USAS-12 Vilken " sorts " skott är bäst?

Permalänk
Medlem

USAS-12 Vilken " sorts " skott är bäst?

Hej! Jag har nyss skaffat mig USAS-12 och har låst upp alla 12G Flechette, 12G Frag, 12G Slug, ( buckshot är den vanliga )
Så jag undrar lite smått o gott vilken som är bäst att använda? Synpunkter?
Tackar gärna för svar:)

Visa signatur

Computer: || Core i5 2500K 3,3GHz | XFX Radeon HD 6950 2GB OC | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | 4GB DDR3 A-Data | Corsair TX 650W V2 | Windows 8 | BenQ 24" LED | Logitech G510 | Mionix Saiph 3200 | QPAD HeatoN ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZiNiX:

Hej! Jag har nyss skaffat mig USAS-12 och har låst upp alla 12G Flechette, 12G Frag, 12G Slug, ( buckshot är den vanliga )
Så jag undrar lite smått o gott vilken som är bäst att använda? Synpunkter?
Tackar gärna för svar:)

Själv tycker jag frag e den grymmaste speciellt på långt avstånd. Buck e väl mer i när strid. Men det är ju en smaksak. Jag kör jämnt på frag.. blir brutalast då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#CPU:i7 920 @ 4Ghz + Corsair H70 #GPU:ASUS GTX 1060 3Gb
#Moderkort:Rampage III Formula x58 Socket 1366 #PSU:Cheftec 650w#RAM Corsair Dominator 1600mhz 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLUPP3:

Själv tycker jag frag e den grymmaste speciellt på långt avstånd. Buck e väl mer i när strid. Men det är ju en smaksak. Jag kör jämnt på frag.. blir brutalast då

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är de med flechette? Svagheter? Stark?
Jag ska nog testa Frag!:)

Visa signatur

Computer: || Core i5 2500K 3,3GHz | XFX Radeon HD 6950 2GB OC | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | 4GB DDR3 A-Data | Corsair TX 650W V2 | Windows 8 | BenQ 24" LED | Logitech G510 | Mionix Saiph 3200 | QPAD HeatoN ||

Permalänk
Medlem

USAS-12 med frag är århundradets noob märkta vapen Men effektivt på nära håll får man erkänna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

USAS-12 med frag är århundradets noob märkta vapen Men effektivt på nära håll får man erkänna.

Dock väldigt sant men jag ville mest veta vilket som är effektivt ^^

Visa signatur

Computer: || Core i5 2500K 3,3GHz | XFX Radeon HD 6950 2GB OC | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | 4GB DDR3 A-Data | Corsair TX 650W V2 | Windows 8 | BenQ 24" LED | Logitech G510 | Mionix Saiph 3200 | QPAD HeatoN ||

Permalänk

Inga skott! Den borde bara lämnas tomt och ej användas....

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem

Flechette eller Frags när du vill få folk att börja gråta.

Permalänk
Medlem

Frags helt klart, om folk bölar att du är noob så kör på ännu hårdare. Bjud gärna in lite kompisar till en "all usas 12 frag extravaganza" kväll och festa på tårar. Ta det lugnt vid pelare och annat småskrafs som täcker din line of sight, blir lätt att man skadar / dödar sig själv i stridens hetta

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

Frags helt klart, om folk bölar att du är noob så kör på ännu hårdare. Bjud gärna in lite kompisar till en "all usas 12 frag extravaganza" kväll och festa på tårar. Ta det lugnt vid pelare och annat småskrafs som täcker din line of sight, blir lätt att man skadar / dödar sig själv i stridens hetta

Fantastiskt kul!
Nu kör jag förvisso inte med USAS-12 själv.

