Permalänk

Nytt grafikkort....?

Hej, Jag undra om ni vet något bra grafikkort jag kan köpa till min data, jag har ett moderkort som heter AbitIP35 med nätagg på 580... Skriv gärna om ni ha några tips. Det ska klara helst bf 3 och såna spel

Tack på förhand MVH Infentala

Permalänk
Medlem

uhm... lite mer fakta tack
vad har du för processor?
vilken budget?

Annars kan jag rekommendera Radeon 6850/6870, Radeon 6950/6970, GTX 460, GTX 560 TI, GTX 580!

beror helt på budget!

Permalänk

Hmm.. Processor AMD, inte helt 100 på det... Hade tänkt mig ca 2000-3000 kr border väl räcka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infentala:

Hmm.. Processor AMD, inte helt 100 på det... Hade tänkt mig ca 2000-3000 kr border väl räcka

Kan vara värt att veta då om man skaffar ett grafikkort som processorn inte orkar ge tillräckligt med information kommer processorn att flaskhalsa... bättre att skaffa ett kort som är likvärdigt med processorn!
Illustration:

Optimalt:

Processorn: [så här bra]
Grafikkort : [så här bra]

Ej opitmalt:

Processorn: [så här bra]
Grafikkort : [........så........här........bra.........]

hoppas du förstod

Permalänk

Okej... men hur kan man ta reda på vad det är för processor då?

Permalänk
Inaktiv

Winkey + Pause.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infentala:

Hmm.. Processor AMD, inte helt 100 på det... Hade tänkt mig ca 2000-3000 kr border väl räcka

ladda hem hwinfo 64/32 (beroende på ditt os), installera, starta och välj Report --> Create --> Short text report. Kopiera in innehållet i forumet

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisp91:

ladda hem hwinfo 64/32 (beroende på ditt os), installera, starta och välj Report --> Create --> Short text report. Kopiera in innehållet i forumet

Alternativt ladda inte hem något
Kontrollpanelen >> System och säkerhet >> System

och skriv vad det står på raden
Processor:

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

På samma sida hittar du även information om hur mycket du har i RAM. Bifoga den informationen.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Jag har Processor intel(R) Core (TM) Duo CPU E6850 3.00 GHz 3.60 GHz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Infentala:

Jag har Processor intel(R) Core (TM) Duo CPU E6850 3.00 GHz 3.60 GHz

Med den prollen lär du inte kunna utnyttja BF3 något vidare, då den vill ha många kärnor, men du bör ju ändå kunna kör spelet på lägre inställningar, så ett Radeon HD 6870 eller ett Geforce GTX560 kanske skulle sitta bra?

Edit: stevfal

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Okej vilket av de hade du/ni valt?

Permalänk

För BF3 behöver du en ny processor om du vill kunna spela med en FPS som inte går under 30 med jämna mellanrum. Leta efter begagnade 775 processorer (quad). Alternativt köper du nytt moderkort+ram+processor.

Permalänk
Medlem

Japp, skulle ha sparat ihop lite pengar till moderkort-ram-processor-grafikkort! (i princip en ny dator istället) Lägga kanske 4-5k totalt! så får man en hyfsad bra gaming dator som kommer klara av BF3!
köpte min i sign för ca 6500 klarar av bf3 med allt på high med riktigt bra flyt, den klarar av allt på ultra fast då kommer det lite små lagg!