Permalänk
Medlem

Telia ljuger

Ringde idag telia för att ställa frågor om mitt abbonnemang och frågade om mobil plånbok som dom infört för att kunna använda betaltjänster...
Jag vill ha det så att beloppet läggs på räkningen sa jag och går inte det byter jag operatör och då svarade han:

Det är ingen vits pga alla operatörer är tvungna enligt den nya lagen att dra summan från kreditkort eller insättning, följer dom inte det bryter dom mot lagen.

snackat med Telenor och detta är ren lögn!!!
Förtroendet för telia är nu 0

Såg nu en nyhet om denna lögn http://www.idg.se/2.1085/1.430495/inga-sms-biljetter-utan-sar...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

Det finns en anledning varför dom kallas för "Felia"

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Är det verkligen någon som blir förvånad över att dom ljuger? och det är ju inte bara telia som töjer på sanningen..

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Medlem

anser fortf att dem är bättre än 3

Dem har an klausul i deras avtal som gör det i princip omöjligt att överklaga ditt mobila bredband (du har tekniskt sett inte rätt att klaga om din hastighet inte är under 0.03Mbit/s , även om det är ett 32Mbits abonnemang du tecknat), skriver "i princip" för att jag själv lyckats överklaga, tog bara ett 3 A4 lång brev till deras reklamationsavdelning samt 5 timmar samtal med deras kundtjänst och en behandlingstid på sammanlagt 6 månader, yay 3...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Kanske var en försäljare du prata med Dem kan ljuga bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem

Men att snacka med telias kundtjänst är ju som att spela tärning. Vissa kanske kan en del i grunden, men de flesta kan inte ett piss och ska då få internutbildning, men den verkar inte alls ta upp så mycket, endast grundläggande saker. Sen när man ringer så kan man få väldigt olika svar. Vissa inser att de inte kan svara på frågan och ber en vänta medan se kollar med en kollega. Andra chansar sig till ett svar och det blir inte alltid rätt. Typskt callcenter manér.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Försäljare ska ljuga, det är deras jobb:)

Ja, det är därför jag får utslag så fort jag träffar på en.

Telia är knappast ensamma om att ha tveksamma medarbetare men de flesta jag har haft att göra med har varit toppklass.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

artikel på IDG om den nya lagen:

http://www.idg.se/2.1085/1.430495/inga-sms-biljetter-utan-sar...

jag är långt ifrån insatt i ämnet, men som jag förstått det:

Telia tolkar den nya lagen som att man måste införa betal-kortsmodellen direkt den 31 Mars och de tänker låta kunderna använda det tills det nya 4T systemet (alla operatörers gemensamma system) kommer igång. De andra operatörerna tolkar lagen lite olika och skiter i ett övergångssystem och väntar helt enkelt till 4T är klart.

tror inte Telia ljuger, de bara tolkar annorlunda

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

anser fortf att dem är bättre än 3

Dem har an klausul i deras avtal som gör det i princip omöjligt att överklaga ditt mobila bredband (du har tekniskt sett inte rätt att klaga om din hastighet inte är under 0.03Mbit/s , även om det är ett 32Mbits abonnemang du tecknat), skriver "i princip" för att jag själv lyckats överklaga, tog bara ett 3 A4 lång brev till deras reklamationsavdelning samt 5 timmar samtal med deras kundtjänst och en behandlingstid på sammanlagt 6 månader, yay 3...

Konstigt. Jag har makulerat ett flertal mobila bredband från just Tre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DanneSvs:

anser fortf att dem är bättre än 3

Dem har an klausul i deras avtal som gör det i princip omöjligt att överklaga ditt mobila bredband (du har tekniskt sett inte rätt att klaga om din hastighet inte är under 0.03Mbit/s , även om det är ett 32Mbits abonnemang du tecknat), skriver "i princip" för att jag själv lyckats överklaga, tog bara ett 3 A4 lång brev till deras reklamationsavdelning samt 5 timmar samtal med deras kundtjänst och en behandlingstid på sammanlagt 6 månader, yay 3...

Säger två saker.
"Upp till" och läs avtalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Säger två saker.
"Upp till" och läs avtalet.

