Permalänk
Medlem

Söker nytt Flat tagnentbord.

Har alltid sen back in the days spelat och nyttjat logitech "LOGITECH ULTRA-X FLAT" tagnentbord.
har lite svårt att hitta eller något motsvarande.. Någon som har testat en annan model eller helt annan tillverkare?

grejen med detta tagnentbords-typ är att knapparna sitter i samma höjd som på en laptop, och är sjukt bekvämare än traditionella "pusha halva fingret" knappar.

som sagt, söker om några av er har använt liknande modeller eller en helt annan tillverkare och som ni kan rekommendera..

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har du testat det själv? Något du skulle rekommendera?

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hed_pe:

Har du testat det själv? Något du skulle rekommendera?

Nej har inte provat det. läste visst inte så noga men det ser väldigt platt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av durutti:

Nej har inte provat det. läste visst inte så noga men det ser väldigt platt ut.

tack! ska kolla upp det dock

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Dyr... men gissar att den är rätt lik den du har eftersom detta också är logitech (sen är den bakgrundsbelyst, vilket jag inte är så förtjust i...)
http://www.inet.se/produkt/6606088/logitech-illuminated

Edit: nu blir jag osäker på om slaglängden på tangenterna verkligen är kortare än på ett vanligt tangentbord... Eller om det bara är väldigt låg profil på hela tangentbordet.

Permalänk

Om du inte har något speciellt emot razer så vill jag bara säga att jag älskar mitt razer lycosa, skönaste på länge och har hållt ett par år nu. http://www.inet.se/produkt/6606197/razer-lycosa-gaming-keyboa...

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis som har det där Cherry tangentbordet, det bästa platta tangentbordet jag provat. Jag gillar vanligtvis inte laptoptangentbord och såna man brukar få med HP och Dell datorer osv. men det där var faktist bra för att vara platt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Dyr... men gissar att den är rätt lik den du har eftersom detta också är logitech och "slaglängden" är kortare på tangenterna (sen är den bakgrundsbelyst, vilket jag inte är så förtjust i...)
http://www.inet.se/produkt/6606088/logitech-illuminated

Det tangentbordet har jag, det är helt underbart att skriva på och skön på handlederna. Angående bakgrundsbelysningen så är den inte störande alls, men kan stängas av om det är så, jag vill inte ha ett annat tangentbord efter ha använt denna nu i över ett år. Dock är jag ingen gamer så ur gameingsynvinkel har jag ingen erfarenhet.

Gå till butik och testa igenom ett par tangentbord innan köp. Lite synd att detta tangentbord är såpass dyrt som det är.

Visa signatur

Cooler master 1000 | Silent Pro M700 | Intel Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte GA-EP45-UD3P | 16 GB Aeneon DDR2-800 CL2.5 RAM | systemdisk Western Digital VelociRaptor WD3000GLFS - 300GB 10000rpm 16MB | 4 st Samsung SpinPoint F1 HD103UJ - 1TB 7200rpm 32MB | PowerColor Radeon HD 4850 PCS 2048MB PCIe 2xDVI/TV | | 2 st Samsung SyncMaster 2493HM | PS3:a med Samsung Spinpoint M6S HM500LI - 500GB 5400rpm 8MB 2.5zoll - SATA300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fridaybrew:

Det tangentbordet har jag, det är helt underbart att skriva på och skön på handlederna. Angående bakgrundsbelysningen så är den inte störande alls, men kan stängas av om det är så, jag vill inte ha ett annat tangentbord efter ha använt denna nu i över ett år. Dock är jag ingen gamer så ur gameingsynvinkel har jag ingen erfarenhet.

Gå till butik och testa igenom ett par tangentbord innan köp. Lite synd att detta tangentbord är såpass dyrt som det är.

är lite inne på samma! ser riktigt bra ut, Måste testas. Speciellt kul med bakgrundsbelysningen, lite som att sitta på jobb Mac'en

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Permalänk
Medlem

Tack alla för snabba svaren, om någon annan har tips tar jag gärna dem med!

Visa signatur

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |