Kommer inte ihåg spelet. Handlar om gudar osv. Hjälp please!

Permalänk

Kommer inte ihåg spelet. Handlar om gudar osv. Hjälp please!

Hejsan Sweclockers!

Jag har nyss sett Immortal och jag blev ''fan vad tufft det är med gudar! GE MIG ETT SPEL MED GUDAR!''. Medans jag tänkte och sökte runt så kommer jag ihåg ett spel.. (Inte ett MMO!! Singelplayer!)
Man va en kung eller nått som bodde i ett tempel eller nått. Hustrun rövas bort eller dödas (Minns ej) så man ska hämnas/hitta henne. Man slåss mot massa olika monster tex meduza från grekiska mytoligin som hela spelet handlar om (har jag för mig till 99,9%). Man slåss även mot annat. MEN jag kommer faaaan inte ihåg vad det hette!

Är det någon som kan tippsa mig om namn från spel som påminner om det jag berättar? Jag skulle bli sååå glad för all hjälp jag kan få atm! Är helt fast!

Mvh Simon!

OBS!!! Kan finnas stavfel, är trött som fan!

Permalänk

Gå o lägg dig pöjk Men nej, jag vill gärna också veta! Vet vilket spel du tänker på men kan f*n inte komma på namnet jag heller xD..

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Gå o lägg dig pöjk Men nej, jag vill gärna också veta! Vet vilket spel du tänker på men kan f*n inte komma på namnet jag heller xD..

Haha inte fören jag vet namnet! Får nått fel snart :S

Permalänk
Medlem

från vilket år är spelet, 90 tal, 2000, 2004?
God of War utspelar sig i den tiden med gudar och sådant men tror inte det är det du letar efter.

Permalänk

Titan Quest kanske ?

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

Tror att du menar God of War, möjligtvis Dante's Inferno

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Rise of the Argonauts ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Argonauts

Låter definitivt som detta spel.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Rise of the Argonauts ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Rise_of_the_Argonauts

Låter definitivt som detta spel.

DÄR KOM DET! Äntligen!

Tack till alla som hjälpt!

Tar annars gärna emot tipps på bra Gud spel! :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av homosapie:

DÄR KOM DET! Äntligen!

Tack till alla som hjälpt!

Tar annars gärna emot tipps på bra Gud spel! :>

Black and white ^^

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av homosapie:

DÄR KOM DET! Äntligen!

Tack till alla som hjälpt!

Tar annars gärna emot tipps på bra Gud spel! :>

Har ett minne av ett gammalt spel som heter Invictus - In The Shadow Of Olympus. Spelade en hel del förut. Det var också baserat på den grekiska mytologin.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Olympens Härskare: Zeus om du gillar citybuilders

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Populous, speciellt tvåan. Trean är annorlunda men ger kanske en lite mer leka gud-känsla.
Och det nya snygga Dust, vilket jag t.o.m. förhandsbokade över steam utan att ens ha sett mer än någon video om gameplayet, solklart inspirerat av både Black&White och Populous. Njöt av den korta stund spelet varade, mycket värt de 150 hit eller dit man la ut.
Magic Carpet, spel som absolut har bidragit till Populous: The Beginning.
Dungeon Keeper.

EDIT: Och spel som ingen nämnt tidigare eller någon skulle ens få för sig att nämna, Sandbox of God.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

God of War trilogin