Permalänk
Medlem

Tips på placering av pump i Obsidian 800D

Jag håller just på att montera vattenkylning i ett obsidian 800D och kan fan inte luska fram vart jag ska montera pumpen. Jag använder mig utav en Phobya dc12-260 samt en res Bitspower Z-Multi 250. Alla tips är välkomna..... Har kollat runt i galleriet men hittar ingen clean lösning.

Mvh Niklas

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

I mitt 800D har jag placerat pumpen i utrymmet längst ner och längst fram under diskarna. Det blir som ett litet avgränsat "pumphus" där det är lätt att ljudisolera med dämpmaterial.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QL:

I mitt 800D har jag placerat pumpen i utrymmet längst ner och längst fram under diskarna. Det blir som ett litet avgränsat "pumphus" där det är lätt att ljudisolera med dämpmaterial.

Hur har du dragit slangarna? Jag ska försöka att ha pumpen på "bottenvåningen" Men vill gärna behålla fläkten i botten som insug.
Mvh Niklas

Visa signatur

I5 4670K - Asus Maximus VII Gene - 16Gig Corsair Vengeance - Asus GTX 780 DCII OC - Jonsbo/Cooltek W2[spoiler][/spoiler]

Permalänk
Medlem

Pumpen är en liten och smidig Laing DDC som jag har monterat på en rätt stor kylfläns inköpt från Elfa. Hela paketet har jag placerat på en tjock ljuddämpade matta i "pumphuset" som jag dessutom isolerar runt om. Slangarna drar jag helt enkelt genom de två hålen som finns i plattan nära bottenfläkten. Det är helt omöjligt att höra så mycket som ett knyst från pumpen. Lufttillförseln via bottenfläkten påverkas inte alls.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem

Jag har satt min phobya dc 400 tjofräs i botten på 5,25" platserna, vibrerar endel med den medföljand f.ö stenhårda "ljuddämparmattan"

Men jag tycker det ser fint ut,
Kika in i mitt galleri vettja.

Skickades från m.sweclockers.com