Hjälp med prisvärd tyst hårddisk

Permalänk
Medlem

Hjälp med prisvärd tyst hårddisk

Hej alla.
Min dator är helt tyst så när som på min hårddisk. Det är en gammal eländig 500gb Hitachit och knastrar som bara den. Det tar dessutom en evighet att starta operativsystemet.
Har någon något prisvärt, tyst och snabbt förslag på en ny? Gärna 1 TB.
Jag har kollat lite på WDs och Seagates green series och även Samsungs Spinpoint.

Permalänk
Medlem

Jämfört med priserna för några månader sedan är inga hårddiskar prisvärda idag.
Kanske läge med en SSD istället?
Definitivt tyst och datorn startar snabbt.
Om några månader när priserna på hårddiskar förhoppningsvis närmat sig tidigare nivåer så byter du ut Hitachin.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

vilken SSD skulle ni på Sweclockers rekommendera?
Är det bara spel (blir laddningstider kortare) och OS man ska ha på SSDn eller räcker det med OS?

Permalänk
Medlem

Välj någon intel, dom verkar ha minst rma-ärenden. Allt som du vill ska starta/ladda snabbt lägger du på ssdn.

Permalänk
Medlem

Alina har en agility 3 120GB för 999:- som jag köpte.
Vill du sedan ha mer plats så kan du vänta tills priserna på green-diskar har sjunkit, (lär dock ta ett tag).

Allt du lägger på SSDn får kortare laddningstider etc, och har du då en 120GB så kan du lägga det mesta där.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

kan du länka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trullon:

kan du länka?

Kika på andra rubriker i lagringsforumet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Kika på andra rubriker i lagringsforumet.

Det erbjudandet har utgått tyvärr.

Corsair Force 3 och OCZ Agillty 3 är de mest prisvärda, Vertex 3 och Sandforce GT är de snabbast medan Samsung 830 och Intel 320 är de mest stabila. Tycker du antingen ska köpa en sandforce 3 eller Samsung 830. Beroende på vilken budget du har. Kan nämna att Corsair i stort sett fixat alla problem med firmware uppdates, så risken för att du får en instabil SSD är nog inte jätte stor, vill man vara helt säker dock ska man ta samsung.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Det erbjudandet har utgått tyvärr.

Det kom ett till som varar till den 5e februari.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H