Märker jag att det whinas över att folk använder något speciellt vapen brukar jag ansluta mig med nämnda vapen, normalt sett RPG. Sjukt kul med folk som gråter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delonge:

Märker jag att det whinas över att folk använder något speciellt vapen brukar jag ansluta mig med nämnda vapen, normalt sett RPG. Sjukt kul med folk som gråter

För mig är den som gnäller minst lika mycket noob som den som anklagas för att vara noob. Gnället visar ju bara personens oförmåga att anpassa sig till rådande omständigheter som vilken "noob" som helst. Säger som Clint:an i Heartbreak Ridge: "Improvise, Adapt and Overcome"; och ditt spelande får en ny dimension

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

För mig är den som gnäller minst lika mycket noob som den som anklagas för att vara noob. Gnället visar ju bara personens oförmåga att anpassa sig till rådande omständigheter som vilken "noob" som helst. Säger som Clint:an i Heartbreak Ridge: "Improvise, Adapt and Overcome"; och ditt spelande får en ny dimension

Dock så är ju den anklagade ändå än noob oavsett om andra kan anpassa sig till det eller ej

Permalänk
Medlem

Frag ammo helt klart, akta bara så du inte skjuter i ryggen när dina lagkompisar springer framför.. För då får du suicide till slut Eftersom frag är explosivt^^ Därför kan man skjuta jämter fiender på väggar, eller upp i taket ovanför dom och döda.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Dock så är ju den anklagade ändå än noob oavsett om andra kan anpassa sig till det eller ej

Och den som gnäller är ändå noob för att att han inte kan anpassa sig. Så, nu har vi upprepat vad jag redan skrivit i föregående inlägg. Har vi tillfört något som inte redan skrivts nu tycker du?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Intressant fakta:

Om du (med USAS + Frag rounds) möter en snubbe med assault rifle så dödar han dig även om du hinner börja skjuta först.
http://www.youtube.com/watch?v=KWQUWD4Lpdk&feature=related

Fast man ser dock sällan USAS + frags utanför Metro. De flesta kan ju inte träffa sina mål utan behöver inomhusmiljöns väggar/tak/golv för att kunna döda folk.

Permalänk
Medlem

Någon som prövat USAS-12 + Frag + Suppression perken?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

De skall nerfa shootgunsen nu.

http://www.egmnow.com/articles/news/battlefield-3-future-patc...

"Finally the USAS-12 shotgun will be receiving a nerf to bring it in line with other shotguns."

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

På HC så duger den, den är dock inte lika bra som ett "sniper" rifle i närstrid. På normalt hade jag kört buck för det skadar mest (om man bortser från slug, vet inte riktigt om den skadar mer på nära håll)

Permalänk
Skrivet av ZiNiX:

Hej! Jag har nyss skaffat mig USAS-12 och har låst upp alla 12G Flechette, 12G Frag, 12G Slug, ( buckshot är den vanliga )
Så jag undrar lite smått o gott vilken som är bäst att använda? Synpunkter?
Tackar gärna för svar:)

12G Flechette är MASSA små kulor= bäst vid närstrid då den sprider dessa...
12G Slug är EN masiv kula= bättre på avstånd då ingen spridning sker...
12G Frag har jag faktiskt aldrig hört talas om xD

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av track_666:

12G Flechette är MASSA små kulor= bäst vid närstrid då den sprider dessa...
12G Slug är EN masiv kula= bättre på avstånd då ingen spridning sker...
12G Frag har jag faktiskt aldrig hört talas om xD

Flechette är faktiskt en massa små pilar man skjuter iväg, du tänker på buckshot. Skillnaden mellan dom är inte särskilt stor, förutom att flechette kan penetrera fler lager av kött men gör snäppet mindre damage per projektil. Flechette skiner alltså när man skjuter på flera fiender ståendes i rad, som trappuppgångarna på Nooberation Metro.

Frag är i stort sett en explosiv slug round med ett par meters splash damage <.<

OnT: Flechette eller Frag rounds, båda fungerar prima till U Suck At Shooting 12. Tänk bara på att inte döda dig själv med frag rounds, deras smäll skadar en hel del (~30 damage) på nära håll.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

De skall nerfa shootgunsen nu.

http://www.egmnow.com/articles/news/battlefield-3-future-patc...

"Finally the USAS-12 shotgun will be receiving a nerf to bring it in line with other shotguns."