Så du anser det helt logiskt att sätta en "överklagningsgräns" vid 0.03Mbit/s på ett 32Mbit/s abonnemang? Yeah, that sounds totaly sane...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Det finns en anledning varför dom kallas för "Felia"

Den anledningen vill jag gärna ta del av, då det är den absolut bästa operatören vi har på marknaden i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

Så du anser det helt logiskt att sätta en "överklagningsgräns" vid 0.03Mbit/s på ett 32Mbit/s abonnemang? Yeah, that sounds totaly sane...

I min värd så tycker jag att det kan vara tillåtet med så lågt som 10% av max hastigheten under kortare tider förutsatt att täckningskartan visar att det finns god täckning i det område där man tänkt använda tjänsten primärt. Dock så borde man åtminstone komma upp i över 50% av hastigheten ibland vilket sällan händer. T.ex. så har jag under flera års tid haft ett 8Mbits modem från Telia och hade till en början 8mbits tjänst vilket senare ökades, men modemet klarade 8 enligt telia. Detta modem har jag använt på många olika ställen runt om i Sverige, både inomhus och utomhus samt så centralt som möjligt på flera orter. Ändå har jag aldrig kommit upp i mer än 3,5Mbit vilket inte är acceptabelt. Det hade varit en sak om jag bara testat på ett ställe, men eftersom jag testat på ca 5 olika orter i sverige varav stockholm och göteborg är inkluderat och jag vid flera tillfällen haft full signalstyrka och ändå kommer jag inte ens uppi hälften av det maximala. Det tycker telia är OK och inget som går att reklamera.

Det är fan falsk marknadsföring om det i praktiken inte är möjligt att ens komma upp i hälten någonstans i Sverige.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Har alltid haft telia som leverantrör av mina nät/teletjänster, och förtroendet har periodvis börjat svika, och detta var droppen. När detta abonnemanget går ut, då ger jag dem fingret ska de veta.

Visa signatur

Intel core i5 760 @ 3.63Ghz| Msi 560Ti HWK/9800GT| 10GB ram 1TB seagate|Noctua NH-U12P SE2| Fractal R3 White ||| Äpplet fick flytta sig för en mer arbetsinriktad maskin, Dell XPS15 (gen2) | IntelSB Core i7 2640m @ 3.2Ghz (Dualcore.m HT) | GF GT540m | 8GB ram | 500GB WD CavBlack | 1080P AdobeRBG | JBL-ljud |||
"VAR E CHIPPET!!?"

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Den anledningen vill jag gärna ta del av, då det är den absolut bästa operatören vi har på marknaden i Sverige.

Say whoot now? Vilken värld lever du i? Jag har själv felia och har haft länge tyvärr,innan är de enda som kunnat leverera och nu sitter jag fast i abbonemang men som någon tidigare sa är deras kundtjänst helt värdelös verkligen ett lotteri , ingenting de säger förvånar längre och det ska väl ändå inte vara så att man ska behöva ringa 7-8 ggr om samma problem bara för att kunna få ett medelvärde vad som kan vara riktigt när de hela tiden svarar olika på exakt samma fråga!?!?! hur svårt ska det vara, ta fram en norm och se till så att kundtjänst uppdateras, får man en fråga man inte kan så kolla med kollegorna utan o ge ett bs svar!

Fail! Felia is your name.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Tja, lögn eller missförstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

...snackat med Telenor och detta är ren lögn!!!
Förtroendet för telia är nu 0

Du tar Telenor för en trovärdig källa?

En bra riktlinje brukar vara att anta att motsatsen till vad Telenor säger stämmer.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Det finns en anledning varför dom kallas för "Felia"

Skrivet av oroxlid:

Är det verkligen någon som blir förvånad över att dom ljuger? och det är ju inte bara telia som töjer på sanningen..

Felia ljuger värre än en frikyrkopastor.:P Inget att sätta sitt hopp till således.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Jag får faktist sms ifrån bussbolaget här i östergötland om att jag måste registrera mej med namn o person nummer, för att kunna beställa SMS biljett med.

Personligen känner jag att det är tragiskt att dom sjunkit såpass lågt att dom till och med vill ha koll på när vi åker buss, så jag går hellre

Permalänk
Medlem

Telia är rätt duktiga på att ljuga och ha sig, Tog 3-4 år innan jag fick abonemanget jag beställde. under tiden fick jag nöja mig med 0.2 mibit för samma pris som 8 mibit.

Och kunde inte byta till något annat företag för telia är dom enda som har bredband här jag bor (ute i skogen) :/

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Du tar Telenor för en trovärdig källa?

