Permalänk

skill based spel?

tjena, jag är ute efter lite utmaning och undrar om något vet ett väldigt skill based spel som ni tycker är kul?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

tjena, jag är ute efter lite utmaning och undrar om något vet ett väldigt skill based spel som ni tycker är kul?

DotA2.

Jag har själv spelat det 5 år i sträck och är fortfarande inte bäst ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Inaktiv

Skilbased som i ... ?

Permalänk
Medlem

CS, Starcraft 2, dota2 och quake 3.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Heroes of Newerth?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Dota 2! Köp beta key från reddit (och en säljare med bra rep.)

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

BLC är ju free 2 play sjukt kul men kan bli lite enformigt

Permalänk
Medlem

-Dota är riktigt svårt, själv föredrar jag vanliga Dota från WC3:TFT. Varje game är så unikt och så mycket ligger på dem man spelar med.
-CS 1.6 lättare att "dominera" själv men tar ett bra tag innan man kommer dit. Går inte riktigt att jämföra med andra fps:er.

-SC2 Lite mer tankespel än de övriga. Att vara bra på multitasking och bra på lite lätta beräkningar hjälper avsevärt. Men verkligen grymt kul när man kommer in i det. Kolla lite på "day9:s" vods riktigt lärorikt och underhållande även om han är lite geekig

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Minecraft hardcore

Permalänk
Medlem

Quake Live

Permalänk

Testa någon dota-klon jag rekommenderar hon pga att dota2 har mycket de behöver fixa innan det kommer i närheten av att vara ett lika bra spel. Det är ju bara closed beta än... Tänk dock på att spela med kompisar, alt alltid ha i huvudet att inte ta åt sig och inte säga emot när (inte om) någon teammate börjar whinea

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Conc-banor i TFC

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Testa någon dota-klon jag rekommenderar hon pga att dota2 har mycket de behöver fixa innan det kommer i närheten av att vara ett lika bra spel. Det är ju bara closed beta än... Tänk dock på att spela med kompisar, alt alltid ha i huvudet att inte ta åt sig och inte säga emot när (inte om) någon teammate börjar whinea

Skickades från m.sweclockers.com

HoN är på väg att dö ut dock.(iaf e-sport scenen)

Sen så har S2 förstört spelet ganska mycket då de lagt till en hel del obalanserade hjältar. Utöver detta så läggs det även till en hero varrannan vecka på HoN , så en nybörjare kommer få det väldigt svårt att lära sig spelet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

wow, denna tråd blev populär! vill bara säga att jag inte är så intresserad av just LoL, HoN eller dota2 men spel som BLC är otroligt älskade! egentligen alla slags arena spel! Så r det någon som vet ett skillbased arena spel så vorre det schysst om någon sa

Tack för alla svaren

Permalänk
Medlem

Quake live kanske vore intressant?

Permalänk
Skrivet av Foniox:

Quake live kanske vore intressant?

jag ska kolla lite på det Har spelat det förut, men kom aldrig riktigt in i det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Testa någon dota-klon jag rekommenderar hon pga att dota2 har mycket de behöver fixa innan det kommer i närheten av att vara ett lika bra spel. Det är ju bara closed beta än... Tänk dock på att spela med kompisar, alt alltid ha i huvudet att inte ta åt sig och inte säga emot när (inte om) någon teammate börjar whinea

Skickades från m.sweclockers.com

Öhm, vill bara vet hur du tänker när du säger att dota2 har mycket att fixa innan de kommer i närheten utav en dota klon? Tycker själv att Dota (1) fortfarande tar klonerna LoL och HoN, kan dock vara för att man aldrig orkade lära om sig alla namnen på herosarna/itemsarna!

Dota Fanboy

OnT:
Dota2/dota (1): så J*vla kul spel när man får upp ett bra teamwork i laget, det är hur kul som helst när man som ett helt lag dödar hela andra laget inom ett par sekunder genom perfekt timing utav alla teammembers! Mycket kan hänga på en enskild beroende på vilken slags hero man väljer, kan ju vara t.ex. DPS:er; en som ska döda alla de andra väldigt lätt, Tank; Stå och ta emot alla slag/spells, Support; Heala/ge mana; Initiator; sådan som tar kommandot och startar teamfightsen med t.ex en spell.
CS 1.6: Riktigt kul när man får upp skillzen, kan dock kännas lite enformigt och är ett mer enskilt inriktat spel (kan vara bra teamwork här med)
BF3: Nöta ordentligt i Jetsen/helikoptrarna så att man kan bli riktigt pro där!

Själv tycker jag att du ska försöka få tag i en Dota2 beta key och testa! kan vara bra att dra några övnings rundor om du inte är familjär med sådana spel

Permalänk
Medlem

Sen finns ju alltid QWOP!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk

CS 1.6, registrera ett lag med 5 pers på www.playnation.se, spela laddern och bli bäst.

Permalänk

väldigt många roliga svar tack!

Permalänk
Medlem

Supreme Commander, pröva spelet, det är uppföljaren av total annihilation. Om du vill hitta ett spel att lägga ned tid på, pröva detta!
http://en.wikipedia.org/wiki/Supreme_Commander:_Forged_Allian...

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Skrivet av excepto:

Supreme Commander, pröva spelet, det är uppföljaren av total annihilation. Om du vill hitta ett spel att lägga ned tid på, pröva detta!
http://en.wikipedia.org/wiki/Supreme_Commander:_Forged_Allian...

aldrig hört talas om detta, så det här måste jag kolla upp!!

Permalänk
Medlem

Gunz online;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Quake Live, Starcraft:BW. Starcraft 1 är inte så jättestort längre men det finns fortfarande mycket bra motstånd och det kräver mer skills än sc2. Sen vet jag inte hur flitigt Elasto Mania spelas, men det kräver också väldigt mycket skill - Moposite.com .

Permalänk
Medlem

Om du är villig att testa lite så att säga abstrakta och mindre kända spel har du även Gunz The Duel. Onlinelir som är till 90% skillbaserat.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av m4gnify:

jag vet inte riktigt vad som är så skill based i det? Men jag har det och kul är det ivarjefall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliasbajen:

jag vet inte riktigt vad som är så skill based i det? Men jag har det och kul är det ivarjefall!

klara det utan att bli för rädd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Om du är villig att testa lite så att säga abstrakta och mindre kända spel har du även Gunz The Duel. Onlinelir som är till 90% skillbaserat.

Ja hann först;) däremot glömde jag ju bort att det heter "the duel"...

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

Ja hann först;) däremot glömde jag ju bort att det heter "the duel"...

jag ska kolla upp det oavsett vem som var först