YES!
Jääävlar i mej vad det är på tiden.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

Jeg tror det er slik at shotguns gjør mest/optimal skade når sirkelen på skjermen fylles helt av figuren til en person, hvor mindre skade oppnås når avstanden øker til målet. Jeg er ikke sikker på dette.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Och den som gnäller är ändå noob för att att han inte kan anpassa sig. Så, nu har vi upprepat vad jag redan skrivit i föregående inlägg. Har vi tillfört något som inte redan skrivts nu tycker du?

Du kan upprepa dig hur många gånger du vill, att läsa vad andra skriver till en så att man kan svarar på ett sätt som relaterar till det den andra sagt är en bra idé så att man kan hålla en normal konversation. jag sa OAVSETT om man kan anpassa sig eller ej, dessutom med ditt argument så kan en hacker skjuta hs på alla i hela bana så fort man spawnar och anklaga honom för att vara noob kan man inte ja för då är man själv en noob för man inte kan anpassa sig, så man får inte säga det alla tänker alltså? make sense...

Permalänk
Medlem

Usas och även Jackhammern funkar mycket bra med Frag på Metro.
Men detta är det mest hjärndöda i hela spelet och kräver absolut noll skill.
Fast det kan vara kul att köra en runda så ibland.

Kan hålla med om att det kanske är på tiden att dom gör något åt dessa vapen.

Usas med frag e bra.
Jackhammer med frag eller flachett är grymt på metro.

Vill du spela med lite skill och utmaning så kör med dom 2 pumphageln istället. Pumpen med buck e grym och semiauto med flachett e grym. Kommer inte ihåg namnen på dom.

Så svart på din fråga e enkel.
Vill du harva metro och få bra k/d kör usas med frag!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Skrivet av eXizoR:

De skall nerfa shootgunsen nu.

http://www.egmnow.com/articles/news/battlefield-3-future-patc...

"Finally the USAS-12 shotgun will be receiving a nerf to bring it in line with other shotguns."

Det var på tiden, nu borde dom även nerfa claymore så att man i alla falla överlever en, att lägga saker på marken kan knappast kallas att spela.
Att nerfa RPG mot soldater borde också övervägas.
RPG, shotgun och claymore gör helt enkelt spelet mindre roligt så inflytandet från dessa element borde minimeras.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk

Frags är väldigt effektiva. Har blivit utsatt själv många gånger. Ska bli kul att de nerfas. De är speciellt jobbiga på Noshar Canals. Trånga utrymmen med USAS inget kul för den på andra sidan , ehehe.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Intressant fakta:

Om du (med USAS + Frag rounds) möter en snubbe med assault rifle så dödar han dig även om du hinner börja skjuta först.
http://www.youtube.com/watch?v=KWQUWD4Lpdk&feature=related

Fast man ser dock sällan USAS + frags utanför Metro. De flesta kan ju inte träffa sina mål utan behöver inomhusmiljöns väggar/tak/golv för att kunna döda folk.

Det här stämmer ju faktis. Jag spelar på en tysk server på hardcore mode. Och den kör alla maps inkluderat Metro. Så när metro är igång, då stöter man på USAS med frag, definitivt. Men när den byter maps. Så är det nästan aldrig någon använder USAS med frag på de andra banorna.

Permalänk
Medlem

I DM kör folk ganska saftigt med usas frag. Fifan vad OP den är. På tal om OP, hur får man "viking sniper shotgun" som Robbaz lullar runt med i sina videos?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

I DM kör folk ganska saftigt med usas frag. Fifan vad OP den är. På tal om OP, hur får man "viking sniper shotgun" som Robbaz lullar runt med i sina videos?

Få 125 kills med 870MCS (första shotgun) så låser du upp både Frag/Slugs och till slut Rifle Scope siktet till den.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

I DM kör folk ganska saftigt med usas frag. Fifan vad OP den är. På tal om OP, hur får man "viking sniper shotgun" som Robbaz lullar runt med i sina videos?

Du dunkar på 175 kills med 870MCS

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk

Skulle säga med frag som usas 12 verkligen står sig upp, men under tajta förhållanden, speciellt i HC, så är nog flashette rounds bättre, mindre chans att man dödar sig själv

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36