En bra riktlinje brukar vara att anta att motsatsen till vad Telenor säger stämmer.

Har en vän som jobbat på Telenor, dom får skriva på kontrakt när dom börjar och slutar, innehållande att dom har tystnadsplikt gällande allt som händer på Telenor.

Dessutom blir dom öppet inom företaget uppmanade att lura till sig kunder, i hopp om att tystnadsplikten ska skydda dom.

Telenor bör bojkottas om nått!

Permalänk

Du kommer väl att byta operatör nu ?

Permalänk
Medlem

Lol juridik

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Har en vän som jobbat på Telenor, dom får skriva på kontrakt när dom börjar och slutar, innehållande att dom har tystnadsplikt gällande allt som händer på Telenor.

Dessutom blir dom öppet inom företaget uppmanade att lura till sig kunder, i hopp om att tystnadsplikten ska skydda dom.

Telenor bör bojkottas om nått!

Egentligen bör alla ISPer bojkottas Det är mer eller mindre samma skit alltihop. Ena dagen hör man massor av skit om Telia, andra dagar är det Tele2, Telenor, Tre, Bahnhof, Alltele m.fl.

En anledning till att det är så är för att alla outsourcar sin support till callcenters där ungdomar jobbar för minimumlöner och går raka vägen från skolan till det arbetet. Ingen direkt teknisk kunskap krävs och ingen arbetslivserfarenhet. Tanken är att företaget ska hålla interutbildningar, men dessa skjuts ofta upp och när de väl inträffar håller de riktigt dålig kvalitet. På grund av usla löner så är folk inte heller särskilt motiverade till att göra ett bra jobb och de piskas hela tiden till att jobba snabbare, för alla deras samtal övervakas och det förs daglig statistik över snittsamtalstider m.m.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Egentligen bör alla ISPer bojkottas Det är mer eller mindre samma skit alltihop. Ena dagen hör man massor av skit om Telia, andra dagar är det Tele2, Telenor, Tre, Bahnhof, Alltele m.fl.

En anledning till att det är så är för att alla outsourcar sin support till callcenters där ungdomar jobbar för minimumlöner och går raka vägen från skolan till det arbetet. Ingen direkt teknisk kunskap krävs och ingen arbetslivserfarenhet. Tanken att är företaget ska hålla interutbildningar, men dessa skjuts ofta upp och när de väl inträffat håller de riktigt dålig kvalitet. På grund av usla löner så är folk inte heller särskilt motiverade till att göra ett bra jobb och de piskas hela tiden till att jobba snabbare, för alla deras samtal övervakas och det först daglig statistik över snittsamtalstider m.m.

Jo absolut, känner själv igen det där med mina kontakter med Tele2 (väldigt ovetande support).
Men annars har faktiskt Tele2 fungerat bra för mej, förutom att jag haft lite problem med räkningar som dom ej skickat ut, att jag får ringa o hålla på flera gånger för att få min räkning. Dessutom ett par felaktiga förseningsavgifter.

Permalänk

Ja att dem bara kan hålla på att strula med en så enkel sak som ett betal sms och åter igen så gömmer telia sig bakom lagen. Alla operatörer här i sverige måste ju följa den men det är bara telia som har gjort ett så totalt ogästvänligt system av det. Slängde mitt kontantkort från telia idag fast jag hade pengar kvar på det. De är ju totalt misslyckade när de strular som det och man börjar ju tro att de inte vill ha några kunder när de sätter upp sånna system. ETT STORT JÄKLA SKIT FÖRETAG ÄR VAD TELIA ÄR!!!!!!!!

Permalänk

Så härligt att bostadsrättföreningen valt att säga ja till att Felia får monopol på Internet, Telefoni osv i våra lägenheter.
Not.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Sötast
Skrivet av MyZk0:

Så härligt att bostadsrättföreningen valt att säga ja till att Felia får monopol på Internet, Telefoni osv i våra lägenheter.
Not.

Du kan ju helt enkelt tacka nej till FIBERN som telia dragit in kostnadsfritt (för kund)för att få ensamrätt.

Du kan ju teckna ADSL istället om inte fibern passar?

Permalänk

Nu har väl Telia lagt den "mobila plånboken" på is?

Alla de de stora operatörerna i Sverige har ju nu bildat ett gemensamt bolag för mobila betalningar, så inom en snar framtid kommer betalningarna förmodligen att skötas på samma sätt oavsett operatör.