Permalänk

nytt gaming tangentbord...

hejsan, jo nu är det så att jag ska skaffa mig ett nytt tangentbord men vet inte rigtigt vad förnågon...
jag spelar mest css , mw3 och liknande.
Ge gärna olika förslag och tack på förhand

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/15007-qpad-mk-85-pro-och...

Har inte testad dessa själv men har hört att de ska vara bra, samt att de fått bra betyg här på sweclockers nyligen

Permalänk
Medlem

50 kronors-tangentbord på clas ohlson kanske?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Corsair K60, riktigt nöjd med mitt.

Permalänk

Jag skulle köpa ett mekaniskt tangentbord. Tangentbord mer Cherry MX Red eller Black är att rekommendera. Ett prisvärt alternativ: SteelSeries SteelKeys 6G V2 Red Edition

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Har du någon slags budget? Blir så mycket lättare då

Visa signatur

Processor: i7 2600k @4.4GHz m. ThermalTake Frio CPU-kylare Grafikkort: Gigabyte GTX590 MB: ASRock Fatal1ty P67 Professional RAM: 8Gb Corsair Vengeance 1600Mhz SSD 1: Kingston HyperX 120Gb SSD 2: Kingston SSDnow 60Gb HDD: 1TB 3.5" av något random märke Ljudkort: Asus Xonar Essence STX Tangentbord: Logitech G510 Mus: Steelseries Sensei

Permalänk
Medlem

tangentbord är jätte individuellt vad man tycker om, här måste du själv tänka efter vad du faktiskt vill ha och vad för budgett du har, det jag ser att du kan välja på är: rubberdome, mekaniska brytare eller tgb med plattare tangenter så som finns på laptops. alla dessa kan hittas med bakgrunds belysning, macro knappar, media knappar osv.

Själv så körde jag länge på ett logitech g15v1 som var mkt bra överlag men blev gammalt så jag testade ett logitech dinovo edge då jag inte spelade så mkt och var grymt nöjd med det, men eftersom man är trogen läsare av swec så var man ju tvungen att testa mekaniska brytare så jag testade ett steelseries 6g med svarta brytare men det föll mig inte i smaken även fast det kändes kvalite ända ut i fingerspetsande, så jag sitter på mitt trådlösa med laptop tangenter å utan numpad (vilket är ända nackdelen för mig) men är grymt nöjd.

Dra till ett mediamarkt och kläm lite där har du ju allt framslängt

Permalänk
Skrivet av AdawE:

Har du någon slags budget? Blir så mycket lättare då

max 1000:-

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Medlem

Q-PAD MK-50, easy peasy.
594:- på dustinhome om du har någon bekant med studentkonto också.
Oslagbart pris.

Permalänk

Razer Black Widow all in

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

http://www.teknikproffset.se/SPEL/Sony-Playstation/Tillbehoer...
Fungerar nog bra som vanligt tangentbord ochså...

Permalänk
Medlem

Qpad MK-50 verkar vara ett bra tangentbord så kör på det. Det bästa vore om du kunde åka ut till någon butik med demoex av olika tangentbord så du själv kan känna på vad för tangentbord du vill ha:).

Köp inte steelseries 6gv2, färgen försvinner snabbt från tangenterna efter någon timmes användning vilket det inte borde göra på ett högkvalitativt tangetbord.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Qpad MK-85 Pro Gaming Mechanical Keyboard. röda brytare.

själv har ja mk-80 med blåa brytare, dem e lite segare å trycka på och har ett klick ljud så man hör att knappen har aktiveras, välldigt nice å skriva på.

men röda brytare e mer spelvänliga. lättare å trycka, och har inte det dära klick ljudet. mk-50 är den billigaste varianten och duger helt klart, men mk-85 blir mitt
nästa tbord så fort ja har råd. Den har lite macro functioner å sånt vilket alltid är nice.

Permalänk
Medlem

Har hört mycket gott om Corsair Vengeance K90 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=985494, och jag skulle antagligen köpa ett själv om jag var ute efter ett tangentbord idag. Gillar du inte mekaniska brytare så tycker jag faktiskt att Logitech:s G510 är ett bra, men inte helt stilrent, tangentbord håll dig bara borta från Razer Lycosa, för det jag hade (i tre dagar) hängde sig efter någon timme, och touch-knapparna var bara ren ondska. Hoppas du hittar något som faller dig i smaken!

