Permalänk
Medlem

Tjurruset

Tänkte bara kolla om någon annan ska springa Tjurruset iår?
Jag anmälde mig rent spontant utan att tänka så jättemycket på det men nu när det har sjunkit in lite känner jag mig lite osäker på hur det ska gå. Jag kommer säkert klara loppet men på vilken tid?
Jag har aldrig sprungit något lopp innan och tränar nästan enbart på gym för att bygga, men antar att jag borde ge mig ut och springa lite.

Någon som har något tips hur jag kan förbereda mig bättre?
När kylan har släppt ska jag ge mig ut i spåret, samt mer kardio på gymmet, men borde jag göra något annat?

Permalänk
Medlem

Öva isbad och klädsim, typ. Du kommer att bli blöt och frussen. Så strunta i att kylan inte släppt, den kommer påminna dig om varför du övar (for the pain!).
Själv sprang jag otränad på 70 min vid första försöket. Jag hade kunnat få ned tiden ordentligt om jag startat i en tidigare grupp och lagt mig på eget tempo direkt istället för att småjogga till en början. Är du tjock och rullar fram? Börja i startgrupp tre. Är du slank och slö? Börja i startgrupp två. Har du tränat? Börja i startgrupp ett. Det finns många ställen där det går att springa, jogga och gå om övriga tjurar, men ibland blir det trångt och då vill man gärna vara långt borta ifrån klungorna.

EDIT: Om du sprungit förut, så vet du precis vad som menas med ditt eget tempo. Håll dig till det, hela vägen, och det kommer bli hur lätt som helst. om du inte vet ditt eget tempo så finns det oftast bara ett sätt att ta reda på det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.