Permalänk

Bra Gamingmus/matta för en billig peng.

Tjena! Är som en yngre student ute efter en bra gaming mus i de lägre klasserna. Är främst endast ute efter en mus men rekommendera gärna en bra musmatta om ni har bra erfarenheter.

Har testat några möss men då det är dyrare varianter så jag har nollkoll på billigare alternativ. Har googlat runt lite och ett omtyckt alternativ är g400/mx518 från som kostar 250 kr. Sen undrar jag om Ace's möss är bra, blandade åsikter om det.
Angående musmattor vet jag nada men utseendet är inte viktigt för mig.

Permalänk
Medlem

Du missade sweclockers mattan :/

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Ett plastunderlägg till tallrikar funkar,, har använt det tills jag får min sweclockers matta,,

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2922 Den här musen riktigt bra för sitt pris.3 av mina kompisar har den och dom är väldigt nöjda,den har en knapp brevid mushjulet som man kan skjuta 3 skott i taget med och den ligger riktigt skönt i handen.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=812 Har den själv och jag klagan absolut inte,sit bra och inte överdrivet stor men den är 6mm tjock

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte riktigt vilken prisklass du är ute efter men jag använder en Razer Deathadder Respawn och det tycker jag är en väldigt trevlig mus. Som musmatta sitter jag med en ExactMat även den från razer, den har dessvärre slutat tillverkas och finns inte att få tag på längre

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LTsm:

Du missade sweclockers mattan :/

Billig står det

Köp en hård musmatta, dom enligt mig ger bättre glid förmåga till datormusen.

Hittade tyvärr ingen billig matta

http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_4hd_mousepad-1556442...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av AdamRE:

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2922 Den här musen riktigt bra för sitt pris.3 av mina kompisar har den och dom är väldigt nöjda,den har en knapp brevid mushjulet som man kan skjuta 3 skott i taget med och den ligger riktigt skönt i handen.

Ja, det är en riktigt bra mus ... tills den går sönder. Min första bara slutade fungera helt och hållet. Min andra (exakt den du länkade) fungerar, men scrollhjulet är helt stört. Det hoppar tillbaka ett steg ungefär var femte gång man scrollar ett, vilket gör att man alltid får fel vapen och att läsning på webbsidor (Sweclockers, Aftonbladet, forum osv) är utesluten.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Alltså det finns ju så många varianter. Vad gillar du?
Smal/bred mus, stor/liten, hur många fingrar i mattan? Vad spelar du?

Samma med musmatta.
Mjuk/hård/mjuk men hård, Tjock/tunn, Liten/stor/mellan?

Svara där och sen kanske du kan få hjälp

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem

Mus G400 utan tvekan. Finns ingen bättre pris/prestanda mus med en felfri sensor,omron switchar, bra lod osv.
Musmatta finns det ju en hel del val. Jag personligen gillar inte Qpad CT, tycker inte om ytan.

Jag tycker mer om Steelseries QCK+. Kostar typ 150-180kr för dom stora qck+ mattorna med olika motiv.
qck limited fungerar också utmärkt, kostar 99kr. Dock lite för tunna för min smak (2mm)

I plastmatta så är steelseries 4HD mest bang for the buck. 150-199:-

Permalänk
Medlem

Trust gxt14 är schysst, använder en sån själv
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingmss/trust-gxt14...

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Kan bara rekommendera Qpad OM-75 musen + en valfri qpad musmatta. Billigare/bättre går nog inte att hitta med samma kvalite.

Permalänk
Medlem

vafan är de här nya gilla, har jag hamnat på fjortisfacebook lr.

Skulle citera att herregud vad dom "lånat" designen ifrån g9 på den där trust musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0b3rg:

Kan bara rekommendera Qpad OM-75 musen + en valfri qpad musmatta. Billigare/bättre går nog inte att hitta med samma kvalite.

G400 för 250kr säger annat.
Stabilare sensor, bättre lod och bra byggkvalite.

Permalänk
Medlem

Om G400 matchar MX518 i känslan och byggkvaliten är valet enkelt. Haft min i sex år nu tror jag och den fungerar fortfarande felfritt och ligger perfekt i handen. Slitit ett par musmattor med den

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Skrivet av LTsm:

Du missade sweclockers mattan :/

Såg snygg ut men hade helt glömt bort det med musmattan efter att vinnarna för design-tävlingen presenterades.

Skrivet av SideWinder86:

Billig står det

Köp en hård musmatta, dom enligt mig ger bättre glid förmåga till datormusen.

Hittade tyvärr ingen billig matta

http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_4hd_mousepad-1556442...

Då jag själv inte har en endaste aning om musmattor så tar jag nog bara den som folk generellt rekommenderar och den där du linka såg bra ut.

Skrivet av Nivity:

Mus G400 utan tvekan. Finns ingen bättre pris/prestanda mus med en felfri sensor,omron switchar, bra lod osv.
Musmatta finns det ju en hel del val. Jag personligen gillar inte Qpad CT, tycker inte om ytan.

Jag tycker mer om Steelseries QCK+. Kostar typ 150-180kr för dom stora qck+ mattorna med olika motiv.
qck limited fungerar också utmärkt, kostar 99kr. Dock lite för tunna för min smak (2mm)

I plastmatta så är steelseries 4HD mest bang for the buck. 150-199:-

Yes den där g400 ser riktig intressant ut, ska nog gå och köpa innan helgen och testa den om jag hittar öppet köp.

Skrivet av Nivity:

vafan är de här nya gilla, har jag hamnat på fjortisfacebook lr.

Skulle citera att herregud vad dom "lånat" designen ifrån g9 på den där trust musen

Hehe, fattade inte först vad du menade men sedan såg jag knappen där nere. Lite random att Swec tycker jag men det jag tror nog knappen kommer till nytta.

Skrivet av bosh1:

Alltså det finns ju så många varianter. Vad gillar du?
Smal/bred mus, stor/liten, hur många fingrar i mattan? Vad spelar du?

Samma med musmatta.
Mjuk/hård/mjuk men hård, Tjock/tunn, Liten/stor/mellan?

Svara där och sen kanske du kan få hjälp

Angående spel så kör jag väldigt varierat, några av de är COH,total war spelen, BF3, skyrim. När det gäller formen så är jag helt öppen till förslag, använder en ganska liten OEM logitech mus just nu. Angående mattan kan jag nämna att jag nu har en av plast som jag är nöjd med men inte mer. Är öppen för förslag på den fronten också.

Tack för er hjälp, upskattas verkligen med förslagen:).