Onlive på plattan... sjukt coolt!

Permalänk
Medlem

Onlive på plattan... sjukt coolt!

Som titeln säger... jag testade precis Onlives officiella Androidklient på min Asus Transformer.

Det var väldigt imponerande att sitta och spela Dirt3 på surfplattan i soffan. Man fick upp virtuella touchkontroller på skärmen som fungerade alldeles utmärkt till Dirt iaf, som var det enda jag testade.

Eventuellt lagg märkte jag inte ens av och grafikmässigt kan ju Tegra 3 och liknande bara slänga sig i väggen. Det är xbox 360-klass men lite suddigare.

Testa det! Jag har sagt i ett år nu att Onlive och liknande är framtiden...

Jag kunde inte tanka det direkt från Market då det "ej finns tillgängligt i ditt land", men man kan bara googla Online Android APK. Det är en gratisklient, så inget pirat.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Testa det! Jag har sagt i ett år nu att Onlive och liknande är framtiden...
/hulle.

Och den "recensionen" var ju inte färgad..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Och den "recensionen" var ju inte färgad..

Haha... men jag har iaf inget egenintresse i Onlive.

Dock tror jag att det är inte bara PC-spel som man kommer att vilja spela via Onlive eller liknande tjänster utan även spel specifikt utformade för plattor/telefoner men som ändå fjärrenderas för att få till grafik som enheten själv inte klarar av.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på Onlive på iPad 2. Någon som provat och vet om det flyter på bra med en medioker uppkoppling, har en wifi-only iPad så jag kör mycket internet tethering från min iPhone. Har ni testat handkontrollen, tillverkaren hävdar att den inte är testad med iPad 2 något som jag finner sjukt ologiskt, vem testar Acer Iconia eller Toshiba Thrive innan iPad 2? Låter som att de mörkar.

Permalänk

Jag söker efter något som är som onlive, fast du installerar det på din egna dator så du kan streama alla spela du lånat av polaren till plattan. Finns det något sånt? Är det splashtop som gäller då?

Vore ju sjukt värt med surfplatta + bluetooth keyboard och mus när man lanar bla.

Permalänk
Medlem

Onlive är skit coolt. Testade det för ca 1 år sedan. Bättre plattform för spel går inte att hitta.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

lätt att onlive koncepted är framtiden

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Eventuellt lagg märkte jag inte ens av och grafikmässigt kan ju Tegra 3 och liknande bara slänga sig i väggen. Det är xbox 360-klass men lite suddigare.

Är det inte så att Onlive streamar content till din platta? Vad har då grafikkretsen med det hela att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av massmordarulla:

Jag söker efter något som är som onlive, fast du installerar det på din egna dator så du kan streama alla spela du lånat av polaren till plattan. Finns det något sånt? Är det splashtop som gäller då?

Vore ju sjukt värt med surfplatta + bluetooth keyboard och mus när man lanar bla.

Jo splashtop ska ju komma med ett nvidia unik uppgradering så man kan lira spel, tvivlar dock stark på att dom kommer orka implementera mus+keyboard support, känns som det är något alla blundar för.

Skrivet av Vimm:

Är det inte så att Onlive streamar content till din platta? Vad har då grafikkretsen med det hela att göra?

Poängen är att de inte har något me saken att göra, man behöver inte fancy quad gpu för att få grymm spelgrafik.