Permalänk
Inaktiv

Thermal pads för Powercolor/ATI 4870X2

Jag var tvungen att rengöra mitt 4870X2 då det var fullt med damm och för att kunna göra rent det var man ju tyvärr tvungen att plocka ner det i molekyler.
Detta gjorde ju att "thermal pads":en gick sönder och de var även lite uttorkade.
Jag kan inte hitta någonstans på nätet att man kan köpa detta som ett reservdelskit, har mejlat tillverkaren Powercolor som efter 4 dagar hänvisade mig till Thermaltake och Arctic cooling för eftermarknadskylare. Men det kan ju ta lång tid innan man får svar från ATI, de andra två svarade att det inte fanns något sådant att köpa.

Så min fråga är om ni vet vad man ska använda för typ, dvs. värmeledningsförmåga och tjocklek eller om ni vet vart man kan vända sig. Eller om det bara är att vänta på tillverkarens svar?
Det var en rosa sort och en vit sort.

Just nu har jag monterat ner hela datorn för rengöring och i värsta fall kan den ju förbli så i flera veckor om jag får vänta på svar och sedan kanske lång tid på delar.

Permalänk

Märkligt nog verkar ingen svensk butik ha dom men det är såna här du vill ha http://specialtech.co.uk/spshop/customer/Thermal-Pads-cid-163...

Jag vet inte vilken tjocklek dock, mitt 4870 hade nog 2mm tjocka eller så.

Om du beställer snaret borde du ha dom i början av nästa vecka

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Permalänk

märkligt att jag inte såg dom innan, hur som, det är såna du vill ha

Visa signatur

Simlärare