servern väljer hamachi ip istället för externa

Permalänk
Medlem

servern väljer hamachi ip istället för externa

så nu när jag äntligen fixat min craftbukkit server så den fungerar på min externa ip så verkade allt frid och fröjd.

men nej nej, när jag kommer hem visar det sig att min router bytt min ip igen så jag kommer inte in på server.

sätter därför statisk ip på routern så jag inte kommer få problemet igen. men när jag startar servern kommer jag inte in på den.

istället är min hamachi ip grön vid min server list (jag körde via hamachi innan jag började med externa)

även fast hamachi e avstängt så prioriterar den hamachi över min externa?

jag har ju inte skrivit in någon ip i config för det ska den ju fixa automatiskt.

är det värt att sätta tillbaka min statiska ip som den var innan den bytte?

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

så nu när jag äntligen fixat min craftbukkit server så den fungerar på min externa ip så verkade allt frid och fröjd.

men nej nej, när jag kommer hem visar det sig att min router bytt min ip igen så jag kommer inte in på server.

sätter därför statisk ip på routern så jag inte kommer få problemet igen. men när jag startar servern kommer jag inte in på den.

istället är min hamachi ip grön vid min server list (jag körde via hamachi innan jag började med externa)

även fast hamachi e avstängt så prioriterar den hamachi över min externa?

jag har ju inte skrivit in någon ip i config för det ska den ju fixa automatiskt.

är det värt att sätta tillbaka min statiska ip som den var innan den bytte?

har du gått in på nätverks inställningar och avaktiverat hela hamachi?

Permalänk
Medlem

nope, men om jag skulle avinstalera hamachi bara använda min externa ip, kan då fortfarande alla dom som spelade via hamachi fortfarande joina? förutsatt att online mode är false.

för nu använder den min hamachi ip istället för externa och det pajar ju allting.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

nope, men om jag skulle avinstalera hamachi bara använda min externa ip, kan då fortfarande alla dom som spelade via hamachi fortfarande joina? förutsatt att online mode är false.

för nu använder den min hamachi ip istället för externa och det pajar ju allting.

Nej om du av installerar hanachi så försvinner nog dina hamachi nätverk och isåfall måste de använda din externa ip för att joina.
Och online mode har inget med hamachi eller extern ip att göra utan det är om de som har crackat eller inte kan joina.

Online mode:false = då kan de som har crackat joina.
Online mode:true = då kan bara premium användare joina.
//noordan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

så ni menar att dom som crackad kan joina bara jag har online mode på false?

varför har man ens hamachi då? för att folk inte vet hur man fixar portforward?

då borde det ju bara vara att avinstalera hamachi så den inte kan mista min externa ip med den. sedan e det bara å köra antar jag.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

så ni menar att dom som crackad kan joina bara jag har online mode på false?

varför har man ens hamachi då? för att folk inte vet hur man fixar portforward?

då borde det ju bara vara att avinstalera hamachi så den inte kan mista min externa ip med den. sedan e det bara å köra antar jag.

jaa om du har online mode på false så kan crackat joina.

jaa man har hamachi för att inte behöva portforwarda.

så du kan ju testa att avinstallera hamachi och se om det funkar

Permalänk
Medlem

gjorde det.

startade servern. kollade min externa ip. men kunde inte hitta min server när jag sökte på den.

det kan ju vara en av våra roters som buggar för jag har ställt in den på statisk IP 3 gånger men varje gång jag kommer hem har den bytt.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

gjorde det.

startade servern. kollade min externa ip. men kunde inte hitta min server när jag sökte på den.

det kan ju vara en av våra roters som buggar för jag har ställt in den på statisk IP 3 gånger men varje gång jag kommer hem har den bytt.

i server propertis, lämnade du server-ip blank då?
aa det kan det va , men hur ofta byter den ip då?

Permalänk
Medlem

jo nu fick jag det att funka!

men som sagt, får väl se imorn om det fortfarande funkar. vet inte hur ofta min router byter ip. men när jag ställde in statisk ip fick jag ip konflikt på dom andra datorerna.

den är väl inte dum nog att ge alla datorer i nätverket samma statiska ip?

sen e det ju problemet med att mine inställningar återställs. å då spelar det ju ingen roll om jag har statiskt eller inte.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiloh:

jo nu fick jag det att funka!

men som sagt, får väl se imorn om det fortfarande funkar. vet inte hur ofta min router byter ip. men när jag ställde in statisk ip fick jag ip konflikt på dom andra datorerna.

den är väl inte dum nog att ge alla datorer i nätverket samma statiska ip?

sen e det ju problemet med att mine inställningar återställs. å då spelar det ju ingen roll om jag har statiskt eller inte.

aa bra! okej för när routern byter så lär ju du få byta också.
joo tydligen så är den så dum att den gör det.