Permalänk
Medlem

eSports portal?

Tja!

Sitter här i soffan och underhållningen fick bli en repris från Dota2 miljonmatchen eHome vs Na´vi då mitt nät ligger nere (Tack gode gud för otekniska grannar med WiFi ).

Så jag konstaterade att jag kollar på eSport för sällan. Så jag undrar:
Finns det någon eSports portal som samlar länkar eller streams för flera olika genrer och spel? Och om inte, varför? Sänds det ens eSport tillräckligt ofta för att det ska vara värt att ha en sida som endast inriktar sig på det?

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolaren:

Tja!

Sitter här i soffan och underhållningen fick bli en repris från Dota2 miljonmatchen eHome vs Na´vi då mitt nät ligger nere (Tack gode gud för otekniska grannar med WiFi ).

Så jag konstaterade att jag kollar på eSport för sällan. Så jag undrar:
Finns det någon eSports portal som samlar länkar eller streams för flera olika genrer och spel? Och om inte, varför? Sänds det ens eSport tillräckligt ofta för att det ska vara värt att ha en sida som endast inriktar sig på det?

Fragbite och Rakaka är två sidor som riktar in sig på nyheter om E-sport.

OBS!

Gå absolut inte in på Fragbites forum för ett mer oseriöst forum går inte att hitta, tyvärr. Men förutom just forumet så är sidan helt okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolaren:

Tja!

Sitter här i soffan och underhållningen fick bli en repris från Dota2 miljonmatchen eHome vs Na´vi då mitt nät ligger nere (Tack gode gud för otekniska grannar med WiFi ).

Så jag konstaterade att jag kollar på eSport för sällan. Så jag undrar:
Finns det någon eSports portal som samlar länkar eller streams för flera olika genrer och spel? Och om inte, varför? Sänds det ens eSport tillräckligt ofta för att det ska vara värt att ha en sida som endast inriktar sig på det?

Gillar du Dota2 bör du gilla HoN och då kan jag rekommendera http://honcast.com/. Livestreamar och har VoDs (Video on Demands) som "top 10 plays" och eftertraktade matcher mellan topplag. Givetvis finns ju också ESL.eu vilket är en portal för eSport där du kan hitta i princip alla spel som spelas kompetivt. De har en egen TV + stream sektion.

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

Gillar du Dota2 bör du gilla HoN och då kan jag rekommendera http://honcast.com/. Livestreamar och har VoDs (Video on Demands) som "top 10 plays" och eftertraktade matcher mellan topplag. Givetvis finns ju också ESL.eu vilket är en portal för eSport där du kan hitta i princip alla spel som spelas kompetivt. De har en egen TV + stream sektion.

Nyligen börjat intressera mig för eSport i sig, HoN spelades under en period mellan Dota och Dota2 men mest för att förbereda mig inför just Dota2

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!