Rengöra helkaklat badrum - rengöringsmedel?

Permalänk
Medlem

Rengöra helkaklat badrum - rengöringsmedel?

Hej,

Börjar bli dags att göra rent duschen i badrummet. Är som sagt helkaklat från golv till tak, dock med en silikonlist precis vid skarven mellan golv och vägg. Hade alla helst velat ha ett medel man sprutade på, väntade 30 min och sen spolade bort allt, som i reklamen Finns det något sådant som fungerar? Om inte, vad rekommenderar ni?

//Viking

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Har testat en massa, det billigaste fungerar lika bra som det dyraste. Dock kan du räkna med någon timmes skrubbning.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Testa bilschampoo för högtryckstvätt utspätt i varmt vatten.
Typ 1/10-1/20, där någonstans. Ett par korkar till en flaska.

Permalänk
Medlem

Sprang på denna tråden av en slump. Tänkte kolla om det finns någon som vet hur man underhåller klinker bäst? Det är detta jag har: http://www.bricmate.se/product.aspx?colorgroupid=63
Problemet är att det blir väldigt flammigt! Så jag köpte något medel som man skullle "impregnera" det med, men det släppte efter ett tag och såg förjävligt ut. Så jag fick ligga och skrubba golvet med t-sprit. Inte kul för huvudet...

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Hej,

Börjar bli dags att göra rent duschen i badrummet. Är som sagt helkaklat från golv till tak, dock med en silikonlist precis vid skarven mellan golv och vägg. Hade alla helst velat ha ett medel man sprutade på, väntade 30 min och sen spolade bort allt, som i reklamen Finns det något sådant som fungerar? Om inte, vad rekommenderar ni?

//Viking

Kan gott rekommendera Cilit Bang Power Remover, kostar typ 40-50kr men helt klart bättre än Ajax å livsmedelsbutikernas egna skit när man ska rengöra duschkabin/väggar på kalk och tvålrester även handfatet. Om det funkar som i reklamen vettefan men du får testa dig fram, har inte använt det på länge då dom stambytt nyligen så duschen är relativt nyinstallerad här
I övrigt så ska väll såpa eller Yes räcka för att få bort smuts på väggar och golv, blir fogen skitig finns det att köpa där man kan fylla i färg för en fräschare look.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Kan gott rekommendera Cilit Bang Power Remover, kostar typ 40-50kr men helt klart bättre än Ajax å livsmedelsbutikernas egna skit när man ska rengöra duschkabin/väggar på kalk och tvålrester även handfatet. Om det funkar som i reklamen vettefan men du får testa dig fram, har inte använt det på länge då dom stambytt nyligen så duschen är relativt nyinstallerad här
I övrigt så ska väll såpa eller Yes räcka för att få bort smuts på väggar och golv, blir fogen skitig finns det att köpa där man kan fylla i färg för en fräschare look.

Låter bra. Skall prova Cilit Bangs värstingmedel, är det ens 1/4 så bra som i reklamen så är det bättre än inget!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Låter bra. Skall prova Cilit Bangs värstingmedel, är det ens 1/4 så bra som i reklamen så är det bättre än inget!

Jag testade efter att ha läst testfaktas resultat då det var mycket bättre än dom andra på tvålrester och kalkavlagringar.

http://www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article11403.ece/...

Även Mr.Muscle fungerar bra

Permalänk
Medlem

Ättiksprit. Citroner funkar fint också. Att bara spola av kan du glömma. En ordentligt borste är det som gäller.

Permalänk
Medlem

Klorin?

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Tjejens far äger ett städföretag de kör med något som heter Speedball, vanligt folk kan dock inte få tag i det. Tar bort allt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Man får en fin badhuslukt då.

Skrivet av Haziza:

Tjejens far äger ett städföretag de kör med något som heter Speedball, vanligt folk kan dock inte få tag i det. Tar bort allt.

This, speedball är bra men går som sagt inte att få tag i.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Klorin är det enda riktiga Luktar ifs för jävligt, men det blir rent.

Permalänk
Medlem

http://www.plurima.se/nav88696?type=sp beställa speedball... lite dyrt men om det fungerar kan det vara värt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Man får en fin badhuslukt då.

Kör med lite cilitbang efteråt så är badhuslukten borta över en natt

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Var och köpte Cillit Bang Power Remover idag och testade. Positivt överraskad! Det bet på smuts som inget annat jag någonsin provat. Duschblandare, handfat, kranar, kakel etc ser ut som nytt. Bara spraya på, låta sitta 5 min, skrubba lätt med en borste och sen skölja av. Det enda som fortfarande ser lite sjabbigt ut är silikonkanten mellan golv och vägg men det känns som att smutsen sitter mycket hårdare i sådana material.

Kan dock rekommendera någon typ av skyddshandskar, det är ovanligt starkt för att vara ett kommersiellt rengöringsmedel. Det sved ganska bra på fingrarna efter ett tag. Ganska ilskna ångor med, min toalett är iofs väldigt liten men jag hostade som en galning efter ett tag och fick gå ut och andas ren luft.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB