Permalänk

Sleeveing frågor

Hejsan. Har precis fått hem ett Corsair TX650W nätagg hem. Och hade tänkt att ge mig in i Sleeving träsket. Så har lite snabba frågor som kanske någon kan besvara
1: Hur många M sleev behöver man ungefär? Det är ju ett X antal kablar som ska sleevas i 3 olika färger ( Svart, Rött, Vit)
2: Vilka verktyg behöver man? Har den där Molex verktyget eller vad det heter nu
3: Finns det någon snäll själ runt om Kronoberg som kanske skulle ha lust att komma över och hjälpa mig lite? PM i så fall Så diskuterar vi det vidare

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Inaktiv

http://www.overclock.net/t/871183/guide-how-to-sleeve-a-psu-p...
Borde besvara frågorna.

EDIT: glöm det, men kanske finns något vettigt där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Hejsan. Har precis fått hem ett Corsair TX650W nätagg hem. Och hade tänkt att ge mig in i Sleeving träsket. Så har lite snabba frågor som kanske någon kan besvara
1: Hur många M sleev behöver man ungefär? Det är ju ett X antal kablar som ska sleevas i 3 olika färger ( Svart, Rött, Vit)
2: Vilka verktyg behöver man? Har den där Molex verktyget eller vad det heter nu
3: Finns det någon snäll själ runt om Kronoberg som kanske skulle ha lust att komma över och hjälpa mig lite? PM i så fall Så diskuterar vi det vidare

bor i växjö och intresserad av att sleeva ett eget näragg. haha

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Hejsan. Har precis fått hem ett Corsair TX650W nätagg hem. Och hade tänkt att ge mig in i Sleeving träsket. Så har lite snabba frågor som kanske någon kan besvara
1: Hur många M sleev behöver man ungefär? Det är ju ett X antal kablar som ska sleevas i 3 olika färger ( Svart, Rött, Vit)
2: Vilka verktyg behöver man? Har den där Molex verktyget eller vad det heter nu
3: Finns det någon snäll själ runt om Kronoberg som kanske skulle ha lust att komma över och hjälpa mig lite? PM i så fall Så diskuterar vi det vidare

1.) För ditt agg så sa det räcka gott och väl med 60m för kablarna...
2.) Ett "Lamptron modding tool kit" duger väldigt bra trots sitt billiga pris får du totalt 6 verktyg och det är väldigt hållbart dessutom.
3.) Bor dock i göteborg och ja... Jag utför sleevingarbeten

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

1.) För ditt agg så sa det räcka gott och väl med 60m för kablarna...
2.) Ett "Lamptron modding tool kit" duger väldigt bra trots sitt billiga pris får du totalt 6 verktyg och det är väldigt hållbart dessutom.
3.) Bor dock i göteborg och ja... Jag utför sleevingarbeten

Trevligt, vad tar du för ett sleeving jobb, om jag står för materialet? Min tjej bor i Göteborg så är där rätt ofta. Men just nu är det lite tajjt om pengar, så väntar för övrigt ett tag fram över med att sleeva. Beställer hellre nytt grafikkort och nya ram-minnen till datorn innan det är dax med sleev.

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

1.) För ditt agg så sa det räcka gott och väl med 60m för kablarna...
2.) Ett "Lamptron modding tool kit" duger väldigt bra trots sitt billiga pris får du totalt 6 verktyg och det är väldigt hållbart dessutom.
3.) Bor dock i göteborg och ja... Jag utför sleevingarbeten

Kan varmt rekommendera KsKz_91, fixat mina kablar till mitt ax1200.

Permalänk
Skrivet av Zitoc:

Kan varmt rekommendera KsKz_91, fixat mina kablar till mitt ax1200.

Det låter bra det Skönt att folk kan rekommendera folk

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

1.) För ditt agg så sa det räcka gott och väl med 60m för kablarna...
2.) Ett "Lamptron modding tool kit" duger väldigt bra trots sitt billiga pris får du totalt 6 verktyg och det är väldigt hållbart dessutom.
3.) Bor dock i göteborg och ja... Jag utför sleevingarbeten

Om man är lite speciell och skulle vilja ha http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593204 sleevat i rött eller rött/svart och står för frakt av nätagg till Göteborg och betalning av sleeve... Skulle det kosta ungefär?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Trevligt, vad tar du för ett sleeving jobb, om jag står för materialet? Min tjej bor i Göteborg så är där rätt ofta. Men just nu är det lite tajjt om pengar, så väntar för övrigt ett tag fram över med att sleeva. Beställer hellre nytt grafikkort och nya ram-minnen till datorn innan det är dax med sleev.

Skrivet av Extremaz:

Om man är lite speciell och skulle vilja ha http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593204 sleevat i rött eller rött/svart och står för frakt av nätagg till Göteborg och betalning av sleeve... Skulle det kosta ungefär?

Skicka PM om sådana här ärenden tack då jag inte får diskutera detta här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

1.) För ditt agg så sa det räcka gott och väl med 60m för kablarna...
2.) Ett "Lamptron modding tool kit" duger väldigt bra trots sitt billiga pris får du totalt 6 verktyg och det är väldigt hållbart dessutom.
3.) Bor dock i göteborg och ja... Jag utför sleevingarbeten

Tackar! Har letat ett verktyg ett bra tag nu

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoubiey:

Tackar! Har letat ett verktyg ett bra tag nu

Var så god :), det är det enda billliga kitet som duger väldigt väl och håller kvaliten!