Bästa sättet att investera pengarna?

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att investera pengarna?

Tjena, sitter på lite pengar och har inte så mycket att göra med dem så att säga.
Undrar nu vad det bästa sätt att investera pengar i är?
Vill såklart att det ska bli så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.
Det kan vara i stort sett vad som helst...inget är för dumt

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

index fond

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Finns banker med 7-8 procent i ränta om man låser pengarna i 2 år tror max är 50.000kr

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Finns banker med 7-8 procent i ränta om man låser pengarna i 2 år tror max är 50.000kr

Insättningsgarantier?? Skulle personligen aldrig placera pengar på räntekonto utan insättningsgaranti.

Permalänk
Medlem

T.ex swedbank har fastränte konto?
Den omfattar insättningsgarantin.

http://www.swedbank.se/privat/spara-och-placera/bankkonton/fa...

Visserligen har räntan sjunkigt ganska bra sen sist

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Vill såklart att det ska bli så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

Människor som du är vad som är fel med dagens ekonomi.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Tjena, sitter på lite pengar och har inte så mycket att göra med dem så att säga.
Undrar nu vad det bästa sätt att investera pengar i är?
Vill såklart att det ska bli så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.
Det kan vara i stort sett vad som helst...inget är för dumt

Finns liksom inget enkelt knep för att bli rik. Börsen är volatil numera och kan gå hur som helst. Tiden är förbi när det bara var att slänga pengar på random aktier eller fonder och se pengarna växa 10-15% om året. Idag kan de lika gärna minska 10-15% istället.

Kör på ett vanligt sparkonto låst till 1 år till högsta räntan du kan hitta (med insättningsgaranti).

Permalänk
Medlem

http://www.24spar.se/?gclid=CIPdmZeAia4CFe5YmAodJ2Cs2Q

7 procent ränta jag ska kolla upp detta mer helt klart något jag kommer göra.

8 procent i ränta om man låser i 3 år https://www.fundior.se/sparande/sparranta-2.php?utm_source=co...

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

http://www.24spar.se/?gclid=CIPdmZeAia4CFe5YmAodJ2Cs2Q

7 procent ränta jag ska kolla upp detta mer helt klart något jag kommer göra.

8 procent i ränta om man låser i 3 år https://www.fundior.se/sparande/sparranta-2.php?utm_source=co...

För mig okända företag och suspekt hög ränta, jämfört med alla andra seriösa sparinstitut. Ingen insättningsgaranti, dvs man kan bli av med hela beloppet ifall de "råkar" gå i konkurs. Jag jämför dem med att ge sparpengarna till en snubbe nere i gränden som lovar att dubbla pengarna till veckan efter.

Permalänk
Medlem

http://www.bluestep har rätt bra ränta.
Haken är att man inte kan ta ut pengar i förtid på fasträntekonto om det skulle knipa.

Permalänk
Medlem

Högavkastande börsbolag. Indexfonder kan ju slänga sig i väggen.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Köp en e30 m3 i fint skick och förvara
den lär ju inte sjunka i värde iaf, men stigningen e kanske inte den största heller.

Visa signatur

"Mod är vad den fege tar till när han inte törs"- Sven-Erik Ivar Marklund

Permalänk

GCC Capital använder jag, 3.25 % med fria uttag m.m. Insättningsgaranti dessutom.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Köp en riktigt saftig dator!
Bästa investeringen du kan göra

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

För mig okända företag och suspekt hög ränta, jämfört med alla andra seriösa sparinstitut. Ingen insättningsgaranti, dvs man kan bli av med hela beloppet ifall de "råkar" gå i konkurs. Jag jämför dem med att ge sparpengarna till en snubbe nere i gränden som lovar att dubbla pengarna till veckan efter.

Ett mycket bra exempel.:) Problemet med folk i allmänhet är att dom ser bankerna som en garant, en institution för seriös verksamhet, vilket de inte är egentligen, de gör det de måste för att framstå som seriösa. Men de är bara som vilket kapitalistiskt bolag som helst.:P Ska man utveckla din jämförelse (och på vilket sätt bankerna marknadsför sig), ligger det till så här:

a) bankerna kallar sig för en institution, något varaktigt som folk kan lita på
b) någon kallar sig för "Mor Annas ålderdomshem" och alla (på orten) som har en gammal släkting slänger in denne på "Mor Annas" ålderdomshem och tror att hemmet måste ha startats och drivits av någon eldig själ i den svenska fattigvården då det begav sig - Alltså måste detta vara ett säkert kort, right?:)<3 - Sedan visar det sig att "Mor Anna var direktörens mammas farmor som varken kunde läsa eller skriva och än mindre öppna ett ålderdomshem.

Som Björn Rosenström kallar en av sina låtar: "Lurad"...:D

Vi måste lära oss att ifrågasätta alla så kallade fina ord. Nu har ju folk börjat lära sig att politiker t.e.x. betyder: "En person som genom egen försorg och list ser till att nå toppen på snabbaste vis, för att där använda andra människors pengar till, egna nöjen som politikern i vardagligt tal kallar: "Utbyggnad av tjänsterum" (friggeboden), "Representation" (jag och frugan behövde komma bort ett tag), "Avdrag" (varför ska jag betala skatt - bättre är det att lägga den på väljarnas skatt) och "Tjänsteresa" (Tunnelbana vad är det?)".

Det kommer säkert ta lång tid innan folk har fattat galoppen med banker och andra institutioner, säkert en 100 år till - men vi är på god väg!:):)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!