Vilken "padda" ska jag köpa?

Permalänk

Vilken "padda" ska jag köpa?

Hej!
Fyller år snart och har tänkt köpa mig en "padda"... Samsung Galaxy Tab 10.1, Ipad 2 eller vänta nån vecka och köpa en Ipad 3. Nu till frågan. Vilken ska jag köpa?

Det jag ska ha den till är:
Se film via Voddler, TV4 Play, SVT Play, TV3 m.fl m.fl... alltså streama ska fungera klockrent!
Spela spel
Surfa på internet
Ladda ner appar (full version) via torrents som jag sedan överför och installerar på paddan. Det vill säga... gratis.
Vore bra om jag kan koppla in min 2,5 tums HD så jag kan se film från den.

I huvudsak så är det detta som jag ska ha den till. Vore verkligen tacksam om du kunde ge mig bra tips!

Tack på förhand!

Visa signatur

Jesus Finns Fast Han Inte Syns...

Permalänk
Medlem

Med de två sista kraven kan du glömma allt vad Ipad heter (men jag vet inte om någon av de andra paddorna klarar det heller).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Som sagt, vill du ha frihet att göra som du vill så ska du INTE köpa en Ipad. Du kommer bara bli frustrerad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Entusiast

Nu vill jag inte vara tråkig och så men vi är lite i gränslandet här va?
http://www.sweclockers.com/forum/regler#7

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Blargmode:

Nu vill jag inte vara tråkig och så men vi är lite i gränslandet här va?
http://www.sweclockers.com/forum/regler#7

Edit: Hm jo litegrann^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Med de två sista kraven kan du glömma allt vad Ipad heter (men jag vet inte om någon av de andra paddorna klarar det heller).

Skrivet av backfeed:

Som sagt, vill du ha frihet att göra som du vill så ska du INTE köpa en Ipad. Du kommer bara bli frustrerad.

Jailbreak.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

skippa paddan, köp en billigare PC istället.

Permalänk
Medlem

Vänta till slutet av februari eller sök runt typ på Media Markt efter en ASUS Eee Pad Transformer Prime! Den har jag mitt sikte inställt på. Ej att förväxla med ASUS Eee Pad Transformer.

Visa signatur

|Case| NZXT Tempest EVO |Mobo| ASUS P8P67 LE B3 |CPU| Intel i5-2500K |RAM| 8Gb Corsair XMS3 Vengeance 1866 MHz |GPU| Gigabyte GTX 970 |HDD| SSD |PSU| Antec High Current Gamer 900W | EQ |Display| Triple-monitor setup |Keyboard| Razer BlackWidow |Mouse| Razer DeathAdder |Headset| Astro Gaming A50

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en Transformer Prime (svenskköpt) och är extremt nöd:)

Kan inget annat än att rekomendera:)

Permalänk
Medlem

Kommer inte Sony med en Tegra 3 baserad S1 snart? Det skulle jag vilja ha...
Annars håller jag med thexps; köp en billig bärbar istället...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

Måste rekomondera asus eee pd transformer prime, har en sådan nu och r väldigt nöjd.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk

Apple iPad Camera Connection Kit?

Fungerar det att koppla en extern 2,5" hårddisk till en Ipad 2 via "Apple iPad Camera Connection Kit" för att se film och titta på bilder? Någon som testat? I kitet så är det 2st enheter. 1 för att ansluta ett SD-kort och 1 för att ansluta USB. Kan man spela upp material direkt från SD-kortet/USB eller måste man först föra över bilder/film till Ipaden och sedan spela upp det?
Tack på förhand för seriösa svar!
Mvh / Anders

Visa signatur

Jesus Finns Fast Han Inte Syns...

Permalänk
Medlem

Camera connection kit är till för att tömma digitalkameror. iOS har inget åtkomligt filsystem och du kan heller inte komma åt en extern disk på det viset. Har du använt en iphone så vet du hur det funkar, det är precis samma grej på iPad nämligen.

USB-adaptern kan dock även användas för att ansluta usb-baserade musikinstrument och usb-tangentbord även om det inte är "officiellt".

Permalänk
Inaktiv

Tror du borde känna på ett Galaxy Tab och en iPad 2 för att bilda en egen uppfattning, först när du har bestämt dig för iOS eller Android. Speciellt Android får du kika på vilken storlek som är optimal för din del. För min egen del så har jag en iPad 2 och den är jag nöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superlinken:

Fungerar det att koppla en extern 2,5" hårddisk till en Ipad 2 via "Apple iPad Camera Connection Kit" för att se film och titta på bilder? Någon som testat? I kitet så är det 2st enheter. 1 för att ansluta ett SD-kort och 1 för att ansluta USB. Kan man spela upp material direkt från SD-kortet/USB eller måste man först föra över bilder/film till Ipaden och sedan spela upp det?
Tack på förhand för seriösa svar!
Mvh / Anders

Med jailbreak så vet jag att det funnits folk som kan göra detta från extern disk, men inte läst mycket om det... Från SD-kort är det däremot möjligt via jailbreak, att läsa direkt från kortet givetvis..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd

Troligen får du inte tag på en iPad 3 i Sverige förrän i April men om du tänkt surfa/läsa på plattan så tror jag den är värd att vänta på.

Gällande extern hårddisk, varför med kabel och inte WiFi?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av superlinken:

Hej!
Fyller år snart och har tänkt köpa mig en "padda"... Samsung Galaxy Tab 10.1, Ipad 2 eller vänta nån vecka och köpa en Ipad 3. Nu till frågan. Vilken ska jag köpa?

Det jag ska ha den till är:
Se film via Voddler, TV4 Play, SVT Play, TV3 m.fl m.fl... alltså streama ska fungera klockrent!
Spela spel
Surfa på internet
Ladda ner appar (full version) via torrents som jag sedan överför och installerar på paddan. Det vill säga... gratis.
Vore bra om jag kan koppla in min 2,5 tums HD så jag kan se film från den.

I huvudsak så är det detta som jag ska ha den till. Vore verkligen tacksam om du kunde ge mig bra tips!

Tack på förhand!

Lite sent, men

§ 7

Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

*Tråd låst*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro