Permalänk
Medlem

köpa surfplatta

Hejsan

Nu har ja blivit sugen på att köpa en surfplatta! Då enkelheten och snabbheten! Men jag vill kunna kolla film och bilder snabbt och enkelt!
Då jag har en budget på 3000 kr +-200 kr , har tittat runt lite här i forumet men inte fått någon direkt som är bäst Vilken är att rekommendera?

Med vänliga hälsningar
Mrfreeze

Permalänk
Medlem

Köp en iPad 2 med abonnemang istället för att snåla.

Visa signatur

Du är en säl!

Permalänk
Medlem

Lägg 500kr extra och köp en ipad 2. Riktigt bra platta

Permalänk

Jag håller med tidigare talare. Köp en iPad, du kommer garanterat bli nöjd.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

jag skulle slå ett slag för transformer, underbar mobility och grym batteritid, en bra platta och med tillhörande tgb så känns den precis som en laptop fasst med android på då. 8 + 8 timmars batteritid är itne fyskam det heller. dessa har jag sätt gå för 3k beggade tillsammans med tangentbordet.

Permalänk
Medlem

skulle antingen ha köpt en iPad 2 nu eller sparat pengar till iPad 3 när den kommer ut! kan dock vara lite risky eftersom man inte vet när den kommer ut!

Permalänk
Medlem

okej men vart kan jag köpa en ipad 2 för 3500 kr?!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakke87:

jag skulle slå ett slag för transformer, underbar mobility och grym batteritid, en bra platta och med tillhörande tgb så känns den precis som en laptop fasst med android på då. 8 + 8 timmars batteritid är itne fyskam det heller. dessa har jag sätt gå för 3k beggade tillsammans med tangentbordet.

Håller med...

Android plattor vinner över Ios/Ipaid2 på alla punkter enligt tester jag har läst

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Sluta fanboya nu. Så jäkla less på det där. Kom med konkreta argument istället, eller källor. Eller exempel på hur du har upplevt dom bättre.

Visa signatur

Du är en säl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfreeze:

okej men vart kan jag köpa en ipad 2 för 3500 kr?!

Som sagt köp med abonnemang istället så har du råd med den direkt... 249:- x24 för 3G varianten på mediamarkt. Blir 4k för plattan + 80:- i månaden för abonnemanget om du köper 16GB.

Visa signatur

Du är en säl!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi83a:

Sluta fanboya nu. Så jäkla less på det där. Kom med konkreta argument istället, eller källor. Eller exempel på hur du har upplevt dom bättre.

du är väl lika mkt fanboy du som rekomenderar ipad2 utan att ge några argument varför.

OnT.

Apple gör fantastiska produkter med hög kvalite och med bra flyt

Android är det väldigt många produkter som använder därav mindre bra men även bättre (utifrån prestanda). Men du får mkt mer valmöjligheter med android än med apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakke87:

du är väl lika mkt fanboy du som rekomenderar ipad2 utan att ge några argument varför.

OnT.

Apple gör fantastiska produkter med hög kvalite och med bra flyt

Android är det väldigt många produkter som använder därav mindre bra men även bättre (utifrån prestanda). Men du får mkt mer valmöjligheter med android än med apple.

Javisst, jag kom uttryckligen inte med några argument och det var svagt av mig. Anledningen till varför jag rekommenderade paddan var för att han uttryckligen ville ha något enkelt och snabbt. Kommer inte på något som är enklare och mer intuitivt med det flytet än iPad 2, medan en Android säkert är fantastisk för java-programmerare som vill mecka lite.

Visa signatur

Du är en säl!

Permalänk
Medlem

köpte just en Ipad 2 på auktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi83a:

Köp en iPad 2 med abonnemang istället för att snåla.

Skrivet av Mackan32:

Lägg 500kr extra och köp en ipad 2. Riktigt bra platta

Skärmen är ju rent utsagt VIDRIG på ipad...

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Skärmen är ju rent utsagt VIDRIG på ipad...

Vad baserat du det på?

Det är en IPS-display som enligt mig håller alldeles utmärkt kvalite vad gäller bild och betrackningsvinklar. Det enda jag önskar är en PPI i klass med iPhone 4/S och liknande då jag anser det skönare att läsa text på dessa. Det lär vi sannolikt få se i iPad 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vad baserat du det på?

Det är en IPS-display som enligt mig håller alldeles utmärkt kvalite vad gäller bild och betrackningsvinklar. Det enda jag önskar är en PPI i klass med iPhone 4/S och liknande då jag anser det skönare att läsa text på dessa. Det lär vi sannolikt få se i iPad 3.

Upplösningen är ju typ samma som på iPhone fast den är "utsmetad" på 11".
Allt ser jävligt suddigt ut.

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardart:

Skärmen är ju rent utsagt VIDRIG på ipad...

"VIDRIG" är väl ändå att ta i lite väl mycket. Visst det är inte den bästa skärmen men den duger till ändamålet. Det enda jag kan klaga på när det kommer till skärmen är att det läcker lite ljus på kanterna, något som jag endast märker när skärmen är helt svart.

Permalänk

shit va trött man blir på allt detta fanboy snack... sluta anklaga varandra, man kan tycka olika och folk tycker om vissa saker... ja visst man ska ge konstruktiva tips (gärna med förklaringar och motiveringar) men så fort någon säger ipad blir alla som galna här inne... jag är ingen fanboy (ja möjligen av thinkpad/lenovo då) men kan vi bara gräva ner yxan så inte exakt alla trådar på denna avdeling i detta forum blir samma diskussion?

i övrigt tycker jag ipad låter som ett utmärkt förlag. Du skrev bilder, om du själv arbetar med bilder eller så skulle jag tipsa om HTC flyer (som har en pressuresensitive penna och just nu går loss på skrattretande 2-3000, nyss kostade den 5 000kr), den är mindre och då kanske lite förliten för film, osäker där.. min platta är kanon för båda delarna, men kostar lite mer

lycka till! låt inget fanboyande avskräcka dig för något, mitt tips är att du går in och känner på alla varianter du kan få vantarna på (inom din prisklass)

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080