Visa signatur

Processor: i7 2600k @4.4GHz m. ThermalTake Frio CPU-kylare Grafikkort: Gigabyte GTX590 MB: ASRock Fatal1ty P67 Professional RAM: 8Gb Corsair Vengeance 1600Mhz SSD 1: Kingston HyperX 120Gb SSD 2: Kingston SSDnow 60Gb HDD: 1TB 3.5" av något random märke Ljudkort: Asus Xonar Essence STX Tangentbord: Logitech G510 Mus: Steelseries Sensei

Permalänk
Medlem

Razer BlackWidow är fint

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Skrivet av AdawE:

Har hört mycket gott om Corsair Vengeance K90 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=985494, och jag skulle antagligen köpa ett själv om jag var ute efter ett tangentbord idag. Gillar du inte mekaniska brytare så tycker jag faktiskt att Logitech:s G510 är ett bra, men inte helt stilrent, tangentbord håll dig bara borta från Razer Lycosa, för det jag hade (i tre dagar) hängde sig efter någon timme, och touch-knapparna var bara ren ondska. Hoppas du hittar något som faller dig i smaken!

alltså vad är skillnaden mellan mekaniska brytare och andra vanliga brytare?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomshot86:

alltså vad är skillnaden mellan mekaniska brytare och andra vanliga brytare?

kolla fredagens frågelåda annars så finns ju webben öppen för dig

Permalänk

vilken skulle ni välja mellan logitech G510 , logitech G19 , Corsair Vengeance K90 och QPAD MK-50 ?
förklara varför ni har valt just den...

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7850 2GB OC CPU: i5 2500K 3.3GHz KYL: Cooler Master hyper 212+
MOBO: Asus P8P67 LE RAM: Corsair 8GB 1600MHz PSU: Xfx 650W XxX edition
MUS: Razer dethadder TB: Steelseries APEX HÖRLUR: Steelseries 7H CASE: CoolerMaster 912+ HDD: seagate 500GB
Play fair - Play hard

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomshot86:

vilken skulle ni välja mellan logitech G510 , logitech G19 , Corsair Vengeance K90 och QPAD MK-50 ?
förklara varför ni har valt just den...

MK-50 för det är enda med normal layout, inga macro pissknappar, och där alla tangenter är mekaniska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomshot86:

alltså vad är skillnaden mellan mekaniska brytare och andra vanliga brytare?

Känslan och ljudet, kort sammanfattat.

Skrivet av boomshot86:

vilken skulle ni välja mellan logitech G510 , logitech G19 , Corsair Vengeance K90 och QPAD MK-50 ?
förklara varför ni har valt just den...

Eftersom du spelar mestadels FPS så är nog MK-50 det bästa alternativet. Prisvärt, och inget krimskrams.

Visa signatur

Processor: i7 2600k @4.4GHz m. ThermalTake Frio CPU-kylare Grafikkort: Gigabyte GTX590 MB: ASRock Fatal1ty P67 Professional RAM: 8Gb Corsair Vengeance 1600Mhz SSD 1: Kingston HyperX 120Gb SSD 2: Kingston SSDnow 60Gb HDD: 1TB 3.5" av något random märke Ljudkort: Asus Xonar Essence STX Tangentbord: Logitech G510 Mus: Steelseries Sensei

Permalänk
Medlem

Har ett mk-50, grymt nöjd med mitt köp. Bra kvalitet och utan (i min mening) onödiga funktioner.

Permalänk
Medlem

Ett tangentbord från Qpad är det ända rätta ! ^^

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentBrack:

Ett tangentbord från Qpad är det ända rätta ! ^^

Nee, nu är du väl lite väl fanboy kanske?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

50 kronors-tangentbord på clas ohlson kanske?

Jag körde på det innan, tycke det var asskönt och inga problem som helst, sen träffade jag mk80pro, efter det säger jag ALDRIG mer 50kr's tangentbord

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Nee, nu är du väl lite väl fanboy kanske?

Om man räknar under 1000kr kan jag inte annat än hålla med han dock
Iaf till CM storm kommer !

Permalänk
Medlem

Älskar mitt Qpad Mk-85!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Nee, nu är du väl lite väl fanboy kanske?

Beror ju helt på hur mycket du vill spendera på ett tangentbord.
Har dock aldrig varit så nöjd med ett tangentbord som jag är med mitt Qpad.

Detta är enbart mina åsikter dock. Och ingen fakta hämtad från wiki eller liknande.
Sen skulle det vara rätt kasst om jag rekommenderar något annat än vad jag använder

Men jag är säker på att det finns billigare alternativ.
Svårt att tro att dom är lika bra, men dom finns helt klart där ute!

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem

Jo, jag själv skulle också välja Qpad mk50 för de pengarna.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/tt_esports_meka_g-unit_-_gaming_...

Verkar lovande om du har en lite större budget, har extra funktionsknappar som av allt att döma är mekaniska. Svarta switchar.

Har själv Qpads MK-50, mekaniskt men inget extra och jag är nöjd med det.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Har ägt ett Logitech G11 i 5år, som jag var riktigt nöjd med tills en kaffe-olycka inträffade nyligen.
Införskaffade ett Qpad MK85, tog ett litet tag att vänja sig att skriva.

Det enda jag ångrar, är att jag inte skaffade ett mekaniskt tangentbord tidigare. MK50 hade nog fungerat lika bra, men jag är en sådan där som måste titta på tangenterna ibland när jag skriver, så bakgrundsbelysning var ett krav.