inget måste, men ett +. Möjlighet att ändra vikten är oxå ett +. En sak jag kommer sakna med min gamla 3200:a är dom keramiska glidytorna, men vad kan man göra :(. Jag vet att det fortfarande finns en butik som säljer 3200:an, men skulle vara kul att testa något nytt oxå. Tacksam för svar

Tyvärr kan jag inte så mycket om möss, har bara haft Razer Deathadder som inte har någon av punkterna som du önskade, har nu en Qpad 5k som det bara finns dpi knapp på. Skulle rekommendera att du frågade någon annan om hjälp, lycka till med ditt sökande!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikkey:

Tyvärr kan jag inte så mycket om möss, har bara haft Razer Deathadder som inte har någon av punkterna som du önskade, har nu en Qpad 5k som det bara finns dpi knapp på. Skulle rekommendera att du frågade någon annan om hjälp, lycka till med ditt sökande!

Ok, letar vidare corsairs m60 och m90 är iaf med på listan med tänkbara möss än så länge. Dom verkar vara lite små, men jag får väl se. Har ju inte bestämt mig än. Tack för svar iaf.

EDIT:
Efter en del reviews på m90 och m60 så blir det helt klart en av dom, måste bara bestämma mig för en av dom så kan jag beställa imorn ;D Gillar utseendet bättre på m60 och sniperknappen, men det går att aktivera en macro knapp på m90 som sniperknapp och där gillar jag också bättre hur dpi/mode läget visas och att du sen kan använda vilken knapp som helst för att ändra mode eller dpi. Sen så är dom formad i princip likadant, förutom att m60 har lite bort skurna delar eller vad man ska säga. Att kunna byta vikter är inte någon högre prioritering, bara ett litet + som m60 har.

Det avgörande för mig just nu blir nog utseendet mellan dessa två Jag tror nog att dom kan bli en ganska bra ersättare till 3200:an iaf.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Blev en M60 då jag inte behöver alla knappar hos M90, men även för att M60 har en jävligt nice röv. Nu blir man ju sugen på ett K90 tangentbord oxå, men har ju ett som funkar så.

Tack för all hjälp även om tråden inte var min från början, som svr på TS så kan man iaf få den utbytt hos Inet ;D

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2