Speltips för gammal dator!

Permalänk
Avstängd

Speltips för gammal dator!

Tjenare, Lite tips på roliga gamla skjutapspel, äventyr osv.. som går att köra utan lagg till denna datorn ?

Intel pentium 4 630 3ghz s775.
1.5gb ram ddr2 pc-4200.
80gb sata disk.
geforce 6600 128mb pci-express.

Permalänk
Medlem

Gothic 1 och 2, och Knights of the old republic 1 och 2.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness,
Quake 2,
Postal2,
Heroes III
Civ III
Half Life

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Tomb Raider! Vilket som helst

Permalänk
Medlem

FF7
Heroes of might & Magic 2 och 3
Warcraft 3
Star craft
Diablo 2
Unreal
Quake live

Sen finns det en hel drös av spelvärda mmo:s

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadCore:

Tjenare, Lite tips på roliga gamla skjutapspel, äventyr osv.. som går att köra utan lagg till denna datorn ?

Intel pentium 4 630 3ghz s775.
1.5gb ram ddr2 pc-4200.
80gb sata disk.
geforce 6600 128mb pci-express.

Om du inte lirat Half Life 2-serien tycker jag att du ska göra det pronto!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Call of Duty 1 och 2
Medal of Honor Allied Assault Serien dom försat utgåvorna..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd

Tack för alla tips, Det fick bli postal 2 först

Kan jag lira gta san andreas utan problem tro? :/

Permalänk
Medlem

Fallout 1 & 2

Permalänk
Medlem

Starcraft, Command and Conquer.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Om du inte lirat Half Life 2-serien tycker jag att du ska göra det pronto!

Valves Source Motor, som används i HL2 vet jag inte hur den skulle flyta på ett 6600 med 128Mb, det är en del tunga effekter där.
Med tanke på att kortet är rätt gammalt är det nog inte att rekommendera, dock är det klart att det kan tänkas fungera ändå.

Annars är jag ett stort fan av både Hl och Hl2 med båda efterföljande episoder, kan varmt rekommendera dom, tror det är den bästa singelplayer storyn någonsin, enligt mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Max Payne!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Counter-strike 1.6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Starcraft (2?), Command and Conquer.

var fan fick du 2an ifrån, aldrig att det funkar på en p4a.

mina tips:
Starcraft Brood War
CS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

var fan fick du 2an ifrån, aldrig att det funkar på en p4a.

mina tips:
Starcraft Brood War
CS

Hoppsan, gick lite fort där när jag läste!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Annars är jag ett stort fan av både Hl och Hl2 med båda efterföljande episoder, kan varmt rekommendera dom, tror det är den bästa singelplayer storyn någonsin, enligt mitt tycke.

Och det skriver du i en tråd där någon annan redan rekommenderat FF7? Dumheter.

Storyn i HL är på sin höjd "OK" men tja, det är ju subjektivt..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Valves Source Motor, som används i HL2 vet jag inte hur den skulle flyta på ett 6600 med 128Mb, det är en del tunga effekter där.
Med tanke på att kortet är rätt gammalt, men framför allt med tanke på mängden vram.

Annars är jag ett stort fan av både Hl och Hl2 med båda efterföljande episoder, kan varmt rekommendera dom, tror det är den bästa singelplayer storyn någonsin, enligt mitt tycke.

Jag har spelat Halflife2 (och CS:S med) på ett 6600 och det fungerade, åtminstone i 1280x960... Dock tyckte jag att det inte fungera SÅ bra, så det blev till att köpa nytt system efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Ah, här har jag en till: Halo Combat Evolved för PC. Enligt mig den bästa spel-storyn som finns!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Och det skriver du i en tråd där någon annan redan rekommenderat FF7? Dumheter.

Storyn i HL är på sin höjd "OK" men tja, det är ju subjektivt..

Smaken är som baken!

Skrivet av Yrch:

Jag har spelat Halflife2 (och CS:S med) på ett 6600 och det fungerade, åtminstone i 1280x960... Dock tyckte jag att det inte fungera SÅ bra, så det blev till att köpa nytt system efter ett tag.

Jo, klart det fungerar om man inte är så kräsen, skrev dock att det inte var att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Max Payne!

YEES!:D Det funkade förvånansvärt bra på min 10tums laptop med intel hd graphics:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

YEES!:D Det funkade förvånansvärt bra på min 10tums laptop med intel hd graphics:P

Det är ett sånt spel man kommer ihåg med glädje!
Skulle vilja testa igen men är rädd att bli besviken så det är bättre att leva på de goda minnena

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

GTA San Andreas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Det är ett sånt spel man kommer ihåg med glädje!
Skulle vilja testa igen men är rädd att bli besviken så det är bättre att leva på de goda minnena

Ja.. Det var inte lika häftigt som det var en gång i tiden men oavsett så kommer jag alltid att komma ihåg känslan man hade för för spelet. Ett ord för att summera spelkänsla och storyn: Awesome:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

QuakeLive, CS 1.6 och BF 1942.

Permalänk
Medlem

Finns massor faktiskt.
Deltaforce, worms, starcraft, Diablo 1+2, Rome totalt war(på lägsta inställningar), CS, Duke N, cossacs, Age of empire 1+2, mm, settlers, theme hospital, team park mm, the sims 1(och 2 tror jag)

är det någon som vet vart man kan köpa orginalspelet Theme park från mitten på 90-talet?