Permalänk
Medlem

Siberia V2 hjälp ?

Visste inte direkt hur title skulle vara men. Här är mitt problem
Idag när jag kopplade in mitt Siberia V2 headset, ( har aldrig haft ett förr )
så funkar inte micen, och i kontrollpanelen>sound etc etc, så visas detta som en högtalare. Jag får in ljud osv men micken funkar ej och jag tycker att det är lite konstigt att det visas som högtalare. Grön är inkopplad till grön och rosa till rosa osv.

Permalänk
Medlem

utan info vad du har för moderkort och operativ system så blir det svårt att hjälpa
men
använder du det inbyggda ljudkortet måste du använda realtek's (antar att det är det du har) egna styrprogram
audio manager och ställa in så att grön är hörlur och rosa är mic tex
dom flesta datorer idag har minst 5.1 ljud och då kan man ställa in kanalerna för sig
windows ljudpanel har inga sådana val eller inställnings möjligheter

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

utan info vad du har för moderkort och operativ system så blir det svårt att hjälpa
men
använder du det inbyggda ljudkortet måste du använda realtek's (antar att det är det du har) egna styrprogram
audio manager och ställa in så att grön är hörlur och rosa är mic tex
dom flesta datorer idag har minst 5.1 ljud och då kan man ställa in kanalerna för sig
windows ljudpanel har inga sådana val eller inställnings möjligheter

Jag hade det programmet 1 gång i tiden :SSSS
Vart får man tag på det nu ??

Permalänk
Medlem

Har du satt på micken då?

Permalänk
Medlem

Micken är på haha.. Men vart får man tag på realtek saken då ?

Permalänk
Medlem

Se ochså till att koppla in det där bak på datorn så det går direkt till moderkortet.
Grön till grönt och rött/rosa till rött/rosa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Se ochså till att koppla in det där bak på datorn så det går direkt till moderkortet.
Grön till grönt och rött/rosa till rött/rosa

Jo det fattar jag, men Vart får man tag på det dära realtek audio saken har googlat men inte hittat,

Permalänk

Kolla på ditt moderkorts supportsida för drivrutiner. Brukar finnas där. Skriv vad du har för moderkort så kan jag fixa länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flurrijacob:

Kolla på ditt moderkorts supportsida för drivrutiner. Brukar finnas där. Skriv vad du har för moderkort så kan jag fixa länk.

Hej jag har redan kollat där och installerat den drivrutinen och rebootad datorn. Fortfarande inget program.
Men just incase Gigabyte ga-890gpa-ud3h rev 2.1

Vet inte om jag har nämnt detta men när man kollar på enheter och skrivare på kontrollpanelen så visas inte headsetet.

Permalänk

Om du högerklickar på windowsljud-ikonen och väljer inspelningsenheter, mikrofonen angiven som standard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flurrijacob:

Om du högerklickar på windowsljud-ikonen och väljer inspelningsenheter, mikrofonen angiven som standard?

ja det är den och det utger inget ljud, Men jag tror att man måste gå in i audio manager på realtek grejen o fixa, fast jag vet fortfarande inte hur man får tag på det.

Permalänk
Medlem

nvm jag fixade

Permalänk
Medlem
Skrivet av MARTiN95:

nvm jag fixade

du får gärna skriva vad problemet var och hur du fixade det
kan hjälpa användare i framtiden

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.