Permalänk
Medlem

Prispressa vattenkylningen

Hej! Denna post går ut till er som har lite koll på marknaden för vattenkylning. Jag har tidigare fått hjälp med att snicka ihop en lista för att kyla mitt bisarrt högljuda 480.
https://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/f187a704966e...

Problemet är att det är för dyrt för att jag ska slå till.
*Kan jag byta ut något? Det gör inte så mycket om kylningen blir lite sämre
*Finns det något jag kan snickra ihop själv enkelt? eller alternativ som är billigare ex: "Jag vet en vattenpump på rusta för 100kr som är skitbra" eller något liknande.
*Finns det en billigare butik jag borde byta till? (gärna svensk)

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid köpa pump, reservoar, radiator och nipplar begagnat på Sweclockers, då kan man spara in många hundralappar.

Permalänk
Medlem

Sälj kortet och köp ett nytt bättre för samma totalsumma. Typ ett med DCII-kylaren, då blir det tystare och snabbare.

Permalänk
Medlem

Leta begagnat eller kolla om du kan köra med ett universal gpu block

Visa signatur

Återkommer om den saken....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babianen:

Du kan ju alltid köpa pump, reservoar, radiator och nipplar begagnat på Sweclockers, då kan man spara in många hundralappar.

Riktigt bra tips. Ska hålla ett öga på marknaden här och Tradera. Dock finns det inget av intresse där just nu.

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem

Vattenkylning är dock ingen billig hobby...

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Jag kan hålla med om nipplarna men radden är alltid värt att lägga pengar på. Köp beg istället om du vill ha det billigare, det enda jag är lite tveksam till att köpa beg är pump iom att det är en rörlig del

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Jag tog faktiskt inte hjälp av anden12, men det blev ungefär samma grejer som han har föreslagit:
https://www.aquatuning.se/shopping_cart.php/bkey/500b93909da1...

Ett budgetalternativ, men ändå inte lågpresterande. Fördelen är att du kan återanvända vattenblocket och flänsarna ifall du köper ett nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Kan inte detta vara ett alternativ?
Ska köpa två själv till mina GTX570 i SLI.
http://www.zotacusa.com/omni-upgrade-kit-za-omni.html

Samt, är du intresserad så kan vi kanske beställa in 3 på en gång så splittar vi på frakten
Med tanke på att du också bor i Sthlm.

Permalänk
Medlem

Eller kanske bara en eftermarknads-luftkylare?

http://www.inet.se/produkt/5321951/arctic-cooling-accelero-xt...

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Helt klart det bästa alternativet om man inte måste ha vattenkylning. Tack för att du påminde mig om att dessa existerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Helt klart det bästa alternativet om man inte måste ha vattenkylning. Tack för att du påminde mig om att dessa existerar.

Haha, var dock försiktig när du hämtar ut paketet..

Skrivet av John Mikael:

- min rabarberstång föll visst ur när jag hämtade ut paketet från statoil, så ja höll på att åka dit för snatteri! -fan skärpning - tejpa fast den nästa gång!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Tack jag körde på detta förslag. Den är redan i burken nu och den går HELT tyst på max. Då menar jag inte 0dB utan att mina fucking chassifläktar låter mer än va dessa fläktar gör på max-load vilket är otroligt lågt. Dessutom ligger tempen på stabila 76 grader istället för farliga 97 (japp, överklockat) i Furmark.

Tack för all hjälp. Detta blev en superb tillsvidare-lösning!

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oak:

Tack jag körde på detta förslag. Den är redan i burken nu och den går HELT tyst på max. Då menar jag inte 0dB utan att mina fucking chassifläktar låter mer än va dessa fläktar gör på max-load vilket är otroligt lågt. Dessutom ligger tempen på stabila 76 grader istället för farliga 97 (japp, överklockat) i Furmark.

Tack för all hjälp. Detta blev en superb tillsvidare-lösning!

Kul att det löste sig på ett bra sätt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

rekommenderar coolingstuff starkt

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Du känner inte för att byta ditt gtx 480 mot ett HD 5850 XFX 1 GB versionen?

Visa signatur

Motherboard: MSI Z170i Gaming Pro AC | CPU: Intel Core i5 6600K | CPU Cooler: Noctua NN-L9i | RAM: Corsair 8GB DDR4 2133Mhz Veng LPX RED | GPU: EVGA GTX 1060 SC 6GB | SSD: OCZ Trion 100 240GB | PSU: Integra SFX 450W | Case: Fractal Design Node 202

Screen: BenQ XL2420T 120HZ | Keyboard: Steelseries 6GV2 | Mouse: Steelseries Kana V2 | Headset: Kingston HyperX Cloud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Kan inte detta vara ett alternativ?
Ska köpa två själv till mina GTX570 i SLI.
http://www.zotacusa.com/omni-upgrade-kit-za-omni.html

Samt, är du intresserad så kan vi kanske beställa in 3 på en gång så splittar vi på frakten
Med tanke på att du också bor i Sthlm.

Det var ett jäkla billigt kit, 13$, eller har dem råkat göra en miss i systemet?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2